Toon posts:

[OC] Nieuwe forceware, kan OC niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Pas heb ik een nieuwe videokaart gekocht (een asus 6200), deze was perfect over te klokken en hij liep gewoon goed.
Hij liep standaard 350/500 (350mhz core/500mhz mem), oc liep op 440/560.

Ik heb de nieuwste drivers van nVidia erop gezet (van de nvidia site), versie 91.31 .
Deze gaf de hele tijd bij het opstarten een irritante SLI foutmelding, terwijl ik maar één kaart heb dus ik heb de forceware eraf gegooid,bij apparaatbeheer heb ik de videokaar verwijderd omdat deze niet tussen de software lijst stond.
toen kreeg ik een uninstall scherm van nVidia te zien en werd de forceware eraf gegooid.
Nou ben ik alleen voor het uninstallen vergeten de clocksnelheid op de standaard snelheid te zetten.

Na een reboot v81.85 van Forceware erop gezet, probleem met SLI opgelost.
Nu kijk ik bij het overclock tabje op de nVidia control panel en toen stonden daar de standaard waardes weer (350/500), geen probleem dacht ik en ik zet de boel weer op 440/560, nu loopt de boel genadeloos vast (geen bsod, kon de muis alleen niet bewegen).
Na een reboot staat de clock nog steeds op 350/500, een rondje 3D mark levert me nog steeds wel dezelfde score op als met een 440/560 oc.

Wie kan mij vertellen hoe ik het nVidia controll panel wijs kan maken dat de huidige clock 440/560 is en niet 350/500? _/-\o_

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou eens met andere software naar de kloksnelheidinstellingen kunnen kijken.
Hierbij moet je denken aan bijvoorbeeld Rivatuner.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:18:
Je zou eens met andere software naar de kloksnelheidinstellingen kunnen kijken.
Hierbij moet je denk aan bijvoorbeeld Rivatuner.
Die was ik net aan het proberen, deze loopt ook vast als ik een andere clocksnelheid kies dan 350/500.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt me dat de vorige gewoon niet goed is verwijderd. Er is nog steeds een stukje software op de computer aanwezig dat de videokaart vertelt harder te gaan lopen.
Probeer een en ander compleet te verwijderen. Met een schone lei beginnen en opnieuw installeren.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat er nog een andere mogelijkheid is om de forceware zowel software als hardwarematig te verwijderen.

Anders ga ik overmorgen nieuwe windows erop zetten en ga ik toch maar eens beginnen met images maken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maak gebruik van een Driver Cleaner om echt _alles_ kwa ForceWare drivers er af te gooien. En probeer dan opnieuw. Dat soort cleanertjes kun je met Google prima vinden ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Na al die driverclean programma's te hebben geprobeerd (zonder succes), heb ik windows er maar opnieuw overheen gegooid.

De videokaart klokt weer perfect over, dit keer houd ik het bij deze forceware, en na dit geintje ga ik geen forceware meer updaten tot ik een nieuwe videokaart koop.

In ieder geval, iedereen heel erg bedankt voor de tips en de hulp!
Pagina: 1