Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zijn al die hippe functies je al zinnig gebleken?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de zoektocht naar een nieuwe mobiel/gsm stelde ik me de welgekende vraag: heb ik al die hippe functies wel nodig?

Had enkele modellen op het oog zoals N70/W810i, maar de prijs verschilt toch wel even tussen die twee, mede door meer functies enzo...

Laat eens weten wat al die hippe functies al hebben opgebracht en of je ze evengoed (nu je je gsm al een tijdje hebt) kan missen...

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

In het begin vind ik allerlei aanvullende functies altijd wel leuk, maar het komt er bij mij na een tijdje altijd op neer dat ik een 'ding' alleen gebruik voor z'n primaire functie. Bellen en sms-en dus in dit geval.

Ik zou dus absoluut wel zonder kunnen, en er zeker niet heel veel meer voor betalen :).

[ Voor 4% gewijzigd door Niox op 27-07-2006 02:08 ]

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Verwijderd

Precies hetzelfde hier...afgelopen jaar flink lopen te umtsen, veel geld kwijt, zinloos gedoe en uiteindelijk ook alleen nog maar het primaire gebruik, bellen en soms smsen. Scheelt met 60% in de kosten. Welke functies zou je misschien willen gebruiken?

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
Ik sluit me helemaal aan bij Niox en djvito, camera, radio, mp3... het is allemaal heel leuk, maar na een maand of 2 gebruik je het vrijwel niet meer. Dit keer ben ik me ook weer gaan orienteren op een gsm met meer functionaliteit (bv TomTom voor de N70, en W810i als mp3 speler, camera is bij beiden vergelijkbaar), maar ben uiteindelijk toch bij de Nokia 8800 uitgekomen. Waarom? Puur en alleen omdat ik bellen en smsen belangrijker vind dan alle functionaliteiten.

Bovendien, iets wat een goede vriend van me zei, waarom graag 1 apparaat dat overal matig in is, dan meerdere apparaten die uitblinken in de functie waar ze voor bedoeld zijn? En toen zijn voor mij alle "extra's" afgevallen bij het vergelijk tussen mobiele telefoons, en ben ik gegaan voor eentje die ik gewoon mooi vond, en tot op heden heb ik er geen enkele spijt van gehad.

Conclusie: Functies lijken leuk in eerste oogopslag, maar op de lange termijn is het bellen en smsen toch belangrijker. Baseer daarop je keuze zou ik zeggen. Alles wat je er daarna bij "krijgt" is mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door F-Tim op 27-07-2006 02:17 ]

Wanna play?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alvast voor de reacties, de functies die ik toch wel belangrijk zal vinden zijn camera en mp3, gewoon omdat het enorm handig is om die beide dingen altijd bij te hebben

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 21:19
Camera gebruik ik eigenlijk nooit, ik heb m'n D70 toch wel meestal onder handbereik.

Internet en E-mail (Push) gebruik ik echt veel. Ook de agenda & uitgebreide contactpersonenfunctie is voor mij essentiëel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 20:27

itarix

404 soul not found

ik persoonlijk vind het belangrijk dat er een pda functie opzit met touch screen en of toetsenbord.
dit om de dood eenvoudige reden dat ik altijd me pda bij wil hebben, en ook me telefoon.
ik wil daarom een mda 2 omdat ie toetsenbord en touch screen heeft.
maar eigenlijk zou ik een veel eenvoudiger model kunnen kiezen omdat wifi/umts/bluetooth/camara eigenlijk overbodig zijn.
maar het is toch geweldig leuk om te hebben :9~

overgens wouw ik in het begin een pda met wifi zodat ik over op internet kan (via onbeveiligt netwerk }) )
maar met dat onbeperkt interneten via gprs/umts van t-mobile heb ik geen wifi nodig ;)

[ Voor 20% gewijzigd door itarix op 27-07-2006 20:47 ]

Verwijderd

Ik heb behoorlijk wat technische hoogstandjes van Nokia in bezit gehad, en ook ik moet zeggen; tis leuk voor de time being, maar ik kom terug op de 2 basis functies: bellen en sms-en. Het klinkt misschien heel raar, maar ik ben na heel wat splinternieuwe toestellen nu teruggekomen bij een Nokia 8910. Lekker simpel en vooral sterk. Ik heb nu een nieuwe 6233 black in bestelling staan, en ook dit is een redelijk basis toestel.

Samengevat: alle hippe functies zijn de eerste 2 maanden helemaal geweldig en gaaf, daarna 'verval' je in de basisfuncties en is het nieuwe er van af.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Waarom noemt niemand hier WIFI.

Voornaamste reden dat ik de E70 vandaag besteld heb.

Verwijderd

Ga je WIFi vaak gebruiken dan? en, zo ja, waarvoor? Internetten op zo'n miniatuurschermpje is ook 2 weken pret, daarna erop uitgekeken. Emailen zou kunnen maar GPRS (/umts) lijkt mij praktischer omdat dat overal beschikbaar is. Skype is een optie maar bellen lijkt mij sneller (en goedkoper als je zo'n duur toestel hebt waar waarschijnlijk veel belminuten bij zitten).

Voornaamste reden dat ik geen telefoon met WiFi heb maar een pda met WiFi (én met VGA scherm; daar is nog een 'beetje' detail op te zien). Daar kan ik dan evt. via m'n telefoon (gprs + BT) email mee checken.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Nou even mail checken en msnen vind ik wel handig... ;) .

Nouja ik zal het niet supervaak gaan gebruiken maar het zijn wel opties die me trekken, en die ik toch zeker weten wel ga gebruiken. Als je weg bent van huis nog even je mail checken enzo.

En internetten zal wel niet zo makkelijk gaan als op een pc, doh, maar daar is het ook niet voor bedoeld om hele pagina's te gaan lezen..;).

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Wat ik toch wel wil:

bellen
sms-en
mooi scherm
mp3 als ringtone, sms toon en wekkertoon
foto-id
goede batterij.
bluetooth

de rest. gprs/wifi, en al het andere gedoe..... niet aan mij besteed. Mijn email lees ik thuis, en daar internet ik ook

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb zelf een w800i waar ik de MP3 speler veel van gebruik. Camera ook wel, want als je onderweg bent en je ziet wat ist wel makkelijk snel even foto te kunnen maken.

Ik bel amper, SMS vrijwel alleen maar.. de Mp3 functie gebruik ik het meest.. :p

Twitter

• GH45T
  • Laatst online: 11:51
Ik heb zelf sinds ongeveer een jaar geleden een Sony Ericsson K750i en zou absoluut niet zonder willen.

Bellen, SMS-en en dat soort dingen zijn gewoon goed maar ook de camera, mp3 of radiofunctie zijn echt niet verkeerd. Even snel een fototje schieten en de kwaliteit is nog best te doen ook. Oordopjes eraan en MP3 of radio luisteren maar.

Bij mij was het dus na 2 maanden niet afgelopen en ik vind het echt super om maar één apparaat mee te hoeven sleuren.

GPRS gebruik ik ook redelijk vaak, even iets met Opera mini opzoeken ofzo, als je weet ik waar zit via bluetooth op de laptop internet op enz.

Alleen spelletjes en dergelijke vind ik onzin, de rest zou ik niet graag missen.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Dennahz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:44:
Ik heb zelf een w800i waar ik de MP3 speler veel van gebruik. Camera ook wel, want als je onderweg bent en je ziet wat ist wel makkelijk snel even foto te kunnen maken.

Ik bel amper, SMS vrijwel alleen maar.. de Mp3 functie gebruik ik het meest.. :p
Amen.

Alleen bel ik dan juist veel ipv smsen.
Ook met de headset (van SUPER kwaliteit) goed te doen!

\_Specs_/

• GH45T
  • Laatst online: 11:51
ZiegoM schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:51:
[...]

Amen.

Alleen bel ik dan juist veel ipv smsen.
Ook met de headset (van SUPER kwaliteit) goed te doen!
Ik ben ook blij dat ik me de headset van de W800i (HPM-70) bij mijn K750i heb gekocht, veel beter dan de HPM-61 die ik eerst had.

Het overtreft in ieder geval goedkope MP3 spelertjes makkelijk :)

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb m'n Nokia N91 vooral vanwege de 4 gig hdd... m'n mp3 speler (creative muvo 512) ligt nu stof te verzamelen in m'n kast. telefoon gaat overal mee naartoe, altijd muziek bij me. ook de camera is handig, voor als je eens iets tegenkomt onderweg. verder een keer wifi geprobeerd via m'n wireless router hier thuis, maar dat gaat beter op m'n psp... scherm is idd te klein. mms en e-mail via m'n telefoon gebruik ik ook niet. verder vooral sms'en, weinig bellen. de agenda functie is ook vrij uitgebreid, die gebruik ik ook regelmatig.

Verwijderd

Topicstarter
de Nokia N91 is inderdaad wel een ubergsm, mede door die wifi en die 4gb hardeschijf...

Denk wel dat ik schrik heb om met zo'n dure dinge over straat te lope als tiener :)

Is het trouwens ook niet zo dat aangezien die een HD heeft, het apparaat zeer schokgevoelig is?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 01:17 ]

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 21:26
Dersan schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:41:
Nou even mail checken en msnen vind ik wel handig... ;) .

Nouja ik zal het niet supervaak gaan gebruiken maar het zijn wel opties die me trekken, en die ik toch zeker weten wel ga gebruiken. Als je weg bent van huis nog even je mail checken enzo.

En internetten zal wel niet zo makkelijk gaan als op een pc, doh, maar daar is het ook niet voor bedoeld om hele pagina's te gaan lezen..;).
Internet is best handig hoor. Veel sites hebben een pdasectie. Zoals nu.nl Toch leuk om ff te kijken. Zet deze pagina als opstart pagina: http://pda.startpagina.nl/
en alle links daarop zijn speciaal voor gebruik met een pda!

gr,
Maurice

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
Heb nooit een telefoon met camera gewilt. Hoe meer erin zit hoe meer er stuk kan gaan, vond ik altijd maar. TOch een K750i gekocht met oa. camera en radio.

De radio (en mp3speler) gebruik ik nooit tot zelden. Als er een 3,5mm jackplug koptelefoon in zou passen zou het een ander verhaal zijn, maar die Nokia headset sleep ik nooit mee. Ondanks dat het geluid door de speaker prima klinkt, zijn er maar weinig situaties waar je buiten even je muziek door je speaker wilt beluisteren.
De camera daarintegen vind ik wel erg handig. Voor al die "Kodak-momenten" ben je tenminste voorbereid :) Dit toetstel maakt meer dan redelijke foto's in zonlicht.

De agenda/kalender is overigens ook erg handig voor een vergeetachtig persoon als ik. Even wappen voor het slapen gaan is soms ook wel vermakelijk.

Maar ja, ik zou nog steeds zonder kunnen :)

Verwijderd

Als roadwarrior heb ik nut van al die "hippe" functies, ik vind ze eigenlijk niet zo hip, wel functioneel. Aan de andere kant zie ik niet hoe een doorsnee student al die functies zal gebruiken of nodig heeft.

Nuttige

- Bluetooth voor de carkit
- Wifi gebruik ik om te surfen (aangepaste websites gebruiken) of toegang te krijgen tot het bedrijfsnetwerk, Skype gebruik ik nog niet, maar dat is de bedoeling als ik straks mijn Tytn heb.
- 3G/EDGE/UMTS/GPRS is interessant voor je email als je vaak moet werken met attachments. Ik krijg mijn email in realtime op mijn smartphone. Zeer handig.
- Pocket office: lezen en eventueel kort aanpassen van documenten die worden gemaild. Bespaart me veel tijd.
- Pocket MSN: staat vaak op, kan ik makkelijk contact houden met vrienden, ook in het buitenland.
- MP3: sinds ik mp3 kan spelen met mijn telefoon ligt mijn Mpio in de kast, ook voor taallessen in mp3 nuttig.
- Camera: verdomd handig op beurzen, bij klanten, als je iets interessant ziet en wilt delen met collega's. Handig ook om visitekaartjes te verzamelen.
- Voicedialing: zeer makkelijk als je je handen vol hebt
- Taskmanager, kalender: wordt automatisch via bluetooth gesyncroniseerd.
- Contacts: wordts automatisch via bluetooth gesyncroniseerd, rechtstreeks uit Act!6 via companionlink.
- Uitbreidbaar geheugen: altijd alles bij. Catalogus in pdf, prijslijsten, aflevermodaliteiten. Als een klant mij belt voor een offerte kan ik ze hem gewoon doormailen van aan de rand van het zwembad.
(nadeel is veiligheid, maar goed, daarvoor zijn oplossingen)
- Dictafoon: klant bestelt en je bent aan het rijden of hebt je handen vol. Of er schiet je iets te binnen 's nachts. Een van de meest onmisbare functies.
- Toetsenbord: heb ik nu niet maar zou het willen(straks in de Tytn), mailtje typen gaat nog zo snel. Schrijf zelden mails langer dan 5 lijntjes met mijn foon, maar gewoon klant laten weten dat je werkt aan de situatie of zo.
- Notepad om snel met de stylus een en ander te noteren ipv die post its en zo die verloren gaan.
- Games zijn niet nuttig, wel leuk dat je een potje kan schaken op je pda als je zit te wachten in de luchthaven of zo.

Overbodige functies
- Camera voor videocalling: ik ken geen klant die een vergelijkbaar toestel heeft en bovendien zie ik er niet direct de meerwaarde van in.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 08:47 . Reden: Typo verwijderd ]

Verwijderd

Wat ik van mijn telefoon gebruik is:

Bellen en sms-en uiteraard :+
Kalender gebruik ik regelmatig
Wekker
Camera is handig als je snel ff ergens een foto van wil hebben
To-do list gebruik ik veel

Voor de rest gebruik ik niet veel van de functies.
Nu heb ik ook niet zon spannende telefoon (nokia 7260)

De nieuwe wordt een N80 van Nokia.
Hier zitten weer veel meer toeters en bellen op.
Zal mij benieuwen wat ik daar allemaal van ga gebruiken.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03
• Bellen/ sms'en
• Agenda/ notities
• Wekker/ alarm

dit moet er toch wel mee kunnen ;)
wat meestal wel te doen is :P

Radio en mp3speler is grappig, Gebruik het heel soms. Maar missen zal ik het zeker niet als ik het niet zou hebben...
Zo ook de camera. Ik heb een 'echte' digicam voor de echte foto's. Die heb ik lang niet altijd bij me. Dus heel soms wordt de 1,3mp van m'n telefoon gebruikt... Maar dat zijn meestal echt onzinnige funshots :)

De spelletjes die ik erop heb vind ik niet echt leuk, dus er wordt niet veel mee gedaan. Ik vind het ook totaal niet nodig om er zelf andere games op te zetten.

Wat hebben we dan nog meer?
Hmja, Bluetooth... Aangezien ik geen bt-headset heb, of een carkit, gebruik ik de bleutooth eigenlijk alleen om bovenstaande dingen, die ik eigenlijk alleen soms voor de fun gebruik, mogelijk te maken... mp3's uploaden, foto's downloaden, dat soort

Leeg - Sinds 20180907

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een K700i. Vooral gekocht vanwege de vele functies. Inderdaad in het begin zat ik ook aldoor te spelen met bluetooth, gprs internet, camera, java spelletjes en apps, agenda synchroniseren, mp3/radio etc. maar naar verloop raak je daar wel op uitgekeken ;) Ik gebruik naast bellen alleen nog af en toe de mp3/radio en gprs/bluetooth. De mp3-speler heeft alleen als nadeel dat ie maar 40MB niet-uitbreidbaar geheugen heeft, wat je bovendien via bluetooth/IR moet vullen, dus dat gaat heel traag. Ik gebruik eigenlijk alleen heel af en toe de radio als ik in de trein zit oid. Sowieso wel handig om altijd een radiootje bij je te hebben.
Verder gebruik ik nog wel eens internet via GPRS als ik in de trein zit of ergens anders om even de tijd te doden. Onlangs heb ik een paar keer meerdere dagen geen internet gehad en toen was het wel handig dat ik via GPRS en bluetooth op mn PC kon internetten.
Ook is het wel handig om een cameraatje bij je te hebben (al is die van mijn k700i van erg lage kwaliteit).

Verwijderd

Ik heb nu 1 jaar de k750i.

Reden dat ik die genomen heb is de mp3 functionaliteit en camera (2.0). Heb hem tot nu toe best veel gebruikt voor foto's.. Telefoon heb je altijd bij je.. dus mooi handig als je iets leuks tegenkomt om wat vast te leggen.
Verder gebruik ik hem veel als MP3 speler, wekker en kalender. Naast natuurlijk bellen en sms'en Internetten doe ik er nooit mee (te duur.. te klein, etc).

Ga nu voor de K800i ivm de 3.2 camera.

Groot ander pluspunt vind ik dat je gemakkelijk alles kan uploaden, upgraden, etc..

Denk dat ik in de toekomst sync met outlook, etc ook wel ga gebruiken.

• JvS
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben het eens met een aantal mensen hier. Ik ben zelf eigenaar van de W810i van SE en ik moet zeggen dat ik de telefoon wel prima vind, ik bel en SMS redelijk veel. Ik ben vooral heel erg tevreden met de MP3 functie van deze telefoon, die werkt gewoonweg subliem. De camera vind ik een leuke gadget, maakt redelijk tot goede foto's voor een point en shoot situatie, en het grote voordeel is dat je hem echt altijd bij je hebt, dus altijd foto's kan maken :). Maar vooral de MP3 speler vind ik echt geniaal.

Verder gebruik ik hem als aganda (soms) en als wekker (elke dag). Verder doe ik met de rest van de functies weinig meer (internetten enzo is geinig de eerste maand, maar doe ik wel lekker thuis ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

op mijn v800 vind ik de lichten v/d camera erg makkelijk :P en de wekker functie voor als ik ergens anders slaap :) verder alleen bellen en sms

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zo, even een fijne kick van dit interessante topic :)
Zijn de meningen nog steeds hetzelfde als vorig jaar?

De megapixelrace voor telefoons is in volle gang, een standaard prepaid toestel heeft nu al een camera met 1 of 2 megapixels. De high-end cameraphones doen het met minimaal 3 of 5.

Ook mobiel internet wordt steeds populairder. Concurrentie tussen de providers is nu steeds sterker op data in plaats van spraak gericht. Tegenwoordig zijn de verbindingen ook van een werkbare snelheid.

Zelf heb ik besloten om het te splitsen, zo heb ik nu een simpel toestel met de 'basisfuncties' en een uitgebreide Windows Mobile phone met veel functies.

Mijn 'simpele' toestel (Nokia 8800 SE dus ook weer niet al te simpel) heeft wel bluetooth, adresboek syncronisatie en een camera. Dat vind ik wel handige functies. Bluetooth voor de carkit, adresboek synchronisatie om alle adressen en telefoonnnummers in één keer over te zetten en een camera om mijn geheugen te ondersteunen (handig: na een lange dag workshop een foto van het whiteboard maken, scheelt veel aantekeningen maken ;) )

Mijn uitgebreide toestel heb ik voornamelijk gekocht voor de datatoepassingen als ik geen internetverbinding heb: e-mail- en agendasynchronisatie, IM, internettoegang en documenten kunnen bekijken. Ook handig dat er een gps-receiver aanwezig is, mijn TomTom standalone heb ik inmiddels al verkocht. Wifi is leuk, maar dat had er van mij niet op hoeven zitten. Als ergens toegang tot wifi is, dan kan ik net zo goed m'n laptop pakken. Ook de multimediafuncties gebruik ik niet, maar ik heb er ook geen last van.

Kortom ik ben heel tevreden met m'n alles in één apparaat voor zakelijk gebruik en m'n eenvoudige telefoon voor privégebruik. En hippe functies? Tja, ik heb zes jaar in de telecom gewerkt, dus echt hip vind ik veel van die functies niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:37:
Ga je WIFi vaak gebruiken dan? en, zo ja, waarvoor? [...]
Voip bijvoorbeeld. Als ik thuis kom maakt m'n telefoon automatisch verbinding met m'n wifi netwerk en voip account zodat ik ook gebeld kan worden op een 'vast/lokaal' nummer. Bij uitgaande gesprekken kan ik gewoon kiezen of ik dat via gsm of voip wil afhandelen(standaard gsm en voip als optie), maar net wat het goedkoopst is dan.
Ik vind het in ieder geval handig dat ik op deze manier een telefoon voor gsm en voip heb(nokia n80 btw).

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Camera:
Voor mij een must. Als ik een foto nodig heb (bv. om bewijsmateriaal ergens voor vast te leggen) heb ik dan altijd een camera bij de hand.

GPS:
Erg handig. Mijn telefoon heeft een ingebouwde gps. Makkelijk navigeren zonder gps-muis nodig te hebben.

UMTS:
Inderdaad niet idioot veel gebruik van gemaakt. Leuk om af en toe wat te internetten. Voornamelijk gebruikt op camping waar ik geen andere internetmogelijkheid heb.

WiFi:
Weinig gebruikt. Ook omdat juist op de plekken waar ik het zou hebben kunnen gebruiken geen hotspot/open netwerk oid aanwezig is. Ik kan me wel voorstellen dat ik het in de toekomst ga gebruiken voor voip.

Spelletjes:
Onnodig. Kan op PC of DS veel beter. Ook ben ik bang dat de controls en touchscreen er niet beter van worden als ik veelvuldig ga zitten gamen op mijn telefoon.

Agenda:
Die gebruik ik wel, maar alleen voor dingen waarvan ik bang ben dat ik ze vergeet.
Ik synchroniseer met Notes (mnotes) op m'n werk, maar da's niet echt nodig. Ik heb doorgaans geen volle agenda en meestal raadpleeg ik 'm toch op mijn PC.

Bluetooth:
Gebruik ik momenteel helemaal niet. Een headset zal ik niet snel gaan gebruiken. (hoef niet zo'n puist achter m'n oor en in de auto bellen doe ik sowieso niet, dus ook niet handsfree)
GPS is in mijn foon ingebouwd, dus ook daar niet voor nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-05-2007 12:39 . Reden: Bluetooth toegevoegd :) ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
quote: Canaria
Zelf heb ik besloten om het te splitsen, zo heb ik nu een simpel toestel met de 'basisfuncties' en een uitgebreide Windows Mobile phone met veel functies.
Ik heb ook voor deze optie gekozen. Momenteel heb ik een N73 en een Qtek 9100. Echter zal ik deze gaan vervangen voor een Nokia 6300 en HTC P3600. Om eigenlijk de zelfde redenen die jij noemt.

Alle functies zijn op een normale telefoon wel leuk, maar je gebruikt ze in de praktijk te weinig naar mijn mening. Een foto schieten kan prima met een 2 megapixel camera, het verschil in camera`s zie je toch niet op de telefoon zelf maar pas als je het op de pc zet, en navigatie is toch wel prettig op een groter scherm van een pda waar de gps ingebouwd zit.
quote: Canaria
Kortom ik ben heel tevreden met m'n alles in één apparaat voor zakelijk gebruik en m'n eenvoudige telefoon voor privégebruik. En hippe functies? Tja, ik heb zes jaar in de telecom gewerkt, dus echt hip vind ik veel van die functies niet.
Ik kan me bij elke letter aansluiten. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16
Zelf heb ik een K750i, ben inmiddels zoekende naar een opvolger (contract loopt af).

Wat ik zeer prettig aan deze telefoon vindt:

Camera met flits: 2MP is nu wel minimaal, en is mooi beschermt door de actieve slider.
Zaklamp(!): bijna geeneen GSM heeft dit, is al meer dan eens ideaal gebleken.
Bluetooth: werkt soepel samen met andere apparaten en ook met mijn auto (Blue&Me van Fiat).
Standby-tijd: vooralsnog is SE een van de weinige merken welke een telefoon kan maken die én opties heeft én langer dan 4 dagen wakker kan blijven. Tegenwoordig lijkt dit wel een ondergeschoven kindje in GSM-land.

Minder:
Joystick begint toch wat slechter te reageren.

Weinig/nooit gebruikt:
Radio: vindt het wel een ideale feature, heb alleen geen trek om de headset mee te slepen.
MP3-speler: idem.
Java-zut: speel er nooit spelletjes of wat dan ook mee.
1001 manieren om op internet te komen: ik gebruik mijn GSM niet voor internet, daar zijn betere apparaten voor.

Maar goed, dit is bijna niet te combineren in een nieuwe GSM:
Alles behalve SE: brakke standby tijd.
K810: xenon flitser zorgt ervoor dat je geen zaklampfunctie meer hebt.
W880: veel walkman functies die ik niet gebruik, op form-factor na geen echte upgrade van de K750i.

tja wat blijft er dan over?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• JvS
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik las mijn reactie en ik ben het er nog steeds mee eens :). Bellen, SMS'en, MP3 en radio, dat zijn de meest gebruikte functies. Verder zou ik de camera niet willen missen, voor de point en shoot situaties.

Als de camera iets betere filmpjes zou maken, iets beter in het donker zou presteren en vooral een STUK sneller zou werken (het is zoooo sloom), zou het perfect zijn. 2/3/4/5 megapixels boeit me niet. Ik vind een 2mp foto groot zat voor wat ik er mee doe (namelijk op een beeldscherm bekijken).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• thisbeingme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
Van mijn k800i gebruik ik het grootste deel van de functies ook niet. Heb hem vooral gekocht omdat de k810i te lang duurt en het een van de weinigen is met een goede camera/goede batterij

De dingen die ik niet echt nuttig vind op de telefoon:
- Alle features van mobiel internet gebruik ik eigenlijk niet, omdat ik een abbo heb waar je €3 per MB mag betalen.
- De agenda gebruik ik nu eigenlijk niet, vooral omdat ik het te lang vind duren om dingen er in te zetten. Een goede sync met de PC zou dit misschien kunnen verhelpen, maar die heb ik nog niet gevonden.
- De MP3 speler gebruik ik nu nog niet, maar dat komt omdat ik mijn gratis 1gb kaartje nog niet binnen heb, en je op 93mb zo weinig muziek kwijt kan :)
- Overige features die ik eigenlijk niet gebruik: Video bekijken & Spelletjes (Te klein scherm), 'Beeldbellen' (Te duur), Filmpjes maken (Te lage resolutie)

Nuttige features
- De camera dus. Een echte flits helpt heel veel in het donker :)
- Bluetooth om foto's over te sturen naar andere mensen
- Foto's van de mensen toevoegen zodat je ze ziet bij bellen/gebeld worden
- Tijd die de telefoon op batterij is gewoon heel hoog. Zeker als je de brightness van het scherm laag zet en UMTS uit.
- Ohja, en hij kan ook bellen en SMS-en :+

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben nog een beetje "ouderwets", heb alles nog enigszins gesplitst. Mijn telefoontje is erg eenvoudig, prepaid, met een brak cameraatje dat er wat mij betreft niet op had hoeven zitten. Geen bluetooth, geen wifi, geen mp3... gewoon bellen en sms-en en dat is het wel. Wap kan ook, maar dat heb ik nog nooit gebruikt.

Daarnaast heb ik een pda, de HP iPaq HX4700, mooi ding, groot scherm, met wifi, gesynchroniseerde agenda, en natuurlijk TomTom erop. Aangezien je er zowel een SD- als een CF-kaatje in kunt steken (en kunt wisselen), heb ik altijd eBooks, muziek, spelletjes en foto's bij me. Dus ook als MP3-speler te gebruiken.

En om foto's te maken heb ik gewoon een dedicated camera (eigenlijk twee, een betere Fuji S9500, wel groot, en een compacte Samsung Digimax V700), ik vind dat de kwaliteit dan toch nog echt een stuk beter is, en zelf dingen instellen vind ik ook leuk.

Maar goed, ik ben vrouw, dus ik krijg het wel in die handtas gepropt ;) .

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Twee jaar geleden heb ik een Orange SPV M500 gekocht, omdat ik wel toe was aan een nieuwe telefoon en mijn PDA kapot was gegaan. De M500 combineerde beide in een apparaat, waarbij ik 1 functie echt ideaal vond: de uitgebreide agendafunctie. Zolang ik mijn telefoon maar meenam dan had ik ook mijn agenda bij me: iets wat ik eerst wel vergat (en daarom dus een PDA had gekocht). De synchronisatie met Outlook werkte ook perfect, maar de M500 vind ik niet makkelijk te bedienen met een hand (iemand uit de contactpersonen zoeken en bellen lukt wel, maar dat is bijna het enige) en nu heb ik een Nokia N80. :) De functies die ik van de N80 veel gebruik zijn:

- PIM (synchronisatie met Outlook van taken, agenda en contactpersonen via Bluetooth/Nokia PC suite)
- radio/mp3-speler
- Opera/Gmail via gprs/wifi

In mindere mate gebruik ik mijn telefoon voor:
- navigatie (met een gps-muis)
- camera (wel steeds vaker)
- wifi/voip

Al met al zou ik niet meer zonder kunnen. De volgende telefoon die ik aanschaf moet in ieder geval een goede pim-functie hebben! Ik zie mezelf niet zo gauw meer lopen met een dikke agenda of een losse pda: een losse pda zou ik zelf nooit meer (willen) aanschaffen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

qtee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:41:
Maar goed, ik ben vrouw, dus ik krijg het wel in die handtas gepropt ;) .
\o/
Ik wilde juist van de handtas naast de laptoptas af, vooral in verband met het op de terugweg boodschappen doen en met drie tassen moeten lopen :X

Een goede combinatie van wat apparaten is dus wel een uitkomst. Nu heb ik TomTom Go (onhandig vormgegeven apparaat :X ) niet meer nodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dit is wel een leuk draadje. Ik heb zelf een Samsung i320. Dat is een Windows Mobile Smartphone met Qwerty toetsenbordje. Allereerst, hij zit de hele dag in m'n broekzak, dus ik ben dolblij dat die stukken kleiner (vooral dun, 11mm) en lichter (80 gr) is dan mijn vorige Windows Mobile telefoons met touchscreen (Wizard, Prophet en Magician).

Wat ik veel gebruik en super werkt:
-bellen
-sms/email (qwerty _/-\o_ )
-agenda + syncen met outlook
-éénhandsbediening is zo veel beter dan touchscreen met pennetje

Wat ik veel gebruik en niet zo super werkt:
-internet (het schermpje is wat klein, de browser begint nu wel erg achterhaalt te worden, EDGE bij telfort werkt meer niet dan wel)
-muziek luisteren via mediaplayer en filmpjes via Beta Player (bestanden overzetten gaat langzaam vanwege USB 1.1, het geluid is niet al te best)

In praktijk betekent dat dat ik vaak m'n laptop gebruik als ik thuis ben en even wat wil opzoeken op internet. Dat ik vrijwel nooit filmpjes kijk via m'n mobiel en dat ik meestal m'n iPod Nano meeneem om onderweg muziek te luisteren. Terwijl het grote voordeel van de telefoon is dat vanwege Beta Player en de snelle 400 Mhz Samsung proc je vrijwel niets meer hoeft te converteren.

Verder was ik vroeger heel erg van het klooien met m'n telefoon terwijl ik er tegenwoordig niet meer zoveel mee doe. Ik installeer er vrijwel niets meer op. Ik ben eigenlijk zeer tevreden met de standaard functionaliteit. Toch ben ik heel benieuwd naar de iPhone, aangezien die zo'n beetje alles doet wat ik wil en waarschijnlijk ook nog eens erg goed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1