Toon posts:

Voeding , kabels , opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een nieuwe voeding in mijn case gestoken.
Een Antec NeoHE 550 watt. Dit voor mijn 7950GX2 die ik morgen ga krijgen.
Nu heb ik een vraagje , ik heb een split van 2 kabels voor mijn DVD ROM spelers nodig ,
kan je daar ergens aangeraken.
En als ik mijn systeem probeer op te starten dan valt die na 1 sec weer uit.
Kan dit zijn omdat ik geen onboard videokaart heb en de pc hierdoor niet opstart.

Dank bij voorbaat !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te kijken waardoor je systeem niet wil booten.

en die splitkabels kun je gewoon aanraken hoor.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou voor de kabel eens kunnen zoeken met behulp van Google of een kijkje nemen in de Pricewatch - Interne stroomkabels.

Doet het probleem van uitvallen zich voor sinds de nieuwe voeding? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien bij het aansluiten. Wellicht heb je iets aan de informatie in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

@Terw_Dan: met 'aangeraken' bedoelt hij 'verkrijgen' :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 26-07-2006 20:25 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:17:
Ik heb momenteel een nieuwe voeding in mijn case gestoken.
Een Antec NeoHE 550 watt. Dit voor mijn 7950GX2 die ik morgen ga krijgen.
Nu heb ik een vraagje , ik heb een split van 2 kabels voor mijn DVD ROM spelers nodig ,
kan je daar ergens aangeraken.
En als ik mijn systeem probeer op te starten dan valt die na 1 sec weer uit.
Kan dit zijn omdat ik geen onboard videokaart heb en de pc hierdoor niet opstart.

Dank bij voorbaat !
Die splitters kan je bij elke computerzaak volgens mij wel kopen :?

En begrijp ik goed dat je nu helemaal geen videokaart gebruikt? Dan is het inderdaad wel logisch dat ie niet wil opstarten, daarvoor heb je gewoon per definitie een videokaart voor nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je wel de extra kabels aangesloten, zoals voor de processor (dat vierkante blokje)?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles idd aangesloten.
Ik zal je morgen weten te zeggen als alles werkt.
Dan heb ik mijn videokaart.

Dank bij voorbaat.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraagje.
Mijn pc heeft geen onboard videokaart. Dus normaal zou die niet kunnen opstarten.
Als er geen videokaart inzit kan en ik duw op start up dan gaat de pc een seconde en valt dan weer uit.
Is dit normaal. Ik heb gelezen dat de pc NIET boot zonder Graka..
Is dit normaal wat hier gebeurd? Of kan het ook zijn dat een condensator op het moederbord kapot is?
Ik zie wel de Led's van het moederbord brander als ik mijn voeding aanzet.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:53:
Toch nog een vraagje.
Mijn pc heeft geen onboard videokaart. Dus normaal zou die niet kunnen opstarten.
Als er geen videokaart inzit kan en ik duw op start up dan gaat de pc een seconde en valt dan weer uit.
Is dit normaal wat hier gebeurd? Of kan het ook zijn dat een condensator op het moederbord kapot is?
Geen graka is niet booten. Heb je misschien ergens nog een pci kaartje liggen of kan je het ergens lenen.

Anders echt wachten tot morgen, dan krijg je tocht je 7950x2?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:53:
Toch nog een vraagje.
Waarom vermoed je iets dat extreem onwaarschijnlijk is dat dat het geval is. Op een nieuw systeem zou ik niet gelijk verwachten dat er iets defect is als je nog niet eens alle noodzakelijke onderdelen hebt.
Geen VGA = Geen boot.

Verwijderd

Topicstarter
Ja , weet ik.
Maar ik weet , geen graka is niet booten..
Maar bij mij boot die 1 seconde.. ale de fans slaan aan en de proccesor slaat aan voor 1 seconde en valt dan weer uit. Is dit normaal.. want niet booten is niet booten en hier boot die 1 seconde..
eigenlijk slaan gewoon alle fans aan. Dit is dus normaal.. dit is het enige dat ik moet weten , derest vertel ik morgen wel rond 18.00 u.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:01:
Ja , weet ik.
Maar ik weet , geen graka is niet booten..
Maar bij mij boot die 1 seconde.. ale de fans slaan aan en de proccesor slaat aan voor 1 seconde en valt dan weer uit. Is dit normaal.. want niet booten is niet booten en hier boot die 1 seconde..
eigenlijk slaan gewoon alle fans aan. Dit is dus normaal.. dit is het enige dat ik moet weten , derest vertel ik morgen wel rond 18.00 u.
Nee, hij springt aan en dat is iets heel anders dan booten. Bij een boot krijg je netjes een post e.d. maar dat doet hij hier niet. Dus er is totaal geen sprake van een boot. Een bord kan wel aanspringen als je er stroom op zet, maar dat is niets bijzonders.

Sterker nog, enkel een bord waar je een voeding aanhangt en aanzet gaat aan, zelfs zonder cpu, mem, kaarten of wat dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 26-07-2006 21:08 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

Hij boot niet door. Pc checkt eerst CPU, geheugen etc. Als hij bij de Graka aankomt denkt tie Ammahoela er zit geen graka in, ik kan niet verder (dit is dus die sec).

uit

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt M8tes , dit moest ik weten :)
Pagina: 1