Als roadwarrior heb ik nut van al die "hippe" functies, ik vind ze eigenlijk niet zo hip, wel functioneel. Aan de andere kant zie ik niet hoe een doorsnee student al die functies zal gebruiken of nodig heeft.
Nuttige
- Bluetooth voor de carkit
- Wifi gebruik ik om te surfen (aangepaste websites gebruiken) of toegang te krijgen tot het bedrijfsnetwerk, Skype gebruik ik nog niet, maar dat is de bedoeling als ik straks mijn Tytn heb.
- 3G/EDGE/UMTS/GPRS is interessant voor je email als je vaak moet werken met attachments. Ik krijg mijn email in realtime op mijn smartphone. Zeer handig.
- Pocket office: lezen en eventueel kort aanpassen van documenten die worden gemaild. Bespaart me veel tijd.
- Pocket MSN: staat vaak op, kan ik makkelijk contact houden met vrienden, ook in het buitenland.
- MP3: sinds ik mp3 kan spelen met mijn telefoon ligt mijn Mpio in de kast, ook voor taallessen in mp3 nuttig.
- Camera: verdomd handig op beurzen, bij klanten, als je iets interessant ziet en wilt delen met collega's. Handig ook om visitekaartjes te verzamelen.
- Voicedialing: zeer makkelijk als je je handen vol hebt
- Taskmanager, kalender: wordt automatisch via bluetooth gesyncroniseerd.
- Contacts: wordts automatisch via bluetooth gesyncroniseerd, rechtstreeks uit Act!6 via companionlink.
- Uitbreidbaar geheugen: altijd alles bij. Catalogus in pdf, prijslijsten, aflevermodaliteiten. Als een klant mij belt voor een offerte kan ik ze hem gewoon doormailen van aan de rand van het zwembad.
(nadeel is veiligheid, maar goed, daarvoor zijn oplossingen)
- Dictafoon: klant bestelt en je bent aan het rijden of hebt je handen vol. Of er schiet je iets te binnen 's nachts. Een van de meest onmisbare functies.
- Toetsenbord: heb ik nu niet maar zou het willen(straks in de Tytn), mailtje typen gaat nog zo snel. Schrijf zelden mails langer dan 5 lijntjes met mijn foon, maar gewoon klant laten weten dat je werkt aan de situatie of zo.
- Notepad om snel met de stylus een en ander te noteren ipv die post its en zo die verloren gaan.
- Games zijn niet nuttig, wel leuk dat je een potje kan schaken op je pda als je zit te wachten in de luchthaven of zo.
Overbodige functies
- Camera voor videocalling: ik ken geen klant die een vergelijkbaar toestel heeft en bovendien zie ik er niet direct de meerwaarde van in.
[
Voor 1% gewijzigd door
Verwijderd op 28-07-2006 08:47
. Reden: Typo verwijderd ]