DVD streamen met 24Mbit ADSL2+

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik beschik thuis over een 24Mbit ADSL2+ verbinding waar ik ongeveer snelheden van 1900 a 2000KB/sec haal.

Nu heb ik in Amsterdam een servertje aan 100Mbit hangen waarmee ik via Windows File Sharing een directory heb gemount op mijn Xbox (software mod, XBMC)

Afijn, ik heb daar gewoon een ISO van een DVD staan en die kan ik ook prima openen met mijn Xbox, alleen hapert het als een gek.

Zet ik die DVD lokaal op de Xbox, dan speelt hij hem prima af.

Een DivX afspelen gaat weer prima.

Nu meende ik dat een DVD ongeveer 10 tot 11Mbit is, dat moet in theorie dus prima kunnen, maar in praktijk niet.

Mijn upload is rond de 126KB/sec, maar het lijkt mij dat je bij het kijken van een DVD geen upload nodig hebt?

Bij mij begint er een gevoel te spelen alsof er ook veel terug gecommuniceert wordt richting de server, misschien doorgeven bij welk frame hij is?

Heeft iemand enig idee?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Waarschijnlijk kan je het wel wat verbeteren door je cache in xbmc groter te maken.
Blijkbaar heb je een verbinding die geen constante datarate geeft, maar alles in bursts stuurt.
Hmmm een share delen via internet :? Vragen om problemen :)

[ Voor 15% gewijzigd door gjs op 26-07-2006 19:58 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
gjs schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:56:
Waarschijnlijk kan je het wel wat verbeteren door je cache in xbmc groter te maken.
Blijkbaar heb je een verbinding die geen constante datarate geeft, maar alles in bursts stuurt.
Hmmm een share delen via internet :? Vragen om problemen :)
Vragen om problemen? Nee hoor, alleen mijn IP mag er bij van de firewall.

Ik doe het puur om energie thuis te besparen en de "herrie" die een server maakt (gehorig huis).

Ik zal die cache eens wat vergroten, wat is aan te raden?

[ Voor 7% gewijzigd door Snow_King op 26-07-2006 20:20 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het vergroten van cache/buffers niet helpt zou je je ook nog kunnen gaan verdiepen in het daadwerkelijk streamen van de video met bijvooorbeeld VLC.
Wat je nu doet is gewoon dat bestand via internet openen en daaruit afspelen. En dat gaat dan inderdaad veel kans wel schokken en haperen omdat de afspeelsoftware steeds stukjes van die file moet opvragen en die dan pas worden binnengehaald.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Snow_King schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:20:
[...]
Vragen om problemen? Nee hoor, alleen mijn IP mag er bij van de firewall.

Ik doe het puur om energie thuis te besparen en de "herrie" die een server maakt (gehorig huis).

Ik zal die cache eens wat vergroten, wat is aan te raden?
Ok firewall gelukkig maar.
Hoe groot die cache moet worden weet ik niet, maak hem een 2, 5 of 10 keer zo groot en bekijk het resultaat.
Je zou het ook eens kunnen gaan proberen met xbms, dit is een streamservertje wat je dus op je server installeert.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:23:
Als het vergroten van cache/buffers niet helpt zou je je ook nog kunnen gaan verdiepen in het daadwerkelijk streamen van de video met bijvooorbeeld VLC.
Wat je nu doet is gewoon dat bestand via internet openen en daaruit afspelen. En dat gaat dan inderdaad veel kans wel schokken en haperen omdat de afspeelsoftware steeds stukjes van die file moet opvragen en die dan pas worden binnengehaald.
Ja, dat idee had ik al.

Maar dit gaat wel zo lekker makkelijk, simpel film browsen en spelen maar :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb mijn caches vergroot, maar helaas, het blijft schokken.

Zelfs de caches op hun max werkt niet.

Het lijkt toch een probleem in de Xbox aangezien ik het op mijn PC wel vloeiend kan afspelen.

Iemand nog een idee?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 23:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer eens een share in je locale netwerk te maken en vervolgens te kijken of het dan wel werkt. Op die manier kun je je probleem beter localiseren. Aangezien het streamen naar de pc wel werkt zou het best kunnen zijn dat de bottleneck bij de xbox ligt en door alles lokaal te houden kun je de internet verbinding uitsluiten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Lokaal werkt het prima, dat heb ik al een tijdje gedaan, maar daar wil ik dus vanaf :)

De bandbreedte lijkt dus voor mijn PC geen probleem, maar voor de Xbox wel?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik weet niet wat die samba share over het internet haalt. Maar probeer het eens door een tunnel dmv vpn... Ben je sowieso een stuk veiliger uit. Wat ook nog een mogelijkheid is, is je server inrichten als streaming server...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb mijn XBMC ge-upgrade en nu werkt het prima :)
Pagina: 1