Nvidia 7600GS op SuSe 10 (64-bit)

Pagina: 1
Acties:

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-02 22:58

Church of Noise

Drive it like you stole it

Topicstarter
We krijgen op een van onze 'rekenmachines' probs doordat SuSe 10 de Asus Nvidia 7600GS (silent huppeldepup) niet herkent en momenteel enkel een Vesa-driver laadt voor de grafische kaart.
In een van de updates voor SuSe zat een driver voor NVidia-kaarten, maar die installeren heeft nog niet veel uitgehaald.
Zijn er andere mogelijkheden om 't ding aan de praat te krijgen?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Linux Display Driver van nVidia zelf?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Dat zou ik dus niet aanraden, onnodig gecompliceerd. Liever de instructies van de distro zelf gebruiken....
Church of Noise schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:52:
We krijgen op een van onze 'rekenmachines' probs doordat SuSe 10 de Asus Nvidia 7600GS (silent huppeldepup) niet herkent en momenteel enkel een Vesa-driver laadt voor de grafische kaart.
In een van de updates voor SuSe zat een driver voor NVidia-kaarten, maar die installeren heeft nog niet veel uitgehaald.
Zijn er andere mogelijkheden om 't ding aan de praat te krijgen?
Hoe heb je het dan precies geinstalleerd? Geef meer informatie. Deze - http://en.opensuse.org/NVIDIA - methode gevolgd? Wellicht dat je vooral moet letten op het volgende:
Configure X.org

The next step is to configure the X.org to use the new nvidia drivers. To do this, type the following
code:
1
sax2 -m 0=nvidia

Sax2 will start it's configuration program in X. You can do more tweaking here, but this is your option. With 10.0 you won't need to specify -m 0=nvidia any more, sax automatically detects and uses it if you activate 3D acceleration.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:15:
[...]

Dat zou ik dus niet aanraden, onnodig gecompliceerd.
Als je het simpel wil moet je YaST Online Update gebruiken...

[ Voor 9% gewijzigd door Tom Paris op 26-07-2006 20:28 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Church of Noise

Church of Noise

Topicstarter
Ik heb drivers geinstalleerd via Yast Online Update, maar die brachten dus geen verandering/verbetering... Ik ga morgen de installatie doen volgens de link die Tom postte.

• Church of Noise

Church of Noise

Topicstarter
Heb geprobeerd, en tijdens de installatie vond ie blijkbaar een 'oudere' versie van de drivers, die ie eraf wilde, wat ik toeliet. Nadien echter meldde ie dat ik kernel-source nog moest installeren, wat ik nadien ook zou gedaan hebben.

Helaas start bij het booten de grafische schil nu niet meer op, zelfs in failsafe mode krijg ik een scherm met een (stilstaande) cursor te zien... Wat kan ik doen om de settings te herstellen? (SuSe 10.0, GRUB als bootloader)

(het valt misschien niet op uit de voorgaande tekst maar ik ben in een lichte toestand van paniek)

EDIT:

Probleem is +- opgelost:
Net gewoon de installatie-DVD in de drive gegooid en voor 'n "installation update" gekozen. Nadien kon ik via sax2 -l gewoon de grafische interface configureren.

[ Voor 36% gewijzigd door Church of Noise op 27-07-2006 15:22 ]

Pagina: 1