Toon posts:

Zwarte beelden met spellen na Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb gisteren me systeem geupgrade met een A8V-X s939 moederbord en een 3800+ X2 processor. De videokaart (Nvidia 7800GS) had ik al en is bijna nieuw.

Alles werkt perfect alleen als ik bijv 3dmark2003/2006 of het spel Fable wil gaan spelen gaat het fout.

Bij de 3dmark2003 krijg ik een zwarte beeld tijdens het laden van de tests. De test opzich zien der wel goed uit behalve die sene met die trollen heeft die vrouw geen haar in de grahpic test.
Maar in de cpu test wel.

3dmark2006 is helemaal verschikkelijk als hij start begint het beeld te flinkeren met met strepen enzovoort. Daarna volgt er een zwart beeld even later komt er een test met robots in de woestijn bij een gebouw in een berg. Dat gaat heel erg sloom. Daarna komt die weer in windows en geeft die het scherm aan dat hij zijn hardware aan't checken is. En daarna het zelfde weer alleen de test met de woestijn gaat steeds sneller.

Fable, Als ik dit spel opstart hoort ik geluid van waarbij anders beeld hoort en het beeld is zwart.
Ik zie alleen de tekst "Klik met rechtermuisknop om te beginnen(eng)" met een zwart achtergrond.
Het hoofdmenu is verder ook zwart. Dus kan helemaal niks met het spel doen.

Als het spel Prey ga spelen werkt alles 100% en heb ik nergens geen last van.

Ik heb de orignele(nieuwste) Nvidia drivers gedownload en geinstalleerd.
Daarna die van Forceware maar maakt geen enkel verschil.

Hiervoor had ik een P4 3,0ghz en een andere moederbord uiteraad. Verder is der niks veranderd alleen dat er een chasefan bij in is gekomen.

Een beetje een lastig probleem zelf weet ik de oplossing hier niet voor. De Asus site ligt der uit dus kon geen nieuwe drivers voor het moederbord installeren alleen deze zijn ook niet oud.

Iemand een ID of Oplossing?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd na je hardware change? Heb je ook oudere drivers geprobeerd? Chipsetdrivers geïnstalleerd? Powercable op VGA aangesloten?

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 26-07-2006 17:13 ]

Verwijderd

Misschien de nieuwe directX (her)installeren? Of de VIA Hyperion drivers (of hoe het tegenwoordig mag heten) ook opnieuw installen? Tenzij je van intel naar AMD bent gegaan. Dan ben je (denk ik) het haasje.

Verwijderd

Topicstarter
Hey geweldig en bedankt. VIA Hyperion drivers geinstalleerd en het werkt.

Een beetje raar die er bij geleverd waren niet goed werkten.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:12:
Een beetje een lastig probleem zelf weet ik de oplossing hier niet voor. De Asus site ligt der uit dus kon geen nieuwe drivers voor het moederbord installeren alleen deze zijn ook niet oud.
oud nieuws. die doet helft van de tijd niet en de NL site is helemaal een ramp....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde