Toon posts:

[chello]net binnen maar werkt niet lekker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus vanmorgen vlak voor ik ging werken mijn doe het zelf paket van chello internet met gratis tel. binnen gekregen.
Betreft hier dus chelle extreme.

Alles geinstalleerd en gedaan software installatie netjes voltooid en alles werkt perfect. Leek allemaal geen probleem.
Totdat ik dacht laat ik eens lekker gaan surfen op het web. Wat zwaar tegenviel alles is zo ongeloofelijk traag.
Aangezien ik momenteel zelf overdags moet werken en waarschijnlijk geen tijd heb om te bellen vanwege de lange werkdagen door drukte op mijn werk dacht ik laat ik het hier eens vragen.

Hoe kan het dat ik met downloaden niet boven de 50kb/s en dat website inclusief got er zo ongeloofelijk lang over doen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Speedtest al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja zowel de tests van speedtest.nl en chello underground

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

tja chello he :( kan goed zijn dat je instellingen toch niet kloppen, je lijn gewoon niet goed is. de instellingen in de wijkkkast niet kloppen etc etc. 6 jaar geleden begon het bij mij ook zo, gelukkig was heb met 1,5 jaar toen opgelost!

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:05:
tja chello he :( kan goed zijn dat je instellingen toch niet kloppen, je lijn gewoon niet goed is. de instellingen in de wijkkkast niet kloppen etc etc. 6 jaar geleden begon het bij mij ook zo, gelukkig was heb met 1,5 jaar toen opgelost!
lijkt mij toch dat dat niet mag en kan gebeuren als je een extreme paket besteld wat vervolgens gewoon slechter loopt als het planet internet adsl abbotje wat ik had.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:07:
[...]

lijkt mij toch dat dat niet mag en kan gebeuren als je een extreme paket besteld wat vervolgens gewoon slechter loopt als het planet internet adsl abbotje wat ik had.
tja je ziet het toch voor je neus gebeuren ? als het goed gaat met chello is alles fijn (zoals met elke provider) maar begin je met gekloot bereidt je voor op een lekker stukje burocratie etc.

Probeer er eerst maar achter te komen of het probleem in de aanvoer lijn zit of daarna (dus voor of na je vaste upc aansluiting) vandaar maar weer verder. Ze kunnen de lijn wel op afstand nameten tegenwoordig

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:10:
[...]

tja je ziet het toch voor je neus gebeuren ? als het goed gaat met chello is alles fijn (zoals met elke provider) maar begin je met gekloot bereidt je voor op een lekker stukje burocratie etc.

Probeer er eerst maar achter te komen of het probleem in de aanvoer lijn zit of daarna (dus voor of na je vaste upc aansluiting) vandaar maar weer verder. Ze kunnen de lijn wel op afstand nameten tegenwoordig
nu je het over nameten hebt gister was er iemand van upc langs die mijn digitale tv moest nameten omdat ik storingen had met de mediabox. Die zei dat ik een heel goed signaal had installeerde een nieuwe box en alles werkte meteen perfect.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:54
Heb je ook Telefonie erbij?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Wormaap
Dan doe morgen een belletje naar de helpdesk, en waarschijnlijk komt alles dan binnen 10 minuten in orde ;)
Is namelijk een meer voorkomend probleem, dat je zelf niet kan oplossen, maar wat de helpdesk binnen een paar minuten voor je kan fiksen.
Je zit nu (waarschijnlijk, ik kan vanuit hier je modem / account niet bekijken natuurlijk, maar als ik je probleem zo hoor, is dit érg aannemelijk, aangezien ik zelf aan de lijn meerdere keren per dag iemand krijg hiermee) te internetten op je VoIP-bandbreedte :Y)
Komt voor als het VoIP-deel van het modem eerder aangemeld wordt dan het internet deel. Het modem krijgt dan namelijk een VoIP-bootfile, terwijl'ie een Extreme-bootfile moet krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door Wormaap op 27-07-2006 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:29:
Dan doe morgen een belletje naar de helpdesk, en waarschijnlijk komt alles dan binnen 10 minuten in orde ;)
Is namelijk een meer voorkomend probleem, dat je zelf niet kan oplossen, maar wat de helpdesk binnen een paar minuten voor je kan fiksen.
Je zit nu (waarschijnlijk, ik kan vanuit hier je modem / account niet bekijken natuurlijk) te internetten op je VoIP-bandbreedte :Y)
lol grappig
hoo[p dat ik gauw overdag vrij kan krijgen zodat ze het kunnen fixen

toch appart heb de telefonie nog nieteens aangesloten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 00:31 ]

• Wormaap
Helpdesk is tot 10 uur 's avonds open en ze kunnen het op afstand fiksen als het is wat ik verwacht dat het is. Morgen dus gewoon ff bellen :P

En dan natuurlijk in dit topique even laten weten of't gelukt is ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Wormaap op 27-07-2006 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:32:
Helpdesk is tot 10 uur 's avonds open en ze kunnen het op afstand fiksen als het is wat ik verwacht dat het is. Morgen dus gewoon ff bellen :P
probleem is ben niet echt veel thuis momenteel.

savonds pas om 2230 thuis dus even kijken of ik tussen het werk door tijd heb maar hopen dat dit het is dan kan het topic snel op slot alvast bedankt en hopen dat dit het is

Verwijderd

het kan meerdere oorzaken hebben dat een modem traag werkt maar 9 van de 10 x is het dat de modem te hoog staat uit te sturen .Een modem kan hooguit 58 uitsturen en als hij dus 57 of 58 staat uit te sturen dan is hij heel traag kan verschillende oorzaken hebben .
1je modem staat niet bij de binnenkomen de kabel.
2je hebt de wcd niet vervangen door de bij geleverde doos
3als je het wel heb gedaan heb je het misschien niet goed aangesloten mantel kern
4er kan iets in je kabel zittendie buiten naar versterker loopt
5er kan in het cai net een slecht contackt zitten
6en nog een paar andere dingen
dus mijn atvies is wel bellen maar laat ze even een monteur sturen en dan komt het helemaal goed

ik maak het dagelijks mee dat de mensen door ontwetendhijd de installatie pakketten verkeerd aansluiten. veel suc6 groetjes DE CAI technikus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:02:
het kan meerdere oorzaken hebben dat een modem traag werkt maar 9 van de 10 x is het dat de modem te hoog staat uit te sturen .Een modem kan hooguit 58 uitsturen en als hij dus 57 of 58 staat uit te sturen dan is hij heel traag
Dit slaat dus nergens op :o

Traagheid kan veroorzaakt worden door meerdere dingen, maar slechts eentje is signaalgerelateerd, namelijk packetloss. En packetloss wordt door te lage SNR veroorzaakt - ongeacht of dat op de upstream of de downstream is. SNR hangt weliswaar af van de sterkte van het signaal, maar dat is de ontvangen sterkte (Rx) niet de zendsterkte. Zolang het Rx (up en down) in orde is, is er niets mis, ook als staat die modem absoluut maximaal uit te zenden overigens kunnen Arris modems zoals de TS waarschijnlijk heeft tot 61dBmV - maar alles boven 55dBmV is sowieso out-of-spec wat DOCSIS betreft.

Het kan zo zijn dat slechte SNR veroorzaakt wordt door een te laag signaal op de upstream, maar dat is hoogst onwaarschijnlijk - meestal valt de modem eerder offline door te lage upstream Rx op de CMTS dan dat de SNR naar onwerkbare dieptes gezakt is.

De meeste snelheidsproblemen door SNR worden veroorzaakt door ruisvloeren, dus door stijgende ruis bij goedblijvend signaal op de upstream, danwel te hoge demping (vaak door losse connector als het collecitef is of een verkeerde splitter indien individueel) op de downstream. Beide hebben exact *niets* met de upstream Tx waarde te maken :o
kan verschillende oorzaken hebben .
1je modem staat niet bij de binnenkomen de kabel.
2je hebt de wcd niet vervangen door de bij geleverde doos
3als je het wel heb gedaan heb je het misschien niet goed aangesloten mantel kern
4er kan iets in je kabel zittendie buiten naar versterker loopt
5er kan in het cai net een slecht contackt zitten
6en nog een paar andere dingen
OK, dat klopt wel mbt te hoog uitzenden. Overigens zijn er *wel* genoeg problemen die met te hoog uitzenden kunnen samenvallen, met name een instabiele verbinding (niet traag, maar dat het af en toe helemaal uitvalt) en strepen door beeld op analoge TV door interferentie vanaf de modem die overuren maakt) - dus als je modem te hoog uitzendt is het wel ten zeerste aan te raden er wat aan te doen ;)
dus mijn atvies is wel bellen maar laat ze even een monteur sturen en dan komt het helemaal goed
Dat wordt dus een dure grap - als de TS het verkeerd aangesloten zou hebben draait hij op voor de kosten van die monteursbezoek. Bovendien is dit Tweakers - het is de bedoeling dat mensen zelf proberen hun problemen op te lossen :z
ik maak het dagelijks mee dat de mensen door ontwetendhijd de installatie pakketten verkeerd aansluiten. veel suc6 groetjes DE CAI technikus
Dat sowieso. Maar laten we dan vooral iets doen aan die onwetendheid...

TS, dit is GoT, het is de bedoeling dat je jezelf probeert te helpen voor je hier om hulp roept. Lees je een beetje in over de chello verbinding en zoek even wat relevante gegevens op. Goede kans dat je dan zelf weet wat er aan de hand is, maar in geval van twijfel kun je ze hier posten.

Zie de topicstart van dit topic voor de info die je nodig hebt Chello vragen & problemen topic deel II :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

als je modem te hoog staat uit te sturen door bijvoorbeeld ruis in de wijk is je verbinding wel degelkijk traag en die ruis of streepjes door je aneloge beeld kan ook te maken hebben dat er ergenseen massa probleem is bijvoorbeeld het niet aansluiten van de buitenmantel van de coax kabel

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof toch dat het eerder aangegeven probleem het dichts in de buurt komt. Omdat tevens het lampje tel 1 brand terwijl er nog geen telefoon is aangesloten.

Het wachten is dus op een moment dat ik thuis kan zijn en upc bellen zodat ze de modem kunnen resetten zodat de bootfiles goed zijn

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb ook zoiets gehad waarna bleek dat ze me opeens op een light abbo hadden gezet zonder reden..... dus ik zou wel ff bellen

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Bargemanos
  • Laatst online: 18-12-2025
Is een bekend probleem, hetzelfde heb ik voor een week geleden opgelost door de helpdesk te bellen.

De beste man aan de andere kant van de lijn die vertelde mij dat het een bekend probleem is, en dat het niet aan de instellingen van m'n pc of router lag, wat hij vervolgens vanaf afstand gedaan heeft weet ik niet, maar na 15min aan de telefoon, een modem reset en opnieuw autoriseren werkte alles als een zonnetje :)

p.s als je ook telefonie van UPC hebt even met mobiel bellen, scheelt een hoop gedonder :p

uhuuummm

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:44:
als je modem te hoog staat uit te sturen door bijvoorbeeld ruis in de wijk is je verbinding wel degelkijk traag
Hier haal je weer dingen door elkaar. Een pure ruisvloer verandert niets aan de signaalsterkte, dus gaat een modem er ook niet harder door uitzenden, de SNR zakt alleen maar met packetloss en dus traagheid tot gevolg...

Een modem gaat alleen harder zenden als de demping omhoog gaat - en zoals gezegd, voordat daardoor de SNR daarbij zo slecht is dat merkbare traagheid ontstaat ligt de modem al offline :o
en die ruis of streepjes door je aneloge beeld kan ook te maken hebben dat er ergenseen massa probleem is bijvoorbeeld het niet aansluiten van de buitenmantel van de coax kabel
Hou ruis en strepen uit elkaar :o

Ruis in beeld wordt veroorzaakt door te laag ingeregeld signaal of een ruisvloer, strepen worden veroorzaakt door een te hoog ingeregeld signaal of ingress - of idd massaproblemen.
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:25:
ik geloof toch dat het eerder aangegeven probleem het dichts in de buurt komt. Omdat tevens het lampje tel 1 brand terwijl er nog geen telefoon is aangesloten.
Tel 1 gaat branden zodra je een telefoon *kunt* aansluiten. Dat je dat niet gedaan hebt doet er niet toe :z

Puur uit nieuwschierigheid: waarom heb je geen telefoon aangesloten?
Het wachten is dus op een moment dat ik thuis kan zijn en upc bellen zodat ze de modem kunnen resetten zodat de bootfiles goed zijn
Modem resetten kun je zelf, gewoon stroom eraf, minuut wachten en stroom erop. Dan krijgt de modem de bootfile die ervoor ingesteld is. Maar dat is het probleem waarschijnlijk niet, waarschijnlijk staat gewoon een verkeerde ingesteld...

Wat je zelf het best kunt doen is even naar http://provisioning.upc.nl surfen en daar (nogmaals) de aanmelding doorlopen. Dan modem hard resetten (zie hierboven) en het zou moeten werken. Pas als dat niets uithaalt is bellen naar de helpdesk een optie.

Maar bovenstaande staat al in de link die ik je gaf. Heb je ueberhaupt de moeite gedaan die door te lezen :?

Het zou alsnog nuttig zijn als je eens even wat meer info zou geven, dingen als precies wat voor snelheden je meet, wat de signaalwaardes van de modem zijn enzo... :o

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 27-07-2006 10:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

als je een moterola modem hebt kan je hem met je pc uitlezen .
internet openen en dan 192.168.100.1 intoetsen en bij signaal zie je de waardes van je modem zoals sn en power level dan kan je dus zien of je verbinding goed is

als je veel spyware op je pc heb staan kan ook je verbinding traag zijn kan je zien.

je sluit je internetbrouser af je gaat naar je opdracht prompt en toets daar netstat in dan zie je of er nog wat open staat als daar veel verbindingen in komen heb je dus veel spyware.

{KAN HOEF nIET}

• Wormaap
Dion_B: Zelf provisionen werkt dus juist in de meeste gevallen niet als hij een VoIP-bootfile toegewezen krijgt. Daarvoor moeten namelijk in het systeem bij UPC eerst alle modemgegevens eruitgegooid worden, dan provisionen en dán pas werkt't fatsoenlijk :P
Door gewoon zelf opnieuw te provisionen wordt het probleem in 99% v.d. gevallen níet opgelost (waar die ene klant waarbij het wel lukte ooit vandaan kwam weet ik ook niet :X )
40-50kB/s is typisch de snelheid die mensen halen die hier last van hebben BTW :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 27-07-2006 14:06 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wormaap schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:06:
Dion_B: Zelf provisionen werkt dus juist in de meeste gevallen niet als hij een VoIP-bootfile toegewezen krijgt. Daarvoor moeten namelijk in het systeem bij UPC eerst alle modemgegevens eruitgegooid worden, dan provisionen en dán pas werkt't fatsoenlijk :P
Door gewoon zelf opnieuw te provisionen wordt het probleem in 99% v.d. gevallen níet opgelost (waar die ene klant waarbij het wel lukte ooit vandaan kwam weet ik ook niet :X )
Simpel, hier kunnen meerdere dingen aan de hand zijn. Bij mensen die eerst chello hadden en dan VOIP kregen klopt wat je hier aangeeft, maar dit is iemand die als ik de TS goed lees nog geen UPC producten had. Dan is er nog de derde groep met aparte accounts, daar kun je idd provven tot je een ons weegt en het haalt niets uit - gelukkig komt dat zo goed als niet meer voor :z
40-50kB/s is typisch de snelheid die mensen halen die hier last van hebben BTW :P
400kbit/s he :z - maar goed, totdat de TS aangeeft wat hij exact binnenhaalt weten we niet of hij hier last van heeft of van totaal iets anders :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hier haal je weer dingen door elkaar. Een pure ruisvloer verandert niets aan de signaalsterkte, dus gaat een modem er ook niet harder door uitzenden, de SNR zakt alleen maar met packetloss en dus traagheid tot gevolg...

Een modem gaat alleen harder zenden als de demping omhoog gaat - en zoals gezegd, voordat daardoor de SNR daarbij zo slecht is dat merkbare traagheid ontstaat ligt de modem al offline :

als je een verhoogde ruisvloer in een wijk heb gaan de modems zeker wel hoger uitsturen en als de ruisvloer te hoog word {in wijkcentrum hoger als 32 db } gaan de modems uitvallen.

• Wormaap
dion_b schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:49:
[...]

Simpel, hier kunnen meerdere dingen aan de hand zijn. Bij mensen die eerst chello hadden en dan VOIP kregen klopt wat je hier aangeeft, maar dit is iemand die als ik de TS goed lees nog geen UPC producten had. Dan is er nog de derde groep met aparte accounts, daar kun je idd provven tot je een ons weegt en het haalt niets uit - gelukkig komt dat zo goed als niet meer voor :z

[...]

400kbit/s he :z - maar goed, totdat de TS aangeeft wat hij exact binnenhaalt weten we niet of hij hier last van heeft of van totaal iets anders :o
1e stuk quote: Aparte accounts komt vrijwel niet voor. Het probleem komt echter weldegelijk voor bij mensen die beide produkten ineens afnemen. Ik zie het elke werkdag als mensen hierover bellen. Het probleem leek opgelost te zijn, maar is dat dus nog niet. Het komt dan ook even vaak voor bij mensen die eerst VoIP hadden (daarbij gaat het namelijk ook meestal goed) als bij mensen die nog geen produkten hadden.

2e quote: Lees mijn post eens goed, ik had het over kB, niet kb ;) 40-50kByte (dus inderdaad ongeveer 400kbit) is precies de snelheid die de meeste mensen halen die hier last van hebben.
Edit: Ik zie nu net dat de TS het over kb heeft. TS: Bedoel je kbit of kbyte? :P

Uiteraard kan het ook aan andere dingen liggen, maar in ongeveer 80-90% van de gevallen met deze probleemomschrijving ligt het aan een verkeerde bootfile, en is het niet met zelf provisionen op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 28-07-2006 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om KByte sorry voor het niet zo correct uitdrukken van de snelheid maar was voor mij ook een lange dag op mijn werk en vooral heel erg warm.

Ik heb vandaag toevallig even naar huis kunnen gaan en chello gebelt het probleem voorgelegd en er werd mij verteld door de jongeman dat hij gaarne wat wou doen maar bij hun lagen wat computers uit het systeem hier is het dus even wachten op.
Morgenvroeg bel ik weer en zal ik het ook zeker nog een keer proberen.

Dingen als modem hard resetten heb ik allemaal allang geprobeerd leverde me helemaal niks op.

Ik behoorde lang lang geleden in het gelrevision gebied tot 1 van de eerste kabelinternet gebruikers en heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik in al die jaren bij verschillende providers endergelijke heb meegemaakt geprobeerd. Het hopen is dus dat het probleem bij hun ligt zoals eerder is vermeld.

• Wormaap
TS: Check even het emailadres dat in je profiel staat, of geef me een ander werkend adres :P

Verwijderd

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:19:
TS: Check even het emailadres dat in je profiel staat, of geef me een ander werkend adres :P
check je mailbox.

Iedereen alvast bedankt maar zoals ik eerder al zei laten we even wachten op wat de helpdesk voor me kan beteken want bij hun lag het systeem helaas plat vandaag.

Dan zal ik laten weten wat het precies was zodat iemand anders die dit probleem ook heeft meteen kan zien wat het is en hij/zij eraan kan doen.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Weet niet of het al opgelost is maar waarschijnlijk heb je een verkeerde bootfile verbonden aan je profiel.

Kan alleen via de helpdesk opgelost worden, die verwijderen dan je account en maken weer een nieuwe of ze kunnen de andere aanpassen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1