Toon posts:

is USB te gebruiken als een seriële poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een (groot) probleem:

Ik moet met deze kabel: http://www.musik-service....ost-Kabel-prx11711de.aspx
(dit is een midikabel) aansluiten op een seriele poort. Mijn pc heeft geen seriele poorten.
alleen heel veel usb poorten. Ja en een game poort, maar die heeft 15 pinnen en daar zijn geen kabels voor te vinden. Wie kan mij helpen met wat info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ja, USB-to-serial-convertertje kopen, die maakt een extra seriële poort aan :)

edit: Let wel op dat je een goede koopt die écht een seriële poort erbij maakt, je hebt namelijk ook anderen die alleen met bepaalde software (bv voor modems) werken.
edit2: Ik werk bij Com4, daar hebben ze deze bijvoorbeeld: pricewatch: Sweex cable USB To Serial Adapter, die zou moeten werken voor je doel.

[ Voor 75% gewijzigd door DarthPlastic op 26-07-2006 21:05 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Yup, idd, USB -> Serial convertor. Als je een goede hebt kun je gewoon in de driver instellen dat die "Com3" ofzo moet zijn, en dan wordt de vertaalslag van USB <-> seriëel op driverniveau gedaan, als in, alles wat op je windows draait kan dan die poort gebruiken, niet alleen specifieke software. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke raden jullie mij aan? de link van Darthplastic komt niet uit op zo een converter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:20:
welke raden jullie mij aan? de link van Darthplastic komt niet uit op zo een converter...
Jawel, "USB & FireWire controllers / Sweex cable USB To Serial Adapter"

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd eigenlijk, MIDI naar serieel.

Het is meestal zo dat je een MIDI (grote ronde bus) naar gamepoort hebt. Waarbij de gamepoort ook als MIDI interface gebruikt kan worden.

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wist niet dat het via de seriële poort ook kan werken.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik wel antwoord op geven:

Tegenwoordig gaat alle midi via de usb.

Kijk maar eens naar de midikeyboards en alle controllers: Alles via de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37

BaRF

bijna kerst

dat is GEEN midi kabel, maar een TO-HOST kabel, is net iets anders :)

(veel midi eq. heeft dat ook)

edit: quote>

Many MIDI keyboards, sound modules, samplers, and synthesizers also allow for serial connections (this is different than the usual large round 5-pin MIDI-In and MIDI-Out ports). This type of serial port is a smaller round 8-pin port usually labelled "serial", "host" or "to host" on the MIDI hardware. This additional port is intended for a direct connection to your computer (as opposed to another MIDI device) and will often have a Mac/PC switch next to it

[ Voor 73% gewijzigd door BaRF op 27-07-2006 19:36 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1