Veel snelheids winst bij nieuwe hd?

Pagina: 1
Acties:

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Ik heb op het moment een acer 1692WLMI met een 100Gb 5400 rpm schijf.
Kan ik veel winst behalen als ik deze vervang door een 7200rpm schijf of zal dat echt nihil blijven?
Ik wil graag jullie mening weten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf nog geen 7200rpm harde schijf gehad in een laptop maar ik hoor van veel mensen dat de meeste winst ligt tussen 4200 en 5400 en dat er tussen 5400 en 7200 eigenlijk maar weinig snelheid te winnen valt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het zal zeker helpen maar verwacht geen wonderen. De uiteindelijke ervaring is een combinatie van factoren, zoals CPU snelheid, gebruikte bus architectuur, gebruikte controller, geheugen, harddisk enz. Je vervangt nu 1 onderdeel. Daardoor kan het systeem sneller worden. Kwaad kan het nooit, maar verwacht dus niet dat je systeem ineens 2x zo snel is ofzo :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hier niet eens met de admiraal - heb expres de overstap van 5400 rpm naar 7200 rpm gedaan, en met verwaarloosbaar weinig verschil in accuduur is het gehele systeem een stuk rapper en 'bijteriger' - er wordt minder gerateld. Vind ik zelf wel prettig voor de feitelijk niet zo bijzonder hoge meerprijs van een 7.2k rpm disk :)

• M.Koers
Dat snap ik ook wel.
Ik moet voor school veel zware applicaties draaien en draai vaak 2 virtuele pc's erbij dus wil dat graag wat sneller zien verlopen.

-edit- Over dat ik geen wonderen moet verwachten

[ Voor 17% gewijzigd door M.Koers op 26-07-2006 18:52 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

M.Koers schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:49:
Dat snap ik ook wel.
Ik moet voor school veel zware applicaties draaien en draai vaak 2 virtuele pc's erbij dus wil dat graag wat sneller zien verlopen.

-edit- Over dat ik geen wonderen moet verwachten
Kan je dan niet beter kijken of je een 2e harddisk kan plaatsen? In diverse notebooks zit tegenwoordig zo'n mooie "multibay" waarin je een cd/dvd/harddisk/floppy kan plaatsen. Als je dan de virtuele machines op een andere HD zet zal je hier zeker verbetering in merken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

M.Koers schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:49:
Dat snap ik ook wel.
In dat geval verwacht ik van extra geheugen een veel grotere boost. Nog sterker: Afhankelijk van wat je op die virtual machines draait zou 3GB geen overbodige luxe zijn....

• M.Koers
Lukt volgens mij niet
is een 15.4 inch maar moet ff wachten tot die terug is vanaf acer zie me garantie topic
-slotje- wat mij betreft

[ Voor 10% gewijzigd door M.Koers op 04-08-2006 00:19 ]

Pagina: 1