Toon posts:

Mid-End/High End Game pc EUR 1200-1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Doel: Samenstellen (Stille)Mid-end/High End Game pc
Een pc beetje tussen Mid End en High End Gamepc in....
Budget: €1200 - €1300

Moderator: Die rare tekens in topic titel mogen er uit ;) Foutje..:P Er moest staan
Mid-End/High End Game pc €1200 - €1300

Behuizing: Cooler Master Stacker 830 Zilver €209
Processor: AMD CPU Athlon 64 X2 5000+ 2.6 GHz, 2000 MHz, Boxed €291
Processor Koeler: Zalman CPU Koeler CNPS 9500 AM2 Koper €41,29
Moederbord: Asus Moederbord M2N-E €92,90
Videokaart: HIS X1800GTO@ X1800XL.....
Geheugen:Mushkin DDR2 XP2-6400 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4 €291(Kit of 2 ;) )
Voeding: SilverStone Voeding ST65ZF 600 Watt PFC€126,90
Extra Koelers: Cooler Master Neon LED Fan 120x120mm TLF-S12-EB €7,79(x5)
Hardeschijf: WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200
S-ATA II €78
DVD Brander: NEC ND-4571 Zwart, Labelflash €37
DVD-rom: Philips DVD-ROM PCDV5016B 16 X, 50 X, OEM, Zwart €21

Assemblage: €35
Totaal: €1262,04
Monitor, Headset, Muis, 5.1 Surround, heb ik allemaal al...
Windows XP ligt hier nog :)

Ik bestel de pc bij Sallandautomatisering, daar zijn de prijzen ook op gebaseerd.

Behuizing:
Deze behuizing heb ik gekozen omdat deze kast veel koelers kan houden, en een koel systeem vind ik toch wel fijn, gaat het spul toch wat langer mee, en op de kast wil ik zeker niet besparen....Een kast voor misschien wel meerdere systemen...

Processor:
Deze processor heb ik gekozen vanwege de lage prijzen, ik heb momenteel nog een Intel systeem, maar het schijnt zo te zijn dat AMD toch beter is voor games...Ik heb ook vaak gelezen dat een config met de combinatie nForce, AMD, Ati een goed game systeem opleverd, en dit wou ik graag eens zelf zien :)

Processor Koeler:
Tja t is de enige AM2 koeler :)

Moederbord:
Aan het moederbord heb ik een paar eisen:
- Asus of DFI (DFI alleen als ik wil overclocken, en Asus omdat die kwalitatief gewoon goed zijn)
- nForce Chipset (Kwalitatief goed :) )
- Geen SLI

Ik maak geen gebruik van SLI, vanwege het "nForce, AMD, Ati verhaal"...Ik wil wel nForce maar geen SLI/Crossfire. Ik ben van mening dat je als je SLI/Crossfire neemt je dan ook meteen eigenlijk 2 kaarten moet nemen, want tegen de tijd dat je nog een exemplaar wil kopen van hetzelfde type, is er al weer een kaart die in z'n eentje veel beter presteert dan die 2 samen, en daar komt nog bij dat ze misschien helemaal niet meer verkrijgbaar zijn :)

Videokaart:
HIS X1800GTO@ X1800XL(Al in bezit)...Zit een goede en stille koeler op :)

Geheugen:

Aangezien het mobo DDR2 geheugen op 800 Mhz ondersteunt wil ik hier graag gebruik van maken. Ik wil totaal 2 Gb werkgeheugen aangezien dit tegenwoordig geen luxe meer is...Alleen ik twijfel nog of ik DDR2 geheugen op 533Mhz moet nemen of 800Mhz, want DDR2 op 800Mhz is nogal aan de prijzige kant...Of moet ik misschien toch eerst gebruik maken van DDR PC3200, alleen weet ik niet of het mobo dat ook ondersteunt, staat niet echt duidelijk op de site van Asus: http://www.asus.com/produ...08&model=1181&modelmenu=1

Voeding:
Deze voeding is standaard al gesleeved wat de airflow ten goede komt...Ik kom bij deze voeding door een review op 3dgameman...http://www.3dgameman.com/content/view/109/43/ Hij schijnt ook 2 rails te hebben van 12V...En hij is ook SLI klaar, alleen maak ik daar geen gebruik van...Iemand nog een tip voor een voeding die standaard gesleeved is en waarbij je onnodige kabels af kan koppelen?

Extra Koelers:
Omdat de behuizing zoveel koelers kwijt kan wil ook ook graag gebruik maken van de mogelijkheid, alleen weet ik niet of de Cooler Master fans kwalitatief goed zijn, ik kwam er op omdat de kast ook van Cooler Master is....Verder wil ik graag alle koelers hebben met blauwe leds ;) Iemand nog tips voor 120 mm fans, of zijn die van CM goed genoeg?Het moet niet zo zijn dat het een lawaai kast wordt...

Hardeschijf:
Ik neem een hardeschijf van WD omdat ik er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee heb gehad, ik zat ook wel een beetje te twijfelen aan een maxtor, maar was even duur....Op of aanmerkingen over de hardeschijf post het aljeblieft :)

DVD Brander:
Goedkoopste dvd brander met leuke labelflash gadget, en schijnt kwalitatief ook wel ok te zijn....Het vorige keer voor een Plextor gekozen, maar tegenwoordig maakt het niet zo veel meer uit geloof ik....(Correct me if I'm wrong)

DVD-speler
Toch handig, ik brand nog wel eens on-the-fly...:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 22:24 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05

Krizzie

Progressive Music \o/

Goed systeem niks op aan te merken. :)

Ik heb zelf de Stacker 810 met 5 Coolermaster blue led fans (120mm) en ze doen hun werk goed en zijn erg stil op 12v (vind ik.. )

Ram geheugen is PC6400 het beste want dan kun je mooi synchroon lopen met de ramcontroller van de cpu. :)

Geluidswolk

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Als ik het goed begrijp, neem je dus 4 gig.... I.m.o niet echt heel nodig... leg dat geld bijv. bij voor een 7-serie van Nvidea, 7900 GTX of 1900XT(X)?

MVg

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tip: Leg 2 tientjes meer bij, 320gb en 16mb cache, maakt toch weer een verschil :)

Verwijderd

Topicstarter
@Basodenhoven
Nee goed lezen ;) Onder het kopje geheugen staat:
Geheugen:
Aangezien het mobo DDR2 geheugen op 800 Mhz ondersteunt wil ik hier graag gebruik van maken. Ik wil totaal 2 Gb werkgeheugen aangezien.....;)

En een videokaart had ik al, dus dat was niet aan de orde ;)

@Niels88
Zo'n schijf krijg ik al terug van rma, 250Gb toen is nu evenveel waard als 320Gb nu :P Dus zometeen komt er nog een 320GB bij ;)

Vandaar die 250 GB, dat is de laagste capaciteit op Sata II en 16 MB Cache, bij salland iig, ik zou anders wel een 200GB nemen, scheelt weer wat ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 22:35 ]

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:29:
@Basodenhoven
Nee goed lezen ;) Onder het kopje geheugen staat:
Geheugen:
Aangezien het mobo DDR2 geheugen op 800 Mhz ondersteunt wil ik hier graag gebruik van maken. Ik wil totaal 2 Gb werkgeheugen aangezien.....;)
Whopiedopie, dan heb ik niets gezegt :-)
Leuk systeem zo ;-)

*Edit* De Coolermaster Fan's zijn goed+stil, er zit er ook 1 in m'n voeding

[ Voor 9% gewijzigd door RadiQal op 26-07-2006 22:34 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Processor:
Deze processor heb ik gekozen vanwege de lage prijzen, ik heb momenteel nog een Intel systeem, maar het schijnt zo te zijn dat AMD toch beter is voor games...Ik heb ook vaak gelezen dat een config met de combinatie nForce, AMD, Ati een goed game systeem opleverd, en dit wou ik graag eens zelf zien
Heb je daarbij ook de nieuwe conroe in rekening gebracht. Een 6400 is er al voor 218 euro. Dat houdt in dat je 70 euro bij het mobo kan optellen. Dan heb je tevens een zeer goed moederbord.
Check deze review maar eens: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:35:
[...]

Heb je daarbij ook de nieuwe conroe in rekening gebracht. Een 6400 is er al voor 218 euro. Dat houdt in dat je 70 euro bij het mobo kan optellen. Dan heb je tevens een zeer goed moederbord.
Check deze review maar eens: http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2802
Ik wacht nog even met het kopen van de pc, even kijken hoe de prijzen schommelen, AMD heeft zijn prijzen de laatste dagen al flink verlaagd, ff zien wat dit allemaal opleverd.

Zoals uit de tests blijkt, is Intel toch ietsje beter in games als Quake4 en Fear, k zal nog even andere reacties afwachten....

En welk Asus moederbord zou je dan aanbevelen voor zo'n Intel systeem, onthoud wel dat ik graag een nForce chipset wil ;) Maar geen SLI....Ik wacht nog even af, wie weet komt er nog zo'n moederbord, bij salland hebben ze iig niet een mobo die aan die eisen voldoet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een reactie hier op?

Als ik kijk naar dit topic Dualcore echt zinvol rond deze tijd? , twijfel ik wel of ik nu wel een pc moet nemen met dualcore, aangezien intel al plannen heeft dit jaar nog te komen met quad procs.....Is het verstandiger te wachten., of toch gewoon dualcore nemen.... :/

Ow ja nog wat, de specs van de pc die ik momenteel heb, is het het waard om een nieuwe pc te kopen of kan ik beter upgraden?

Behuizing:Sweex Carry blue (Ja ik weet het, brakke behuizing, maar et handvat vond ik zo mooi :P )
Processor: Intel Pentium 530 3,0 Ghz, boxed
Moederbord: P5GDC-V Deluxe, S775
Videokaart: HIS X1800GTO@ X1800XL
Geheugen: 2x Kingston 512MB PC3200
Voeding: Thermaltake 360W, Dual fan
Geluidskaart: SB Live! 5.1
Tv Kaart: Hauppage WinTVGO2
Extra Koelers: 2x 80mm fan
Hardeschijf: WD 200GB SATA 8MB
DVD Brander: Plextor 712A
DVD rom: Philips OEM wit

Koste me anderhalf jaar geleden ruim €1000