Toon posts:

[FLASH] XML parsing werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem. Voor een vriendin heb ik een flash site gemaakt.

http://www.manon.fotografeert.nl

Waarin de tekst doormiddel van XML en met CSS wordt geladen en opgemaakt. Echter ben ik al verschillende PC's tegen gekomen waar de XML niet word geparsed.

m.a.w. de inhoud van het XML bestand wordt 1 op 1 weergegeven, kompleet met <tags> enzo.

Dit waren PC's met WindowsXP iexplorer 6 en flashplayer 7. De site is gemaakt met FlashMX

Dit ziet er natuurlijk niet uit. En het vervelende is dat ik thuis niet kan testen omdat hier alles wel goed werkt. Ik heb op google gezocht maar kan hier niets over vinden. Kan iemand mij met de neus de goede kant op zetten waar ik dit in moet zoeken.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ondersteunt Flash 7 XML-parsing al wel? Bovendien: waarom heb je die site in Flash gebouwd? Is totaal niet nodig en alleen maar (tekst)browseronvriendelijk...

[ Voor 61% gewijzigd door Alex) op 26-07-2006 23:20 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
yep is niet het meest vriendelijke, maar het oog wil ook wat. het gaat op deze site niet alleen over het overdragen van zoveel mogelijk informatie op de efficientste manier, moet/mag ook wel sfeervol zijn.
De PC's waar het niet werkt staan op het werk , deze hebben allemaal flash 7. op sommige werkt het wel en andere niet ??

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Sfeervol kan je het ook maken zonder Flash, dat fotoalbum en die crossfades zijn namelijk gewoon mogelijk met bestaande technieken. Flash is een prachttechniek, alleen is het nooit bedoeld geweest voor gewoon webgebruik. Daarvoor zijn bestaande technieken zoals HTML en CSS, gecombineerd met JavaScript.

Maar goed, je hebt alles al, dus misschien is wat advies handiger. Kijk op de pc's waar het wel en waar het niet werkt eens naar de Flashversie (kan via de Macromedia-site geloof ik), misschien zie je een verschil in versienummer.

We are shaping the future

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laten we idd de TS helpen met z'n probleem ipv Flash helemaal afkraken. Soms hoeft een website niet browsers-vriendelijk te zijn ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

semi-offtopic: Maak even vector-afbeeldingen van die groene cirkelvormige stroken in het begin...nu zie je allemaal bitmap-blokkies :)

ontopic: op welke manier laad jij je XML in?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

wat BtM-nummertje zei...!

Flash 7 ondersteunt keurig XML, hoe laadt je het precies in, kun je dat stukje code posten?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn excuses aanbieden, want hoewel alle pc's op het werk tegelijkertijd zijn geleverd blijken er een paar flash versie 6 te hebben. Dit zijn de PC's die niet werken.
Omdat ze allemaal tegelijk geleverd zijn ging ik er vanuit dat ze allemaal flash 7 hadden.
Mijn fout. sorry

Heb een vang pagina gemaakt die doorlinkt naar macromedia flashplayer download. als er een versie kleiner dan 7 word gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 21:42 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus het probleem is uiteindelijk wel opgelost? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Ja hallo dit kan zomaar niet! Wat denk je wel niet wat het kost om een topicje te openen en te onderhouden! Drie modreplies zitten al op €150,- ! ;)

Even serieus: bekend 'dom foutje' hoor dit. Ik heb laatst ook 4 uur zitten staren naar een flash 8 movie in een flash 7 player ... ik dacht dat het aan mijn filterfuncties lag maar nèèèèèèj |:(
Pagina: 1