Schijf config voor smartpar.

Pagina: 1
Acties:

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik download de laatste tijd vrij veel via usenet, maar erger me eraan dat veel bestanden vaak beschadigd zijn.
Daarom worden er .par2 bestanden bijgedaan, om de andere bestanden te repareren.
Nou vind ik het veel te traag gaan, terwijl de cpu vaak maar op 30% blijft hangen.
Oftewel, de schijven houden het gewoon niet bij.

Wat kan ik dan beter doen om het process wat sneller te laten lopen? een raid0 van een aantal sata schijven maken, of 1 a. 2 15krpm scsi/sas schijven?
opslag capaciteit doet er niet toe, aangezien de bestanden daarna op een fileserver worden gezet.

ohja, ik wil ook wel eens meer dan 1 ding tegelijk repareren ;)

edit: ik bedoel quickpar, smartpar ondersteunt .par2 geloof ik niet

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 26-07-2006 18:51 ]

Verwijderd

Als je eerst zou laten weten wat voor HD's je momenteel hebt is het wat makkelijker om de oorzaak van het zo traag zijn te vinden.

Ben je wel zeker dat bv niet de software zelf niet de traagste factor is?

• defusion
  • Niet online
Ik gebruik nu een maxtor dmax10 300gb.
Verder is het programma inderdaad niet heel erg efficient, maar dat is dus omdat het veel data in moet lezen, om ieder klein beetje te kunnen repareren.
Een dvd repareren kost gemiddeld rond de 10min, en zoals ik al zei, blijft de cpu rond de 30% steken.
als het kan zou ik dat graag rond de 3min hebben natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik ken smartpar niet, maar een 2de HD zodat de ene kan lezen en de andere kan schrijven (dezelfde reden waarom de politie steeds met 2 werkt dus :p) kan al een oplossing zijn. Een oplossing zoals SCSI of raptor raid zal vooral veel kosten, en dat om een paar keer per dag 7 minutjes uit te sparen lijkt me niet echt nodig. Je kan het herstellen dan beter wat plannen, het in gang zetten voor je naar de wc gaat of zo :9 .

• defusion
  • Niet online
mmm, ja nu gebruik ik dezelfde schijf voor het OS.
denk als ik die 2 afsplits dat algemene performance van de pc zowieso wel omhoog zal gaan.
ik multitask nogal, dus ik wil gewoon niet tegengehouden worden door mijn schijven, aangezien dat nog steeds het traagst van alle onderdelen is.