Toon posts:

[WC] Waterchill pomp doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag deze set binnegekregen. Het resevoir zat los van de pomp en de elektronica moest ik er ook nog zelf op zetten. Ik had de pomp via een losse AT voeding aangesloten en de pomp maakte geluid, maar pompte helemaal niet. Er leek ook nog een beetje water tussen de resevoir en de pomp uit te komen.

Wat mij opviel is dat er een stekkertje met 2 draadjes op de elektronica moest worden aangesloten, waarvan bij de ene counter-clock-wise en de ander clock-wise stond. Moeten deze nou allebei tegelijk worden aangesloten? Zoja, hoe moet ik de stekker en dan insteken, want hij kan ook op zn kop natuurlijk.

Ik heb ook nog de voeding in me pc kast ge-hotwired maar dit had als resultaat dat er rook van een van de componenten van de elektronica van de pomp af kwam :/

Wie weet hoe ik die pomp nou moet aansluiten (of is me elektronica gewoon dood 8)7 )

Verwijderd

ik had eerst ook een waterchill pomp die D.O.A was bij levering
die pompen zijn naar mijn mening erg gevoelig voor drooglopen ec..

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:44:
ik had eerst ook een waterchill pomp die D.O.A was bij levering
die pompen zijn naar mijn mening erg gevoelig voor drooglopen ec..
Loop jou pomp droog dan tijdens de reis/levering?
Ik snap het verband niet heel erg.
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:17:
ik heb vandaag deze set binnegekregen. Het resevoir zat los van de pomp en de elektronica moest ik er ook nog zelf op zetten. Ik had de pomp via een losse AT voeding aangesloten en de pomp maakte geluid, maar pompte helemaal niet. Er leek ook nog een beetje water tussen de resevoir en de pomp uit te komen.

Wat mij opviel is dat er een stekkertje met 2 draadjes op de elektronica moest worden aangesloten, waarvan bij de ene counter-clock-wise en de ander clock-wise stond. Moeten deze nou allebei tegelijk worden aangesloten? Zoja, hoe moet ik de stekker en dan insteken, want hij kan ook op zn kop natuurlijk.

Ik heb ook nog de voeding in me pc kast ge-hotwired maar dit had als resultaat dat er rook van een van de componenten van de elektronica van de pomp af kwam :/

Wie weet hoe ik die pomp nou moet aansluiten (of is me elektronica gewoon dood 8)7 )
Heb je de pomp al in de reservoir zitten, of al aangesloten op het reservoir? Je moet er wel voor zorgen dat er water in de pomp is, en dat deze dus steeds water kan wegpompen, hij kan geen lucht aanzuigen, alleen water. Dus zorg eerst ervoor dat de pomp gevuld is met water