[DNS] Refreshen...oid

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Binnen mijn netwerk draait een Exchange 2003 server met daarop een DNS server (logisch).
Elk workstation binnen dit netwerk gebruikt de DNS-server van de server.

Nu is vanmiddag mijn (externe) dynamische IP omgezet naar een statisch IP, wat ik gewijzigd heb in de DNS-settings van mijn domeinnaam.
Nu lijkt het erop dat de interne DNS server niet ziet dat het IP-adres van de A/MX-records van mijn domeinnaam zijn veranderd. Ook kan ik vanaf geen enkel werkstation in het netwerk de OWA openen.

Een simpele PING geeft nog steeds het oude/verkeerde IP-adres weer, het lijkt er dus op dat de interne DNS server nog niet in de gaten heeft dat het IP van de records veranderd is.
Vanaf mijn server in Amsterdam kan ik dan weer wel perfect verbinding maken met OWA (owa.***.nl), en pingen is ook mogelijk, de DNS-server daar heeft dus wel al gemerkt dat het IP veranderd is.

Is het mogelijk om de interne DNS server handmatig te laten "refreshen" zodat hij de IP-wijziging ook ziet?

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-04 19:09
Met 'ipconfig /flushdns' gooi je in iedergeval de dns cache van je os leeg.

Verwijderd

Je moet het A record voor je OWA server aanpassen op je interne DNS server.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En met ipconfig/registerdns kun je je server opnieuw in DNS registreren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Doe eens gek, reboot je client eens :)

Waarschijnlijk zit je naar de gecachde gegevens op je client te kijken.
wboevink schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:23:
Met 'ipconfig /flushdns' gooi je in iedergeval de dns cache van je os leeg.
En dat is ook een manier ;)

Maar goed, als je externe IP adres wijzigt, waarom pas je dat dan aan op je interne DNS server :?

Ik neem aan dat je ook ergens op het internet nog een domein hebt waar je deze IP adres wijziging wil;t doorvoeren, anders ben je van buitenaf niet meer bereikbaar.

Intern moet je gewoon je interne IP adressen gebruiken.

move naar Netwerken

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Domme vraag misschien, maar heb je de serial in je record wel omhooggeschroefd?

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Het is opgelost. Op de interne DNS-server staan geen records, alleen de records voor de server zelf naar het eigen interne IP. (goh wat is dit soms lastig uit te leggen:P).

Het leek erop dat de server even tijd nodig had om de wijzigingen aan te nemen. Maar nu werkt dat goed.

Wel heb ik nog een andere vraag:
Ik draai nu goedwerkende Exchange Server 2003 en ik zou SP1 wel eroverheen willen installeren. Kan dat zonder problemen? Of gaan er dan belangrijke instellingen verloren waardoor alles opnieuw moet worden geconfigureerd?
Pagina: 1