TV OUT: Monochroom mooi beeld, kleur net magneet schaduw

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Gezocht maar nix over mijn specifieke probleem gevonden, Ok, ik heb via mijn tv out als ik monochroom in video settings doe gewoon strak beeld, maar zodra ik kleur erop doe heb ik een schaduuw naar me muis alsof je een magneet langs je tv gehaald hebt, als ik monochroom doe en dan kleur, is het soms goed, maar als ik dan zap naar gewone tv en weer terug naar tv out krijg ik WEER die schaduw/slechte kleuren, Ik heb het wel met een 5m svhs-Scart aansluiting met een 5 meter verleng scart van conrad.nl gedaan, dit hoort in principe toch gewoon te kunnen werken? een stroommantelfilter heb ik al in gebruik dus dat is het iig niet

nu zat ik te denken, als ik een 3 way scart splitter haal van bandridge met aarde erin, zou dat mijn probleem kunnen verhelpen? want vroeger had ik ook zoiets en toen was het met zo'n scart doosje weg, maar die is helaas overleden, en ik wil graag weten of er een makkelijkere oplossing is anders kost het me weer zoveel geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Tiduz op 26-07-2006 22:21 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
probeer het maar eens met een s-video naar s-video kabel (kijk wel ff of je tv die aansluiting heeft). Bij een kameraad van mij had ik met s-video naar scart helemaal geen kleur alleen zwartwit. Een kabel van s-video naar s-video werkte wel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Tiduz
Mijn kabel had gewoon altijd kleur, ik heb hem alleen maar verlengd, kabel al 2 jaar in gebruik, altijd perfect tot mn ouders de kamer zo nodig moestten veranderen. ik hoop dat er iemand is die hetzelfde probleem heeft en de oplossing heeft :'(

met s video aan zijkant van de tv krijg ik ook fluts beeld, daarom was ik toen naar een rgb overgestapt

[ Voor 19% gewijzigd door Tiduz op 26-07-2006 22:24 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Ik heb precies hetzelfde met een lange kabel. Toen ben ik gaan experimenteren met een andere kabel die ook monochroom was met een condensatortje in de orde van 670 pico en had kleur alleen niet zo mooi. Monochroom kan ik bijna websites enzo lezen, kleur lukt het niet. Ik lees met goede hoop mee.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Tiduz
morgen haal ik een 3way scart divider, zoals me oude hoop ik, als het werkt zal ik het meldden

• Tiduz
Yes!, heft heeft geholpen, heb weer dvd kwaliteit beeld met perfecte kleuren, het gaat om dit kastje:
http://www.dixons.nl/De_o...-box.7045379/default.aspx

Pagina: 1