Toon posts:

Asus WL-700gE router & @home

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een uitgebreide search ben ik een aantal soortgelijke problemen tegengekomen, maar geen van de genoemde oplossingen heeft mij verder geholpen.

Probleem: ik hrb een Asus WL-700gE router gekocht (mooi ding) alleen ik krijg deze niet aan de praat als router met mijn @home verbinding. De configuratie van de WL-700 is vrijwel gelijk aan de WL-500 & WL-300.

Als ik de router als AP gebruik doet deze het prima, maar zodra ik de routerfunctie (gateway) aanzet krijg ik geen verbinding.(wel lan maar geen wan)

In eerste instantie heb ik het volgende geprobeerd:
*Instellingen op pc dynamisch
*gateway functie (automatic ip) in de router aangezet en hostname (cc....) ingevoerd
*router en modem gereboot

Verder ben ik nog wat gaan spelen met handmatig instellingen invoeren. Zo heb ik zelf de @home dns servers in de router gezet, verder heb ik nog geprobeerd de router op "static ip" te zetten en zelf de ip, gateway etc in te voeren maar niets helpt.

Ik heb al deze dingen met en zonder encryptie getest, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Van een collega heb ik vervolgens een WL-300 (met nieuwe firmware) geleend, en tot mijn verbazing heb ik hier exact hetzelfde probleem... alles werkt wel in AP mode, maar niet als gateway...

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit op kan lossen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wel je cc nummer goed ingevoerd? hangt me iets van bij dat dat bij de 700ge op 2 plekken moet gebeuren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:12:
wel je cc nummer goed ingevoerd? hangt me iets van bij dat dat bij de 700ge op 2 plekken moet gebeuren
cc-nummer staat ingevuld onder "hostname" bij "special requirements for isp".

ik kan zo snel geen tweede plek vinden om het in te vullen, maar ik zou nog eens kijken.
mocht iemand weten waar, of andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:50:
[...]

cc-nummer staat ingevuld onder "hostname" bij "special requirements for isp".

ik kan zo snel geen tweede plek vinden om het in te vullen, maar ik zou nog eens kijken.
mocht iemand weten waar, of andere suggesties hebben dan hoor ik het graag.
weet niet zo waar, maar was ergens waar wl700ge staat, de naam van de router dus. daar moest erges cc voor 2e maal ingevoerd worden

maar als je er niet uitkomt... http://wl500g.info

ff een quote uit Het grote *Asus WL-x00g topic *:
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:53:
Hallo,

Even een mededeling van iemand die werkt bij Quote Components (de enige >>complete<< Asus-distri in Nederland): wij kunnen de WL-700gE uit voorraad leveren en zover we weten zijn we de enigen in Europa die het ding sinds begin vorige week uit voorraad kunnen leveren.
Uiteraard levert Quote niet aan particulieren. Zoekt u een WL-700gE, ga dan langs bij 1 van onze trouwe klanten. Deze zijn te vinden op http://www.quote.nl/verkooppunten en kies vervolgens voor Netwerk/Draadloos/Asus en dan natuurlijk voor de WL-700gE.

Uiteraard heb ik er zelf ook eentje thuis staan sinds vorige week, al had ik pas vandaag de tijd het ding aan te sluiten. Hij doet het i.i.g. en het is wel even handig om te melden dat je deze wel gewoon kunt aansluiten op de kabel/ADSL zonder gevaar te lopen. De firewall staat standaard aan en external access staat standaard uit.

Voor de rest kan ik nog weinig melden, het ding is net aangesloten (wired). Wifi voor de notebook moet ik nog dicht timmeren. Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1

Mensen die meer informatie willen raad ik aan te surfen naar http://www.wl700g.info
Daar vind je specs en ploatjes.

Tenslotte: er was sprake van een hardware-probleem in de WL700gE. Dit probleem is niet aanwezig in de versies die Quote levert, want deze zijn op het laatste moment door Asus nog gewijzigd.

[ Voor 77% gewijzigd door Raven op 27-07-2006 18:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:08:
[...]

weet niet zo waar, maar was ergens waar wl700ge staat, de naam van de router dus. daar moest erges cc voor 2e maal ingevoerd worden

maar als je er niet uitkomt... http://wl500g.info

ff een quote uit Het grote *Asus WL-x00g topic *:

[...]
Duizend maal dank, je bent mijn held.

Het CC nummer dient dus twee maal ingevuld te worden zoals in de quote hierboven aangegeven is.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:08:
[...]

Duizend maal dank, je bent mijn held.

Het CC nummer dient dus twee maal ingevuld te worden zoals in de quote hierboven aangegeven is.
jep, en... al gelukt? wan verbinding?

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:45:
[...]

jep, en... al gelukt? wan verbinding?
ja bedankt, werkt allemaal prima nu!
Pagina: 1