Lekker zijn is een gave :)
Kortgezegd: vrijwillig werk en mensen hebben ook wel eens een dagje vrij / rust.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Dan kunnen ze nog zo stoppen als ze willenP_de_B schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:43:
Het is niet vrijwillig hoor, de nieuwsposters worden betaald.
Het lijkt mij inderdaad erg handig als je Frontpage niet zo uitmuntend meer vooral irritatie eens doorleestThrillseeka schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:34:
Hoe komt het dat de laatste tijd steeds meer dingen ik eerder op nu.nl en dergelijke lees dan bij jullie?
terwijl nu.nl net als jullie hun nieuwtjes bij andere sites vandaan halen?
zeker met de overgang naar vnu zouden jullie toch meer geld moeten hebben om dingen sneller te kunnen posten of ligt dat aan mij?
[ Voor 7% gewijzigd door Harm op 26-07-2006 19:58 ]
Ik betwijfel of dat 'verschijnsel' in werkelijkheid en structureel vaker en ernstiger optreedt dan voorheen. De ieder half jaar wel weer eens voorbijkomende 'klacht' van 'traag nieuws' bestaat op zich al sinds de oprichting van Tweakers.net. Het gebeurt inderdaad dat wij wel eens later zijn met het online zetten van een nieuwsitem, soms een paar minuten tot een paar uur, soms een of twee dagen, soms zijn we ook eerder. Ik denk echter dat je vergelijkbare klachten ook bij sites als bijvoorbeeld Nu en WebWereld e.a. zou kunnen deponeren (en ik zou bijna wensen dat lezers dat dáár ook eens zouden doen iedere keer als er daar weer eens een bericht later dan bij ons of derden verschijnt, of zelfs domweg niet verschijnt). Maar we vinden het natuurlijk zelf ook niet leuk als we teveel naijlen met een bericht; dat dit bij sommige lezers leidt tot het beeld dat we structureel achterlopen is zeker niet onze bedoeling.Thrillseeka schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:34:
Hoe komt het dat de laatste tijd steeds meer dingen ik eerder op nu.nl en dergelijke lees dan bij jullie?
terwijl nu.nl net als jullie hun nieuwtjes bij andere sites vandaan halen?
Ik ben wel blij dat je aangeeft door te hebben dat andere websites hun nieuws ook meestal elders oppikken, want dat is niet voor iedereen altijd even duidelijk geweest, terwijl wij van meet af aan altijd onze bronlinks hebben vermeld. Het verschijnsel 'laat nieuws' komt bij alle nieuwssites voor, al was het maar domweg omdat niemand altijd overal aan de bron van een nieuwsfeit zit.
Toch is de nieuwsvoorziening bij Tweakers.net wel degelijk het afgelopen jaar verbeterd; niet zozeer in het maximale aantal nieuwsberichten per dag, maar de stroom blijft nu dagelijks goed op gang en ook zie je veel vaker uitgebreidere en informatievere postings dan vroeger. Vergelijk maar eens een aantal postings van tegenwoordig met die van een aantal jaren geleden. We werken niet alleen maar vanuit een 'zoveel mogelijk nieuwtjes zo snel mogelijk de FP op'-filosofie. We manouvreren momenteel met onze nieuwsmensen tussen het actueel zijn, informatief zijn en onderhoudend zijn. Dat pakt de ene keer beter uit dan de andere. Het is niet makkelijk om het continu iedereen in onze grote lezersschare naar de zin te maken met het brengen van nieuwsartikelen. Als we vroeger wel eens snel, kort of vluchtig schreven vonden sommigen het niet goed en worden we vergeleken met /., als we te weinig berichten schrijven wordt er ook geklaagd, dan zijn we soms 'laat' of is het bericht 'oud', een volgende lezer wil liever meer reviews zien, nog een andere wil 'meer eigen nieuws' maar weet zelf niet goed wat dat eigenlijk inhoudt, et cetera. Zijn wij nu zielig? Welnee
Tot dusver is onze werkwijze niet alleen zeer rendabel gebleken, maar mag het resultaat daarvan zich ook op een alsmaar stijgende belangstelling verheugen, ondanks dat er af en toe door dees of geen geklaagd wordt. Dat laatste is iets dat al sinds het begin van Tweakers.net zes jaar geleden zichtbaar gebeurt, i.t.t. bij onze concullega's, wat ook het gevolg is van een bewust zeer open en interactieve frontpage en forum zonder redactionele filtering en een zeer grote en kritische lezersgroep, stijgen de 'kijkcijfers' van de sectie Nieuws en de Frontpage zowel absoluut als relatief flink door. We zitten inmiddels op een verdubbeling qua pageviews tov een jaar geleden, en momenteel, in de zomer en de vakantieperiode, scoren we 'kijkcijfers' die we een jaar geleden niet eens op nieuwshoogtijdagen beleefden. Dan moeten de 'blauwen' ondertussen toch ook iets goed doen, zou je mogen denken. Dat wil echter niet zeggen dat we tevreden achterover leunen en alle opbouwend bedoelde kritiek wegwuiven:
De ervaring, respectievelijk de beleving dat ons nieuws niet altijd vooraan loopt in actualiteit is wel een van de punten waar we aan willen schaven. Het is niet zo dat omdat we 1 maart zijn overgenomen dat er meteen de volgende dag een berg geld naar de redactie geschoven is en een week later er fulltime nieuwsredacteurs bij zijn gekomen. Sowieso bemoeit VNU zich niet zo sterk en direct met Tweakers.net intern als mensen wellicht denken of vrezen (laat staan met waarover en hoe we schrijven - insinuaties daarover zijn tegen het zere been van onze nieuwsmensen kan ik je uit eerste hand vertellen). Dus nee, op de zeer korte termijn heeft dat niet tot veranderingen in de nieuwsvoorziening geleid. Op de wat langere termijn zal de support van VNU (en wellicht ook de contacten met onze nieuwe collega's die onder dezelfde paraplu werkzaam zijn) wel vruchten af gaan werpen, zo is de bedoeling. We zitten ondertussen niet stil; we willen allerlei zaken verder verbeteren en uitbreiden, content en redactie incluis, en aan die plannen werd en wordt achter de schermen ook serieus gewerkt, mét instemming en backing van VNU.zeker met de overgang naar vnu zouden jullie toch meer geld moeten hebben om dingen sneller te kunnen posten of ligt dat aan mij?
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verder je moet niet vergeten dat het nu Komkommertijd is heh
Sindsdien heb ik toch wel een iets positiever gevoel. Weliswaar is het nog niet helemaal zo als ik het persoonlijk zou willen zien maar ik heb het idee dat de posts toch wat beter zijn de afgelopen paar weken en reageert de crew ook professioneler/volwassener imo.
Een goed voorbeeld van een leuke, beschouwende post over een actueel onderwerp vindt ik bijv. dit.
Uiteraard moeten we de crew natuurlijk wel kritisch blijven volgen en bij tijd en wijle een beetje afzeiken, want anders worden ze zelfgenoegzaam
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 28-07-2006 18:23 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik wil de topictitel wel wijzigen van 'Late postings at frontpage' naar 'L33t postings at frontpage'Help!!!! schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:22:
Een goed voorbeeld van een leuke, beschouwende post over een actueel onderwerp vindt ik bijv. dit.
Uiteraard moeten we de crew natuurlijk wel kritisch blijven volgen en bij tijd en wijle een beetje afzeiken, want anders worden ze zelfgenoegzaammaar op zijn tijd een schouderklopje mag natuurlijk ook wel.
![]()
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Doe maar niet, want dan zul je net zien dat ze dat ook al op Nu.nl hebben gedaan, alleen dan gisterentestcase schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:47:
[...]
Ik wil de topictitel wel wijzigen van 'Late postings at frontpage' naar 'L33t postings at frontpage'?
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Inge Janse schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:09:
[...]
Doe maar niet, want dan zul je net zien dat ze dat ook al op Nu.nl hebben gedaan, alleen dan gisteren
Nu moet je ophouden hoor, zodirekt denken de usertjes nog dat jullie ook/wel gevoel voor humor hebben.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.