Dune Legacy

Pagina: 1
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Er zijn tegenwoordig een aantal remakes van Dune2 uitgebracht die gratis en voor niks te spelen zijn. Voor sommigen heb je de orginele Dune2 nog nodig..

DuneII: The sleeper has awakend

Officiele website: http://dune2.workpad.com/

Downloads: http://www.workpad.com/index_table.aspx?ObjectID=18801

Screenshots

Deze versie is al in een ver stadium.. heeft al multiplayer support en alleen nog wat kinderziektes. Na het installeren van de download kun je meteen spelen. De activiteit van dit project is op dit moment erg hoog dus houd het in de gaten. Helaas alleen speelbaar op Windows..

Dune Legacy
Dune Legacy is een remake die al een tijdje uit is maar ik zag toevallig dat er sinds een aantal dagen weer een nieuwe versie uit is. Erg cool dat de papa van de RTS games door sommigen op deze manier nog in leven wordt gehouden...

Officiele website: http://dunelegacy.sourceforge.net/

Downloads: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=77093

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://dunelegacy.sourceforge.net/shared/img/screenshot4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dunelegacy.sourceforge.net/shared/img/screenshot5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dunelegacy.sourceforge.net/shared/img/screenshot1.gif

Het is trouwens niet helemaal werkend omdat je dingen uit de oude dune2 moet extracten en dat gaat nog niet allemaal maar het is zeker wel cool om dit project in de gaten te houden. Zeker omdat er ook dingen als multiplayer support in komen/zitten wat het natuurlijk erg cool maakt als tussendoortje op lanparties :) Voordeel van deze release is dat ie multiplatform zal zijn en ook met SCUMMVM werkt.

[ Voor 51% gewijzigd door SAiKO op 26-07-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 08:42
Dat ziet er erg gaaf uit, was vroeger compleet verslaafd aan dit spel :)

Ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

De tunes zijn cool!

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 09:27
Ik ga hem nu downloaden :D dit was echt zwaar cool vroeger.

edit: jammer dat download link het niet doet :'( :'( :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Melk op 26-07-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wow :D

als ik dit download kan ik het dna meteen spelen??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20

scorpie

Supra Addict

Géniaal!!!!! Aan dit spel heb ik m'n hostname te danken :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dune.. remake..
* J2pc runs around in circles.

_zoveel_ gespeeld...
Heb laatst ook TT remake gedownload.. memories Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

edit:

Kan je nu wel meerdere voortuigen selecteren/opdracht geven btw?

[ Voor 23% gewijzigd door J2pc op 26-07-2006 17:03 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
TT??

ik ben nu helemaal weg van Settlers 2 Remake

nu wachten op een remake van Battle Isle 2

en sourceforge is down dus kan hem niet downloaden

[ Voor 22% gewijzigd door ZandBak op 26-07-2006 17:06 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 19:36
lol.. vetjes :D

* D-Raven kan zich nog herinneren dat ie met hulp van paps toendertijd een progje had gemaakt die de safegames van dune2 zo kon veranderen dat je +2000 credits had.

Was nog vrij lastig ook aangezien de plek waarop die dat opsloeg in de safegame telkens veranderd en op 3 plekken werd bijgehouden.

Sterker nog.. het was het eerste progje wat mij warm maakte voor programmeren.... aah memories B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou mensen, heb net op irc gevraagd waarom je het nergens kunt downloaden, het blijkt illegaal bevonden te zijn, dus het is van het net gehaald, spijtig maar waar :(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 08:42
De developers hadden dus geen toestemming van EA voordat ze hiermee begonnen? Da's best dom van ze zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 14:32

markvt

Peppi Cola

Downloads doen het nog wel gewoon.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Hmm... Ik zie nu een remake van Dune2 die al multiplayer support heeft: http://dune2.workpad.com/

Speelt goed.. zitten ook wat extra dingetjes in die ik in het orgineel niet gezien heb. Deze is dus wel te downloaden en te spelen..

[ Voor 13% gewijzigd door SAiKO op 26-07-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D-Raven schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:15:
lol.. vetjes :D

* D-Raven kan zich nog herinneren dat ie met hulp van paps toendertijd een progje had gemaakt die de safegames van dune2 zo kon veranderen dat je +2000 credits had.

Was nog vrij lastig ook aangezien de plek waarop die dat opsloeg in de safegame telkens veranderd en op 3 plekken werd bijgehouden.

Sterker nog.. het was het eerste progje wat mij warm maakte voor programmeren.... aah memories B)
Dune2k_trn.exe _/-\o_ _/-\o_
Ik heb de hele westwood collectie, waaronder ook deze O+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 09:27
markvt schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:35:
Downloads doen het nog wel gewoon.
upload hem dan graag even ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Scorperito schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:29:
Nou mensen, heb net op irc gevraagd waarom je het nergens kunt downloaden, het blijkt illegaal bevonden te zijn, dus het is van het net gehaald, spijtig maar waar :(
Als het zo is dat je dingen van de originele Dune 2 moet extracten vraag ik me af wat er illegaal aan bevonden wordt. De user moet immers in het bezit zijn van de originele Dune 2 om er dan van gebruik te maken.
Als EA Dune 2 dan voor een klein prijsje aanbied, maximaal 5 euro, dan ben ik nog best wel bereid om even een "legale" Dune 2 aan te schaffen, namelijk de enige Dune die ik hier "legaal" mis ;)
Verder wel helemaal kapot gespeeld vroeger... :z

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 26-07-2006 17:39 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:37:
[...]

Dune2k_trn.exe _/-\o_ _/-\o_
Ik heb de hele westwood collectie, waaronder ook deze O+
Ehm.. ik heb Dune1, Dune2, Dune2k, alles van C&C en C&C Red Alert maar na RA2 ben ik afgehaakt. Ze willen die spellen altijd maar uitbreiden en uitbreiden waardoor de kracht van het spel verloren gaat. Mede de reden waarom ik na Warcraft2 ook afgehaakt ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

cybersteef schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:39:
[...]

Als het zo is dat je dingen van de originele Dune 2 moet extracten vraag ik me af wat er illegaal aan bevonden wordt. De user moet immers in het bezit zijn van de originele Dune 2 om er dan van gebruik te maken.
Als EA Dune 2 dan voor een klein prijsje aanbied, maximaal 5 euro, dan ben ik nog best wel bereid om even een "legale" Dune 2 aan te schaffen, namelijk de enige Dune die ik hier "legaal" mis ;)
Verder wel helemaal kapot gespeeld vroeger... :z
Ik heb het verkeerd begrepen, ze gebruikten eerst de content van de originele dune 2, en dat mag niet. Dus het project gaat een beetje richting OpenTransportTycoon (OpenTTD), je hebt de originele files zelf nodig, en dan kun je deze remake spelen. Ze zijn nu dus bezig om die content eruit te halen, zodat ze het project straks alsnog mogen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Dune Legacy gebruikte eerst (nog steeds) een extractor zodat je de content uit dune kunt halen. Dit gaan ze inderdaad veranderen zodat ze on-the-fly de content uit de orginele pak files halen..

Hoe het bij Dune2; The sleeper must awaken zit weet ik niet.. deze is wel alleen multiplayer maar ik vraag me af of ze geen inbreuk maken op enige rechten.

Beide maken ze gebruik van de naam van Westwood dus je hebt kans dat als ze binnenkort wat bekender worden, ze een andere naam zullen moeten nemen.

btw.. OpenTransportTycoon.. bedankt voor de tip.. ga ik meteen ff downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ZandBak schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:04:
TT??

ik ben nu helemaal weg van Settlers 2 Remake

nu wachten op een remake van Battle Isle 2

en sourceforge is down dus kan hem niet downloaden
Transport Tycoon (deluxe)

(je hebt Open TTD en nog een)
Heb je idd ook de originele game bij nodig.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
open ttd en je heb ttd patch speel ik ook nog wel is...

moet dan toch maar die 10.000 flloppy's door op zoek naar dune 2....

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11

Poekie McPurrr

Mreoww~

Dune2 O+ Vele uren/dagen/weken aan besteed, en dan met een progje genaamd xtreegold de waardes aanpassen zodat je eenheden kon hebben van de tegenpartij of de moeilijkheidsgrens dusdanig aan te passen dat reeds gespeelde missies weer een nieuwe tactiek vereisten.. heerlijk :9

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Jammer dat de strategie van de huidge generatie opvolgers van Dune 2 erg 'slecht' is. Waar je in Dune 2 / Command & Conquer / Red Alert nog dagen bezig kon zijn aan het opbouwen van je basis / troepenmacht, en daarna nog eens dagen bezig was om daadwerkelijk aan te vallen, is dat geheel verdwenen in bijvoorbeeld Generals.

Dune 2 ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Ik weet dat met Emperor: Battle for Dune het al een veel snellere speel stijl had (maar absoluut niet zoals generals). Emperor is ook de aller laatste Dune spel geweest. Het is ongeveer uit dezelfde tijd als RA2 en speelt ook gedeeltelijk zo.

Leuk dat er een remake is maar wat een gedoe met het extracten, ik ga nog wel even op zoek naar Dune 2. Enige Dune die ik niet heb is Dune 1 :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wie kent de Devastator tank nog? :9

Wat waren de sides ook alweer? Harkonnen, atriades en errmm?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
heb dune 2 op internet gevonden, via een normale site niet echt ilegaal denk ik...

maar ik snap geen moer van dat extracten iemand die me daar bij kan helpen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:13
SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:48:

Harkonnen - Atreides - Ordos ;)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Harkonen, Atreides, Ordos
:+

/edit
spuit11

om toch wat toe te voegen
leesvoer

[ Voor 65% gewijzigd door J2pc op 27-07-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Anoniem: 149210 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:42:Leuk dat er een remake is maar wat een gedoe met het extracten, ik ga nog wel even op zoek naar Dune 2. Enige Dune die ik niet heb is Dune 1 :'( .
Dune 1 was toch geen RTS, maar een soort van adventure/rpg game? Edit: ja dus: http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_(video_game) Dat spel heb ik echt vaak gespeeld, ik kan het zelfs slapend nog uitspelen :P
Timocos schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Harkonnen - Atreides - Ordos ;)
Waar ik me altijd over heb lopen verbazen is dat Ordos nergens in de boeken voorkomt... je hebt wel de Tleilaxu als 1 van de grotere machten en een aantal andere families, maar meer ook niet...

[ Voor 12% gewijzigd door Motrax op 27-07-2006 10:56 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ZandBak schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:50:
heb dune 2 op internet gevonden, via een normale site niet echt ilegaal denk ik...

maar ik snap geen moer van dat extracten iemand die me daar bij kan helpen
Dat is illegal. Zolang Westwood geen melding heeft gemaakt dat Dune2 freeware is geworden, mag het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20
SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:13:
[...]

Dat is illegal. Zolang Westwood geen melding heeft gemaakt dat Dune2 freeware is geworden, mag het niet :P
Hij staat zelfs bij planet downloads, neem toch aan dat planet hem daar niet gratis neer zou zetten als het niet mocht. Ahjah... niet mijn probleem bij deze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees net dat hij inderdaad freeware is :P Mijn fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153666

SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:48:

Ordos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 02-05 23:32
Harkonnen, Atreides en de Ordos :)

Edit:
OMG, anders zie ik ff niet dat er een pagina 2 is :X

[ Voor 49% gewijzigd door Morax op 27-07-2006 12:13 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ben tegenwoordig meer bezig met Emperor....is ook wel grappig om te spelen.
De oude Dune2 heb ik zo vaak gespeeld....dat het eigenlijk na een tijdje wel genoeg was. De graphics vind ik een beetje te oud worden, dus ik denk niet dat ik het nog ga spelen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ordos had die 'capture' gasten, die een unit jou zijde konden maken, Harkonnen had die devastator.. Atraides had.. die sonic tanks?

vanavond maar weer eens Dune2000 opzoeken, vond ik iets leuker:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

sariel schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:18:
Ben tegenwoordig meer bezig met Emperor....is ook wel grappig om te spelen.
De oude Dune2 heb ik zo vaak gespeeld....dat het eigenlijk na een tijdje wel genoeg was. De graphics vind ik een beetje te oud worden, dus ik denk niet dat ik het nog ga spelen.
Eerder het feit dat je maar 1 unit tegelijk kon selecteren, dat is echt killing als je geen rsi wilt oplopen en wel fanatiek speler bent... geen Dune 2 voor mij.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130054

nm.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 130054 op 27-07-2006 13:36 . Reden: lkker overbodig. :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

dat roept nog eens herinneringen op...

die ordos tank waarmee je tegenstands kon "converten" kon je mooi misbruiken. Devastator/siege tank/sonic tank capturen, op attack klikken en wachten tot hij weer rood of blauw werd, dan met je vizier een doel aanvallen, dan voerde deze hem alsnog uit ook als was hij niet meer geconvert.

En je kon volgens mij ook gebouwen capturen met infantry, maar dan moest de health van het gebouw rood zijn geloof ik.

en natuurlijk elke keer saven voordat je een hand of doomDeath Hand(toch? iig die missile van de harkonnen) lanceerde.

[ Voor 3% gewijzigd door Jacman op 27-07-2006 13:46 ]

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:10

TdV

Die ordos tank heette "Deviator" en zag er uit als een rocket launcher. Die harkonnen missle heette "Death Hand". Geweldig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:22:

Godslastering! Dune2k was echt waardeloos vergeleken met Dune 2 in mijn bescheiden doch gerechtvaardigde mening!

Ordos komen inderdaad niet in de boeken voor die had vriend Joe (Bostic - bedenker van Dune2) zelf verder uitgewerkt aan de hand van de onofficiele Dune Enceclopedia als ik het me goed herinner. Daar zijn ze bij Westwood (nu Petroglyph) best goed in...voor de uitbreiding van Empire at War hebben ze ook een derde factie bijbedacht die zelfs door George Lucas meteen werd goedgekeurd...en die is toch redelijk gevoelig over Star Wars uitbreidingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Laatst online: 09-02-2023
Level 9 met de harkonnens was altijd leuk. 5 palaces zetten en gewoon met de 'Hand of Death' de vijand bestoken :P . Er was toch nooit genoeg spice om veel tanks te bouwen. Veel tanks bouwen kon trouwens ook niet in dit spel. Dit bevorderde mijns inziens toch wel de gameplay aangezien je verplicht was nu en dan aan te vallen. :)

Dit spel staat zeker op 1 in mijn top-10 allertijden.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:57

Turfschipper

Hup NAC

(jarig!)
Ik had juist wel mega veel tanks. Bestellen in je Starport.

Maar ik wil dune 2 eigenlijk converteren naar mijn gister aangechafte ds lite.

Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. Maar dat zou wel fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:43
Dune2 was zeker gaaf, enige wat bij mij echt de nek om deed (daarom vind ik C&C 1 veel leuker) was dat je meer 1 unit tegelijk kon selecteren. Dat was echt niet te doen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:22:
heiligschennis!!!

dune2 is zoooooooveel beter he, je mag misschien maar 1 unit per keer selecteren, maar de originele versie was toch veel beter qua spelen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.. jongens :/
Ik zeg toch 'iets leuker', niet dat Dune2k beter was.
natuurlijk kan niets tippen aan Dune2, maar vond Dune2k gewoon leuker om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:20:
natuurlijk kan niets tippen aan Dune2, maar vond Dune2k gewoon leuker om te spelen.
[schuim]
HEILIGSCHENNIS!!!!!!!11111oneoneeleven
[/schuim]

:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SinergyX schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:20:
hahahah, niet te erg opnemen he ;)

Beetje aan het geinen

[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 27-07-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14

Twhomp

Stayin' Alive

stalscu schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:53:

* Twhomp leest Dune2 + DSLite

:P :9 _/-\o_

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

heej. lache, heb alle versies van dune gespeeld, en ga deze zeker uitproberen! heb dune2 en 2K zelfs nog liggen (dune had ik alleen op 3,5" dus die heb ik geloof ik intussen weggemikt :o )

[ Voor 6% gewijzigd door kwakke01 op 27-07-2006 15:34 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reobedr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07-2023
laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Reobedr op 27-07-2006 15:33 ]

Factum Fieri Infectum Non Potest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

(jarig!)
Over dat je maar 1 unit kan selecteren.

Het zou toch super zijn als je op je ds met je stylus een cirkel kan zetten om de units die je een opdracht wilt geven?

Lijkt mij de beste oplossing. Maar dat zal wel moeilijk te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrinian
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar ik me altijd over heb lopen verbazen is dat Ordos nergens in de boeken voorkomt... je hebt wel de Tleilaxu als 1 van de grotere machten en een aantal andere families, maar meer ook niet...
De Ordos worden genoemd in de Dune Encyclopedia. Deze is niet door Frank Herbert zelf geschreven maar wel door hem goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Laatst online: 08-04 09:22
Dune2 wat een mooie herinneringen heb ik daarvan _/-\o_
Zodra ik in een level kwam waar ik rocket turrets kon bouwen, probeerde ik daarmee naar de vijand te bouwen, zo sloopte ik dan zijn halve basis :) Later heb ik ook nog wel eens geklooit met het scenario.pak bestand zo kon ik de unit cap verhogen en buggy's waar je mee beginde vervangen voor bijvoorbeeld harkonnen devastators als atreides zijnde :)

[ Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 27-07-2006 17:14 . Reden: blaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stalscu schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:48:
Over dat je maar 1 unit kan selecteren.

Het zou toch super zijn als je op je ds met je stylus een cirkel kan zetten om de units die je een opdracht wilt geven?

Lijkt mij de beste oplossing. Maar dat zal wel moeilijk te maken zijn.
Nee hoor doodeenvoudig, ik heb met Joe wel eens gebrainstormd over het maken van een RTS voor DS, daar is het apparaat zeer geschikt voor, zeker de wat oudere RTS spellen die echt nog volledig 2D zijn zoals Dune 2 kun je er prima op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
iemand die kan uitleggen wat je nou precies moet doen??

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Niet online

Woksie

Gone

stalscu schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:53:

Check deze petitie: http://www.petitiononline.com/EADS/petition.html.
Het gaat wel over C&C, maar als EA zover gaat dat ze het doen kunnen ze gelijk Dune2 meenemen _/-\o_

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 14:09

Sponge

Serious Game Developer

Overigens kon je het aantal max units gewoon editten in scenario.pak. Heh, je kan zelfs de sandworm lid van je team maken 8) (Je ziet alleen 4 of 5x "Attack" in het orders lijstje)

De perfecte Dune2 is Dune2 met rope selection imo, meer is er niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

(jarig!)
Wat betekent rope selection Sponge?

EDIT

petitie getekend natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Turfschipper op 29-07-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Je trekt met je muis / stylus (op je DS) een kringetje om de eenheden die je wilt selecteren, ipv een rechthoek om de eenheden te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

(jarig!)
Ok, dankjewel. Dat is dus precies wat ik bedoel. Zo kan je met je stylus volgens mij sneller je troepen aansturen dan met een muis.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 29-07-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 14:09

Sponge

Serious Game Developer

Scorperito schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:20:
Je trekt met je muis / stylus (op je DS) een kringetje om de eenheden die je wilt selecteren, ipv een rechthoek om de eenheden te selecteren.
Nee, met rope selection wordt juist het laatste bedoelt. Dune2 heeft dat origineel niet en het is dus:

klik <reporting> move (<m>) klik <affirmative>!

Erg lekker voor RSI :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Sponge schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:06:
[...]

Nee, met rope selection wordt juist het laatste bedoelt. Dune2 heeft dat origineel niet en het is dus:

Erg lekker voor RSI :).
Ja ik weet hoe het werkte in de originele Dune 2, maar ik dacht aan de selection tools als in photoshop en dergelijke, daar heet het namelijk wel rope selection (hoe ik het uitlegde dus ;p )

Pagina: 1