Ik ben aan het rondkijken naar een goeie router (met of zonder adsl modem), waarmee ik ongeveer 40 meter moet overbruggen en daartussen zitten 3 muren. Mijn oog valt op de Draytek 2800/2900, doordat je een wireless VPN verbinding kan opstarten (lijkt me het meest veilige) of ik kan een WDS opbouwen. Heeft iemand goeie ervaring met draytek en deze afstanden/muren? Of meer informatie over het bereik van de Draytek's of andere goeie modems/routers.
WRT54G met DD-WRT en hoger zendvermogen. als dat nog niet genoeg is met antennes drbij.
Misschien een beetje een overbodige vraag maar is gewoon wired niet een optie? 40m is dan geen probleem en ook de veiligheid is een stuk hoger dan bij wireless verbindingen (plus vrijwel geen last van interferentie , andere users op het kanaal etc).
Mijn ervaring met de WRTG54GL met Hyperwrt om het vermogen te boosten is dat je 40m niet zult halen wanneer je door dikke wanden (mogelijk gewapend beton bv) heen moet.
Mijn ervaring met de WRTG54GL met Hyperwrt om het vermogen te boosten is dat je 40m niet zult halen wanneer je door dikke wanden (mogelijk gewapend beton bv) heen moet.
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 26-07-2006 23:11 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het soort muur zal heel belangrijk kunnen zijn.
Maar even in mierenneuk mode: Een router routeerd het verkeer alleen. Dit zegt niks de medium drager / type protocol etc. Met 40 meter kan je ook bedoelen de afstand van je router naar de DSL splitter.
Je zoekt een router inclusief Wireless Acces Point waarbij het Wireless Acces Point nog goed bereik heeft op 40 meter afstand door 3 muren.
Misschien kan je wel door 1 muur heen om zo 1 obstakel minder te hebben.
Maar even in mierenneuk mode: Een router routeerd het verkeer alleen. Dit zegt niks de medium drager / type protocol etc. Met 40 meter kan je ook bedoelen de afstand van je router naar de DSL splitter.
Je zoekt een router inclusief Wireless Acces Point waarbij het Wireless Acces Point nog goed bereik heeft op 40 meter afstand door 3 muren.
Misschien kan je wel door 1 muur heen om zo 1 obstakel minder te hebben.
Sorry, ik was het type muur erbij vergeten te melden, maar dit is gelukkig een "gewone" baksteen muur. Ik kan jammer genoeg geen 40m kabel leggen, anders had ik dat gedaan, maar er is ook een stuk tussen, waar ik niet mag graven
[ Voor 42% gewijzigd door UTMachine op 27-07-2006 08:18 ]
Nou, ik heb in het huis in de ene hoek de router/wireless access point staan, en als ik buiten op het pleintje zit (30m) en 4 gewapend betonnen muren verder, dan heb ik nog ontvangst. Ik denk dat het gemiddelde accesspoint met 3 bakstenen muren en 40m niet een groot probleem moet zijn. Ik heb overigens een Linksys (type weet ik niet zeker) met 4 LAN poorten en 54Mbit WiFi.
Edit: Belangrijk is de locatie van je Accesspoint. Als je hier wat mee experimenteerd kan je opeens veel betere of veel slechtere ontvangst hebben.
Edit: Belangrijk is de locatie van je Accesspoint. Als je hier wat mee experimenteerd kan je opeens veel betere of veel slechtere ontvangst hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 27-07-2006 08:40 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
1 Linksys WAP54G in AP modus, 1 Linksys WAP54G in Bridge modus, met als remote bridge het mac adres van het andere AP ingesteld, kanaal gelijk gezet, SSID gelijk gezet en encryptie gelijk gezet, zou moeten werken...
Anders eventueel HyperWAP erop voor meer vermogen, of een simpele externe antenne...
Anders eventueel HyperWAP erop voor meer vermogen, of een simpele externe antenne...
[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 27-07-2006 13:08 ]
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Pagina: 1