Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

90 % gedownloade zaken blijken "corrupted" te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, titel zegd al veel. Heb onlangs nieuw moederbord geinstalleerd met een nieuw grafische kaart ( kweet niet of dit iets ermee te maken heeft ) soit, sindsdien om het even wat ik download krijg ik foutmelding bij de installatie van "this file can't be installed because the file is corrupted" heeft mijn firewall van nvidia of van windows daar iets mee te maken of zit ik met een virus ???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt aan de Nvidia firewall denk ik.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
bekend probleem:

Downloads corrupt

idd je nivdia ingebouwde firewall

A wise man's life is based around fuck you

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Draai Memtest86 eens. Groote dat je geheugen kapot/slecht werkt.
http://www.memtest86.com/

Wel handig om de volgende keer meer info/specs te geven :)

[ Voor 32% gewijzigd door niels88 op 26-07-2006 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
@niels88 : mijn specs :

AMD 3500 +
ASUS A8N SLI Deluxe
Nvidia 7950 GX2
1 Gb RAM Patriot 3200 - 400Mhz

@ zwelgje : zal eens proberen...

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:59
ga er maar vanuit dat het de nvidia firewall is, ik had hetzelfde probleem (A8N-SLI SE) en na het verwijderen van de nvidia firewall waren de problemen opgelost

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:25
ja, idem hier. Lag bij mij ook aan de firewall.

• PilatuS
  • Niet online
Zwelgje geeft 1 topic aan maar er zijn er nog veel meer en bij allemaal blijkt het de Nvidia firewall te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
is dit " Nvidia ForceWare Network Access Manager " dat moet gedeïnstalleerd worden ??

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:41

Orac

Ik mis je papa.

ja. Weg ermee. Wel andere firewall gebruiken natuurlijk. Die nVidia firewall is echt bagger. Veroorzaakt allerlei problemen, zelfs blauwe schermen in XP!!!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer ZoneAlarm eens als firewall, is gratis en doet zijn werk erg goed vind ik.

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
Dit overkwam mij ook met mn a8n-sli deluxe, ik heb toen in de settings van Activearmor en de netwerkinstellingen van Windows de 'checksum offloadable' uitgezet, en daarna werkte het weer goed.

Het chipje dat die taak op zich neemt is daar niet zo goed in schijnbaar...

Verwijderd

Topicstarter
is windows firewall niet te vertrouwen dan ??

Verwijderd

Topicstarter
zeg zwelgje, heb in dit forum gelezen over de Nvidia unified drivers, maar deze zijn nog van 2005, bestaan er geen recente of is dit niet aangeraden deze te installeren ( uiteraard op eigen risico )

Verwijderd

Topicstarter
@ Bullebas : waar en welke instellingen zijn dit

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Je kan je berichten ook edditen met de knop rechts boven je bericht, dan hoef je niet 3x achter elkaar te posten :)

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:23:
offtopic:
Je kan je berichten ook edditen met de knop rechts boven je bericht, dan hoef je niet 3x achter elkaar te posten :)
ok merciekes

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
(In XP) Ga naar de properties van de nVidia netwerkverbinding, druk op 'configure', ga naar tabblad 'advanced', en dan de 'checksum offload' de waarde 'disable' geven.
De precieze settings van Activearmor weet ik niet uit mijn hoofd; dat heb ik(om reeds in dit topic genoemde redenen) nu niet geinstalleerd, maar ga het rijtje opties maar af, en alles wat lijkt op 'checksum offload' uitzetten.
Succes!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
ik heb een A8NE-FM mobo, met dezelfde firewall, alleen hier werkt het wel goed. Alleen is ie een beetje te goed, weten jullie een betere firewall?

• PilatuS
  • Niet online
@ mcandor. Persoonlijk vind ik ZoneAlarm erg goed. In het begin is ie irritant omdat ie bij elk proggie wil weten of die op het internet mag maar als je alle proggie's gehad hebt hoor en zie je er niets meer van.

Verwijderd

Topicstarter
alé ben eindelijk weer online geraakt. Heb dus net "Nvidia ForceWare Network Access Manager" gedeïnstalleerd maar kon dus niet meer op internet geraken tot ik deze terug geïnstalleerd heb.

en als ik nu die firewall uitschakel van Nvidia geraak ik eveneens niet op internet tot ik die terug inschakel; hallo zulle ....

eeuhh... bullebas, sorry maar als ik naar netwerkverbingen ga en dan op eigenschappen van de lan-verbinding klik .... ( zit ik juist want vindt uwen uitleg niet ) ...

m.a.w. sta ik nog steeds even ver

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja lap, nu mijn internet wel nog werkt , blijkt nu dat mijn outlook express foutmelding geeft en dat msn niet kan aanmelden enz.....

is dit normaal : bij netwerkverbindingen staat er nu Lan 3 verbinding, vanwaar komt die 3 vandaan??

Edit : ondertussen reeds 4 en 5 geworden, wette wadde, format C en heel den boel herbeginnen. voila, zal weer veel slapen.

als er ondertussen mensen zijn die een andere oplossing hebben laat mij weten, ik hoop binnen het uur terug online te kunnen komen. slopwel...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 01:23 ]

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
toxana, in het vervolg pas een nieuw bericht posten als er na 24 uur nog niemand op je gereageerd heeft. ;)

Signature

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
wilde vandaag zonealarm installeren, kan ik NAM niet van mijn pc afhalen. Elke keer als ik uninstall, staat ie er na een reboot gewoon weer in de taakbalk... Hoe verlos ik mijn pc van die o zo brakke nvidia drivers? Kan ik die IDE drivers gewoon deinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
het was inderdaad de Nvidia Firewall die alles veroorzaakte.

Oplosssing :

Format C
Bij installatie van drivers neen ontwoorden bij de vraag of je de Nvidia Network Manager wilt installeren.

Greetz, en badanst é

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:15:
is windows firewall niet te vertrouwen dan ??
Als jij geen rare dingen download, een goede virusscanner gebruikt en niet overal op Ja klikt dan is de Windows firewall niet de beroerste. Ooit wel eens in de Group Policy editor geweest waarin je de Windows firewall nog wat scherper kan zetten.

Extra zware firewalls zijn vaak nodig voor novice en intermediate gebruikers. Een goeroe zoals ik configureerd de Windows Firewall zelf wel en ik heb nooit last van rare software omdat ik me gewoon aan de Netiquette houd.

En als klap op de vuurpijl gebruik ik nog stug het FAT32 bestandssysteem en dat bevalt me uitermate goed. IK ben de baas over MIJN PC en niet NTFS of XP. Veel goeroes die ik ken gebruiken nog FAT32. Pas nog een stroomstoring gehad midden in installatie van een spel. Gewoon wat losse clusterchains die je kunt inzien met notepad (wat bij NTFS niet kan door haar to be or not to be opzet)en er was niets aan de hand. Alles werkt absoluut FLAWLESS.

De Nvidea firewall gebruikt eigen instructies die buiten de Windows API's om gaan waardoor er in geval van een kleine bug in de driver al kan zorgen voor grote problemen. Als het even kan installeer ik geen moederbord drivers. In mijn geval kan ik prima zonder de VIA hyperion drivers.

De Nvidea drivers moet je wél installeren omdat anders je netwerkkaart niet herkent wordt en je geen gebruik kan maken van SLi. Je hebt echter de mogelijkheid om de installatie van de firewall geheel te ontzien door alles op 'custom' te installeren. Pas nog gedaan bij een maat uit Grave die dezelfde chipset als jij hebt. Hij heeft zonder die firewall inderdaad nooit problemen mbt het netwerkgedeelte.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:08:
[...]

Als jij geen rare dingen download, een goede virusscanner gebruikt en niet overal op Ja klikt dan is de Windows firewall niet de beroerste. Ooit wel eens in de Group Policy editor geweest waarin je de Windows firewall nog wat scherper kan zetten.

Extra zware firewalls zijn vaak nodig voor novice en intermediate gebruikers. Een goeroe zoals ik configureerd de Windows Firewall zelf wel en ik heb nooit last van rare software omdat ik me gewoon aan de Netiquette houd.

En als klap op de vuurpijl gebruik ik nog stug het FAT32 bestandssysteem en dat bevalt me uitermate goed. IK ben de baas over MIJN PC en niet NTFS of XP. Veel goeroes die ik ken gebruiken nog FAT32. Pas nog een stroomstoring gehad midden in installatie van een spel. Gewoon wat losse clusterchains die je kunt inzien met notepad (wat bij NTFS niet kan door haar to be or not to be opzet)en er was niets aan de hand. Alles werkt absoluut FLAWLESS.

De Nvidea firewall gebruikt eigen instructies die buiten de Windows API's om gaan waardoor er in geval van een kleine bug in de driver al kan zorgen voor grote problemen. Als het even kan installeer ik geen moederbord drivers. In mijn geval kan ik prima zonder de VIA hyperion drivers.

De Nvidea drivers moet je wél installeren omdat anders je netwerkkaart niet herkent wordt en je geen gebruik kan maken van SLi. Je hebt echter de mogelijkheid om de installatie van de firewall geheel te ontzien door alles op 'custom' te installeren. Pas nog gedaan bij een maat uit Grave die dezelfde chipset als jij hebt. Hij heeft zonder die firewall inderdaad nooit problemen mbt het netwerkgedeelte.
*kuch* eigendunk *kuch*

Netiquette past niet in jouw zin, tenzij je er heel wat anders onder verstaat 8)7

De windows Firewall werkt gewoon prima, daar hoef je niet veel voor in te stellen, echter hij berschermt niet tegen de gebruiker. Dus alles waar jij voor kiest om te gaan downloaden, dat laat ie gewoon door..

Daarvoor heb je dan nog een goede virusscanner, zodat je hoopt dat er geen virus in zit(mits een beetje up to date)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 12:43 ]

Pagina: 1