LVM extenden

Pagina: 1
Acties:

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 14:24
Hi allemaal

Om de schijfcapaciteit van een Fedora Core3 Linux servertje (P3\866Mhz\512MB) heb ik de bestaande met LVM gepartitioneerde schijf van 40GB d.m.v het linux commando DD gemigreerd naar een 120GB grote disk. Omdat Fedora de schijf heeft ingericht met LVM en ik daar (nog) onvoldoende kennis van heb heb ik handmatig een extra Ext3 partitie gemaakt van 80GB en deze gemount onder \home\
Na deze actie bleken copieerslagen tussen het root filesysteem op LVM EN de nieuwe EXT3 partitie enorm traag te gaan.

Wie weet hoe dat komt? met traag bedoel ik 5mb/min :'(

Ik denk erover om de bestaande LVM configuratie te extenden, maar kom er met de howto's op internet niet goed uit, Wie kan in een paar regels vertellen hoe dat in zijn werk gaat?

PS: Voor degene die deze vraag bekend voorkomt, Ik heb deze gisteren in een andere contekst op het client forum gezet.

Thanx

Alvast bedankt

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen idee waarom kopieren zo langzaam gaat. Ik denk wel dat het het handigst is als je je even bijleest op gebied van LVM. Je hebt namelijk, PV's, VG's en LV's. Wat waarschijnlijk het makkelijkst is om je nieuwe 80gb partitie als 2e PV te markeren en die aan je oude VG toe te voegen. En dan je LV te extenden. Daarna je filesystem umounten en met resize2fs (als het ext3 is) oprekken tot de omvang van je VG.

Van bovenstaande verhaal ga je zo niks snappen :+ Maar als je je even inleest en PV, VG en LV uittekent wordt het je vanzelf duidelijk!

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Of op die nieuwe PV een LV maken voor /home :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-01 14:24
Allemaal bedankt voor de input, de doorvoer was overigens 5mb/sec i.v.v 5mb/min... maar toch, Ik heb inmiddels mijn probleem wat de basis voor vraag geteckeld (zie client forum).

Ik ga op en speelsysteem met LVM stoeien, nogmaals bedankt

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Zou je de oplossing of een linkje ernaar kunnen posten? Dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun