Ervaringen met iCub van Focal? (sublieme iPod HiFi speakers)

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Topicstarter
Ik heb een probleem:
Mijn ietwat gedateerde Kenwood Dolby surround set is aan vervanging toe. (details laat ik maar achterwege hier)

Inmiddels ben ik zover, dat ik in mijn iPod G5 (Video) _/-\o_ als enige gebruik op mijn stereoinstallatie. De zeer goede CD-speler die ik heb, (***** What HiFi) staat inmiddels stof te vangen.

Nu ben ik tegengekomen (via link Hifi.nl) de:

- iCube van Focal

Dit is een ideale oplossing om je stereoset te upgraden naar (bijna) HiFi apparatuur, want zo te lezen in alle recencies zijn zelfs Audio-puristen en muziekliefhebbers hier enthousiast over.. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.bouwmeester.com/macned/icub_room.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/decoricub_310805.jpg

Links Recencies:
Zie dit artikel op Macned
Onderstaand stukje heb ik geleend van Dabberts Weblog
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
iCub reviews

De iCub van Focal-JMLab is een briljante versterker uit Frankrijk. Eigenlijk heel simpel, ontdoe een receiver van alle toestanden en prop de versterker en een D/A converter in de Subwoofer.

Maak een paar ingangen, bijvoorbeeld voor de iPod en een digitale ingang voor de media streamer zoals de AirPort Express.
Zorg voor een kek design, en je hebt een iPod sound system waar Apple nog wat van kan leren...
Lees een hier de reviews van de iCub, zelfs sommige audiophielen (nerds) zijn erover te spreken!

Test van de iCub op HIFI.NL
Review van de iCub op Playlist Magazine
Focal iCub iPod 2.1 speaker set op the TheRegister
HiFiTunes met de iCub op MacNed

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu wil ik graag gebruikerservaringen horen, meningen van HiFi puristen etc, en eventuele andere mooie alternatieven, waarbij de iPod of mijn MacBook Pro wireless zeer goed klinkende speakers kan aansturen.... :9

Ik ben benieuwd! :)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ziet er niet slecht uit. De grote vraag is denk ik: hoeveel meer betaal je ervoor dan voor dezelfde speakers in standaard uitrusting en met een gewone-mensen versterker erbij?

Offtopic:
...mijn iPod G5...
Om de een of andere reden begreep ik dit eerst verkeerd, lol. Is het een dual of single core? :P

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Topicstarter
mmm.. een iPod 5th generation bedoelde ik ook eigenlijk...

John is dat een electrostaat (jouw plaatje?) Ik heb hier nl. ook nog een Quad II eind &voorversterker staan! Dan hebben we het echt over super geluid. (met dan wel nog een paar electrostaten..) Helaas moet hij gerepareerd worden en ik weet niet exact wat er mis is..maar het is een erfstukje van mijn opa wat ik zeker weer in orgineel werkende staat wil brengen... kan kostbaar worden.. :/

Maar goed, ik ben er ook nog niet helemaal uit of de iCube wel zo'n briljant ruimtelijk geluid geeft. :?
Als ik het zo lees is het wel een zeer gebruiksvriendelijk product, wat direct gaat draaien als je je iTunes aanzet en via een Airport het signaal streamt.

Zijn er mensen die de iCub hebben? Laat dan even weten hoe hij bevalt en wat voor speakers je er op hebt aangesloten :O

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --