Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Burstknipperlicht, handig of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/664e00136e0ecef2f26a0ab7e443f36f/full.jpg

2 afspraken, een hoop verloren uren voor de plaatselijke dealer en veel ergernis van mijn kant verder eindelijk voor elkaar gekregen.

Om een lang verhaal kort te maken; afspraak gemaakt, dealer kon het niet voor elkaar maken doordat ze een verkeerd artikel besteld hadden (how hard can it be?) dus andere afspraak moeten maken.

Gezien de marge die ze op deze aanbieding hebben mogen ze eigenlijk maar 30 minuten bezig zijn met inbouwen als je rekent wat een monteur kost, maar ik gok dat ze er wel 5 tot 6 uur mee bezig zijn geweest. :/

Gelukkig draai ik niet op voor die kosten

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 25-07-2006 11:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 22:22
een 3 "round" burst functie voor je knipperlicht? :D

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1x tikken = 3 x knipperen ja.

Vond het wel grappig. Zit ook in m'n Golf 5 en je mist zoiets als je in een 4 stapt :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 02:13

Nitai

Live the life you love.

hehee nee is als je je knipperlichtschakelaar even aantikt, het dan zelf 3 keer knippert alvorens uit te gaan. Dan hoef je het niet vast te houden, of helemaal aan te zetten en weer uit bij het invoegen/uitvoegen.... wacht ff... hehehe jouw beschrijving klinkt zo gek nog niet ;) 3 round burst...hahah

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:59:
1x tikken = 3 x knipperen ja.

Vond het wel grappig. Zit ook in m'n Golf 5 en je mist zoiets als je in een 4 stapt :)
Het zit in mijn Seat ook, en als je in een andere auto stapt mis je het direct. Vreemd is dat, maar het is echt een automatischme om zo net even een klein tikje tegen de hendel te geven..

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 01:39
Pfff, dat heb ik al standaard in mijn cheap-ass Fabia...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat is het nut daarvan? Hij gaat toch als je de bocht om bent al meteen terug?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

suspect schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Pfff, dat heb ik al standaard in mijn cheap-ass Fabia...
Good for you! :z

4 jaar geleden was het niet zo standaard.
TheZeroorez schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:06:
Wat is het nut daarvan? Hij gaat toch als je de bocht om bent al meteen terug?
Met inhalen en rotondes is het uber-handig

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 25-07-2006 15:08 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

dot.K schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:05:
[...]
And in other news: Vandaag eindelijk te pakken gekregen .. Hair, be gone!

[afbeelding]
Hah, die heb ik ook. Erg goed apparaat. Zeker voor zeer behaarde mensen (zoals ik :+ )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Acid_Burn
  • Laatst online: 22-11 20:48

Acid_Burn

uhuh

Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:07:
[...]

Good for you! :z

4 jaar geleden was het niet zo standaard.

[...]

Met inhalen en rotondes is het uber-handig
Welke rotondes hebben dan zo'n flauwe afslag dat je RAW niet afslaat? Daarbij, je tikt dan bij de afslag aan voor degene die jij moet hebben en bij een beetje rotonde van formaat is ie al opgehouden met knipperen voordat je daadwerkelijk bij je afslag bent.

Mischien voor inhalen, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onzin artikel.

[ Voor 21% gewijzigd door Acid_Burn op 25-07-2006 17:49 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:47:
[...]

Welke rotondes hebben dan zo'n flauwe afslag dat je RAW niet afslaat? Daarbij, je tikt dan bij de afslag aan voor degene die jij moet hebben en bij een beetje rotonde van formaat is ie al opgehouden met knipperen voordat je daadwerkelijk bij je afslag bent.

Mischien voor inhalen, maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje een onzin artikel.
Nou, in mijn vorige auto had ik het ook en nu niet meer. Ik mis het wel heel erg. Vooral als je veel op de snelweg zit is dat ding super handig. Het zelfde geldt voor wegrijden van een parkeerplaats oid. Je staat niet bij stil hoevaak je dat gebruikt

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:47:
Ik vind het een leuke gadget en ik heb het daarom laten inbouwen. Wat voegt zo'n reactie nu toe? Wat maakt mij het nu uit wat jij er van vind?

Ik zie in dit soort topics een miljoen dingen die ik niet leuk zou vinden, maar daar hoor je mij toch ook niet over? Laat iedereen in z'n waarde en reageer gewoon niet. Bedankt.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:18:
[...]

Ik vind het een leuke gadget en ik heb het daarom laten inbouwen. Wat voegt zo'n reactie nu toe? Wat maakt mij het nu uit wat jij er van vind?

Ik zie in dit soort topics een miljoen dingen die ik niet leuk zou vinden, maar daar hoor je mij toch ook niet over? Laat iedereen in z'n waarde en reageer gewoon niet. Bedankt.
Zeg, bedaar eens even. Ik zie eigenlijk gevaren in die gadget. Nu moet je een keuze maken tussen aantikken en doorzetten zodat ie aanblijft. Zonder dat ding doe je altijd hetzelfde. Als je een keer de verkeerde keuze maakt en iemand mist daardoor je signaal kan dat tot een ongeluk leiden. Maar goed, jij bent waarschijnlijk iemand die iets heeft van "dat gebeurt mij niet".

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mijn reactie ging me niet om de gadget an-sich. Ik gebruik het in mijn andere auto al een tijdje en heeft zeker geen gevaarlijke reactie opgeleverd.

Zoals je kon lezen kon ik je reactie niet echt waarderen dat jij het 'nutteloos' vond. Jij geeft er een waarde oordeel over wat in mijn optiek niets toevoegd aan de 'discussie' . Als ik alles zou moeten afkeuren wat in dit soort topics voorbijkomt, dan heb ik er een dag-taak bij.

Jij vind het blijkbaar niets, prima, hou dat dan aub voor je, zo'n reactie is vrij nutteloos. Snappie ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 25-07-2006 19:42 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Zeg, bedaar eens even. Ik zie eigenlijk gevaren in die gadget. Nu moet je een keuze maken tussen aantikken en doorzetten zodat ie aanblijft. Zonder dat ding doe je altijd hetzelfde. Als je een keer de verkeerde keuze maakt en iemand mist daardoor je signaal kan dat tot een ongeluk leiden. Maar goed, jij bent waarschijnlijk iemand die iets heeft van "dat gebeurt mij niet".
Ik wil me nergens mee bemoeien (maar ik doe het toch :P), ga eens rijden in een auto die dit heeft. Alle VAG's vanaf ongeveer 2002 hebben dit systeem toegepast. Het is geen wereldschokkend verschil, enkel een extra handigheidje. Ik heb namelijk het idee dat je niet helemaal de juiste voorstelling hebt van wat het precies inhoudt.

// spuit 11.

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 25-07-2006 19:43 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

Haha gevaren daarin? Juist niet. Je gebruikt dat ding niet bij bochten, maar andere verkeerssituaties. Het is juist veiliger, omdat je met beide handen aan het stuur kan blijven en alleen maar hoeft te tippen. Als je hem helemaal moet drukken beweeg je, of je stuur, of moet je 1 hand van het stuur halen.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Erazzzer schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:44:
[...]

Haha gevaren daarin? Juist niet. Je gebruikt dat ding niet bij bochten, maar andere verkeerssituaties. Het is juist veiliger, omdat je met beide handen aan het stuur kan blijven en alleen maar hoeft te tippen. Als je hem helemaal moet drukken beweeg je, of je stuur, of moet je 1 hand van het stuur halen.
Ik zet een RAW helemaal aan zonder mijn hander van het stuur te halen. Je zegt zelf dat je die dingen niet gebruikt bij bochten, maar andere situaties. Hiervoor moet je dus een bewuste keuze maken, dat leidt tot fouten.

Maar goed, veel plezier ermee.. dit gaat teveel OT.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-11 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:56:
[...]

Hiervoor moet je dus een bewuste keuze maken, dat lijeidt tot fouten.

Maar goed, veel plezier ermee.. dit gaat teveel OT.
interessante stelling, ben benieuwd hoe je er op komt

This too shall pass

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Niet dan? Er is een situatie en je moet kiezen of je hem aantikt (voor 3x knipperen) of doordrukt voor continue. Die keuze moet je elke keer maken.

Maar goed, dit wordt teveel OT gezever.

[ Voor 14% gewijzigd door Acid_Burn op 25-07-2006 20:06 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

talin

ES-MA

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:04:
Niet dan? Er is een situatie en je moet kiezen of je hem aantikt (voor 3x knipperen) of doordrukt voor continue. Die keuze moet je elke keer maken.

et ding is door een dealer ingebouwd dus et ding is goedgekeurd.
als je er problemen mee hebt moet je niet bij de afnemer zijn maar bij diegene die et ding heeft goedgekeurd voor de Nederlandse wetgeving.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:04:

Ik weet niet hoeveel jij op de snelweg doorbrengt? Maar bij inhalen zet je nooit (of hooguit heel zelden) je richtingaanwijzer aan, je tik hem alleen aan. En daarvoor zijn die 3x knipperen zat.
Sla je af, dan zet je helemaal door.
Deze keuze maak je altijd, zo is het jou als het goed geleerd tijdens je rijlessen.

Ik kende het systeem niet, maar ik kan zeer zeker wel de voordelen hiervan zien, zelfs ten aanzien van de verkeersveiligheid, want hoevaak zie je amper een knipperlamp even aanflitsen voor iemand van baan wisselt.

Maar goed, dit is nogal off-topic. Voor auto gerelateerde discussies kan je beter een topic openen in het Vervoer forum.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[...]
Ik zie eigenlijk gevaren in die gadget. Nu moet je een keuze maken tussen aantikken en doorzetten zodat ie aanblijft. Zonder dat ding doe je altijd hetzelfde.
[...]
Ahum, wat hij zegt hierboven :)

Warning, meer off topic geblaat van mij:

Dat je zonder deze feature altijd hetzelfde (dus doordrukken tot in een vaste stand) doet is niet waar aangezien je dan altijd nog de tiptoets functie hebt. Daarnaast is het eerder een veiligheidsfeature die op veel moderne auto's standaard is zoals de laatste versies van de Golf, Passat, Polo, etc. Het nodigt immers uit om bij inhaalacties duidelijk te signaleren wat je doet: inhalen dan wel terugvoegen. Het wordt niet voor niets 'comfort knipperlicht' genoemd. Als je er aan gewend bent gebruik je het alleen nog maar is mijn ervaring, dus ook i.p.v. RAW in een vaste stand totdat het stuur weer terugkomt.

Eén nadeel: als je je vergist, dan vergis je je 3x tenzij je direct weer andere richting aangeeft. Daar hebben mensen die er voor het eerst mee rijden nog wel eens last van.

@hieronder: ik pink altijd met mijn middelpinker, ik bedoel middelvinger. :)

[ Voor 23% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-07-2006 22:52 . Reden: OT (sorry) ]

d:)b :henk d:)b

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Wom schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:43:
[...]

Ik wil me nergens mee bemoeien (maar ik doe het toch :P), ga eens rijden in een auto die dit heeft. Alle VAG's vanaf ongeveer 2002 hebben dit systeem toegepast. Het is geen wereldschokkend verschil, enkel een extra handigheidje. Ik heb namelijk het idee dat je niet helemaal de juiste voorstelling hebt van wat het precies inhoudt.

// spuit 11.
Toch nog ff reageren :P

Ik heb 1 keer in zo een auto gereden die dat had, en ik persoonlijk moet het het absoluut niet hebben, ik vind het maar iets onhandig...

De eerste keer dat ik die pinker opzetten, had ik echt iets van, wtf is dat kreng nu aan het doen? die blijft pinken? Ik probeerde die hendel terug af te zetten, nee das leuk... zeker 2 a 3 seconden je aandacht van de baan kwijt... dit is als je het niet weet natuurlijk.

en me stuur loslaten bij het pinken doe ik dus eigenlijk nooit, mijn pinker zit op op een perfecte afstand... als ik moet inhalen, duuw ik ff met mijn pink op de pinker terwijl ik mijn stuur nog vast heb, werkt perfect imo.

De Nederbelg !

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 17:50

vinnie1908

Appel != peer

Dat ding werkt gewoon super fijn, ik rijd zelfs VW en ik vind het super. Als je veel op de weg zit (60-80k km per jaar) zie je zovaak dat er even gelikt wordt, en dat het niet opgepakt wordt door opkomend verkeer. Doordat het systeem 3x klikt, wat niet storend is je hebt het na een tochtje echt niet meer door, ziet elke medeweggebruiker je goed wat de veiligheid ten goede komt. Het kiezen voor helemaal doorzetten, bij afslaan, of even klikken voor bijvoorbeeld inhalen, doe je nog steeds. Exact dezelfde manier als je normaal doet, echter is door het 3x klikken de kans dat je goed gezien wordt een stuk groter. Perfecte en veilige oplossing ,dit keer eens uit het VW kamp en niet uit het Volvo kamp waar bijv de altijd-aan lampen en voorzover ik weet 3e remlicht vandaan kwamen. Derde remlicht kreeg je vroeger boetes voor, nu krijg je boetes als je ze niet meer hebt. Altijd-aan lampen zullen ook verplicht gaan worden (hoop ik echt) en ik denk het langer knipperen ook. Perfecte oplossing voor een storend probleem op de snelweg.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

jellabie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:41:
[...]

Ik heb 1 keer in zo een auto gereden die dat had, en ik persoonlijk moet het het absoluut niet hebben, ik vind het maar iets onhandig...

De eerste keer dat ik die pinker opzetten, had ik echt iets van, wtf is dat kreng nu aan het doen? die blijft pinken? Ik probeerde die hendel terug af te zetten, nee das leuk... zeker 2 a 3 seconden je aandacht van de baan kwijt... dit is als je het niet weet natuurlijk.

en me stuur loslaten bij het pinken doe ik dus eigenlijk nooit, mijn pinker zit op op een perfecte afstand... als ik moet inhalen, duuw ik ff met mijn pink op de pinker terwijl ik mijn stuur nog vast heb, werkt perfect imo.
Zelfde ervaring hier bij een leenauto (VW Touran), maar ik kan me wel voorstellen dat als je het gewend bent, het handig is.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
M'n pa z'n ML 270 (ruim 6 jaar oud alweer geloof ik) heeft het ook, maar ik vind het niet bepaald nuttig ofzo. Ik ben gewend altijd handmatig dat ding te bedienen (ook bij inhalen op de snelweg) en dat blijf ik dan ook doen. Aangezien je altijd richting aangeeft voordat je je stuurbeweging maakt, is het nooit nodig om je hand van het stuur te halen bij het bedienen van de richtingaanwijzer...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

deepbass909 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:33:
[...]

Ik weet niet hoeveel jij op de snelweg doorbrengt? Maar bij inhalen zet je nooit (of hooguit heel zelden) je richtingaanwijzer aan, je tik hem alleen aan. En daarvoor zijn die 3x knipperen zat.
Sla je af, dan zet je helemaal door.
Deze keuze maak je altijd, zo is het jou als het goed geleerd tijdens je rijlessen.
Dit is het laatste wat ik hierover zeg in dit topic.
Bij inhalen ben je verplicht richting aan te geven, dat is dus niet iets wat je zelden doet. 1 knipper is niet genoeg, dat kunnen de mensen missen met alle gevolgen van dien. RAW blijft aan totdat je volledig op de andere rijstrook zit. Dit geld voor alle zijwaartse bewegingen (dus ook als je weer terug naar rechts gaat).

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Acid_Burn schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:17:
[...]

Dit is het laatste wat ik hierover zeg in dit topic.
Bij inhalen ben je verplicht richting aan te geven, dat is dus niet iets wat je zelden doet.
Het is verplicht, dus iedereen doet het ;)
ik weet niet hoeveel kilometers jij op de snelweg maakt, maar ik zie bijna meer mensen die geen richting aangeven dan wel. (Beetje overdreven misschien, maar wel ongelovelijk veel.)
1 knipper is niet genoeg, dat kunnen de mensen missen met alle gevolgen van dien.
Daarom knippert hij 3 keer
RAW blijft aan totdat je volledig op de andere rijstrook zit. Dit geld voor alle zijwaartse bewegingen (dus ook als je weer terug naar rechts gaat).
Ik weet niet hoe scherp jij van rijstrook wisselt, maar bij mij moet ik weer een extra handeling uitvoeren om hem uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Erazzzer op 26-07-2006 00:32 ]

• tozzke
  • Laatst online: 13:05

tozzke

aka tozzert

om ook maar even in te haken op dit hele 3x-knipper-verhaal..

vorig jaar in de VS heben we o.a. een Dodge Magnum gehuurd welke ook uitgerust was met dit systeem. Eerste keer dat ik erin reed had ik ook wel iets van WTF gebeurt hier nou. Hendel een keer de andere kant op gooien en hij bleef daar weer knipperen. Tot je dus op een gegeven moment doorhebt dat het zo werkt. Vanaf dat moment is het wel fijn eigenlijk. Eén tikje tegen de richtingaanwijzer et voilá, 3 knippers en voldoende tijd om van baan te wisselen.
Je kon hem btw ook gewoon met je vinger in de stand (dus net niet helemaal doorgeduwd) houden en dan bleef hij gewoon knipperen zolang je hem vasthield.

Ik vind het wel een veilig iets. Veel mensen gebruiken bij het wisselen van baan niet eens het knipperlicht en ALS ze het al doen, is het vaak maar 1 keer knipperen ofzo (betrap me er zelf ook weleens op) omdat misschien je vinger van de hendel afschiet, lamlendigheid of wat dan ook.

edit:

het went btw ook akelig snel, in de auto die we erna huurde heb ik toch wel weer even moeten wennen dat ik de richtingaanwijzer vast moest houden

[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 26-07-2006 02:18 ]

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
vinnie1908 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:53:
Derde remlicht kreeg je vroeger boetes voor, nu krijg je boetes als je ze niet meer hebt.
Das niet helemaal waar volgens mij, je bent verplicht twee goed functionerende achterlichtunits te hebben, een derde remlicht is een pre, maar vervangt geen van de twee achterlichten, en is voor zover ik me kan herinneren ook niet verplicht.

Wilde het zeker weten, en heb dit op de site van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat het volgende gevonden:
Is een derde remlicht verplicht?

Een derde remlicht is verplicht als uw personenauto in gebruik is genomen na 30 september 2000. Als een derde remlicht op uw auto niet standaard aanwezig is, kunt u er vanuit gaan dat het ook niet hoeft.
Redelijk vaag gebied eigenlijk, je hebt in principe gelijk wanneer je dus over een nieuwere auto praat, maar anders is er geen verplichting. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Polle op 26-07-2006 15:09 ]

• -ET-
  • Laatst online: 16:38

-ET-

Phone Home

3de remlicht is verplicht voor auto's vanaf een bepaald bouwjaar volgens mij

[edit]
je had het zelf al gevonden

[ Voor 24% gewijzigd door -ET- op 26-07-2006 15:17 ]

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Polle schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Das niet helemaal waar volgens mij, je bent verplicht twee goed functionerende achterlichtunits te hebben, een derde remlicht is een pre, maar vervangt geen van de twee achterlichten, en is voor zover ik me kan herinneren ook niet verplicht.

Wilde het zeker weten, en heb dit op de site van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat het volgende gevonden:

[...]
Redelijk vaag gebied eigenlijk, je hebt in principe gelijk wanneer je dus over een nieuwere auto praat, maar anders is er geen verplichting. :)
Derde remlicht is in mijn beleving altijd verboden geweest tot het moment dat wat jij hebt gelezen inging. ;)

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• LangTall
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Klopt, het werd gedoogd.

Over het knippersysteem: ben 1 keer met de Transporter van een maat op pad geweest die het ook had, toen ik daarna weer in mijn eigen Golf IV zat miste ik het eigenlijk meteen. Auto gaat toch voor een beurt maandag, mogen ze het gelijk inbouwen. :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LangTall schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:47:
Klopt, het werd gedoogd.

Over het knippersysteem: ben 1 keer met de Transporter van een maat op pad geweest die het ook had, toen ik daarna weer in mijn eigen Golf IV zat miste ik het eigenlijk meteen. Auto gaat toch voor een beurt maandag, mogen ze het gelijk inbouwen. :)
Vaak moeten ze dit bestellen dus zou er maar eens achter aan bellen. Laat ze ook het juiste onderdeel bestellen want dat ging bij mij dus ook fout.

* Gunner bedankt Dodo voor het afsplitsen van het topic :>

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 26-07-2006 15:53 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Geweldige feature. Ik had het ook de (huur) Polo, 1x een tikkie geven en hij knipperde een aantal keer. Geweldig voor als je wilt inhalen. Ik rij nu een een (huur) C3 en die heeft het niet, toch een groot gemis. Vooral in het begin, wat ik nu nog wel eens heb is dat het maar 1x knippert omdat je vergeet dat pookje even vast moet houden.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

lijkt me inderdaad erg ideaal.

Als ik inhaal op de snelweg tik ik inderdaad meestal 1 keer tegen mijn RAW aan waardoor er dus 1 knipper is.

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

laat het nou zo heel erg toevallig zijn dat ik een klant heb die dat soort zaken inbouwd in auto's....

maarja, aangezien ik geen reclame mag maken op GoT, moet iedereen die interesse heeft maar even mailen ofzo :) trouwens ook andere zaken voor auto's :)

Wabbawabbawabbawabba

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ook gebruikt op een open laatst.
Ik vond het wel handig, maar 3 keer knipperen is voor mij echt veel te kort.
Als ik van rijbaan verander dan knipper ik echt al van paar seconden op voorhand tot wanneer ik helemaal op de andere rijbaan zit, kwestie van extra duidelijk te zijn.
Ik ergerde mij er altijd aan dat dat 3 keer knipperen zo kort duurde.

Verwijderd

jellabie schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:41:
[...]

Dat ligt niet aan die pinker maar aan de bestuurder die op pad gaat zonder zich te verdiepen in de bediening van de betreffende auto en daardoor zichzelf en medeweggebruikers in gevaar brengt.
/Koos Spee modus :P

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Paar keer gereden met een auto die zo'n ding er in heeft, maar ik vind het maar rotdingen.

Ik zet altijd mijn richtingaanwijzer een paar seconden van te voren aan (ongeveer als de achterwielen van de auto die mij inhaalt ter hoogte van mijn buitenspiegel is), dan is 3 knippers voor mij te weinig, ik hou meer van het handwerk.
Wat DieterVDW ook doet dus :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb een paar keer met het systeem gereden maar ik vind het niet echt een nuttige toevoeging. Ten eerste moet je behoorlijk snel van baan wisselen wil je het legaal doen, 3 keer knipperen is een redelijk scherpe bocht met 120. Mijn knipperhandle heeft gewoon een tip functie dus ik hoef hem niet vast te klikken zoals je met bochten doet. Tijdens mijn inhaalactie houd ik die gewoon vast met mijn pink en dat gaat gewoon uit automatisme, ik hoef in ieder geval niet mijn hand van het stuur te halen ofzo :?

Het systeem zit ook niet in de weg want hij komt alleen in actie als je de handle op tijd los laat. Ik was niet aan het systeem gewend dus het was alleen maar gevaarlijk op dat moment. Ik wilde het wel een paar keer gebruiken maar dan moest ik dus op tijd los laten aangezien ik anders helemaal geen richting aangaf. Daarbij moest ik nog opletten hoe vaak hij knipperde omdat ik wel tijdens dat signaal bezig moest zijn met van baan wisselen. Het is een systeem dat sneller en veiliger moet werken maar ik moest er teveel op letten of ik het goed deed.

Ik vind drie keer dus te kort, doet me een beetje denken aan die mannetjes met stropdassen in hun passat met een tankpas die effe 1 keer knipperen en hem inclusief zwarte diesel rookwolk zo voor je neus gooien omdat ze toch niet snel genoeg blijken te gaan op hun huidige rijbaan. (Ik generaliseer een beetje maar dan heb je ongeveer een beeld waar ik last van heb.)

Ook snap ik de reden van je topic niet, je stelt een vraag in de topictitel maar in je post lees ik alleen iets wat je hebt meegemaakt. Daarbij blijkt uit een andere reactie die je plaatst dat je het handig vindt (dus je hebt je eigen topictitel al beantwoord). En mensen die melden dat ze het niet handig vinden zijn niet gewenst :?

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 26-07-2006 16:20 ]

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

DieterVDW schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:10:
Ook gebruikt op een open laatst.
Ik vond het wel handig, maar 3 keer knipperen is voor mij echt veel te kort.
Als ik van rijbaan verander dan knipper ik echt al van paar seconden op voorhand tot wanneer ik helemaal op de andere rijbaan zit, kwestie van extra duidelijk te zijn.
Ik ergerde mij er altijd aan dat dat 3 keer knipperen zo kort duurde.
te kort :o
ik knipper meestal maar 1 keer en dan ben ik in die knipper ook weer op de andere baan. Ik knipper dan pas ook als ik van baan wissel en niet al een poosje daarvoor. Lijkt me erg irritant als je een auto ziet knipperen die dan niet opzij gaat. Dit is vooral lastig als je er achter zit en er langs wil.

Op het moment dat er geknipperd wordt denk je dan dat je weer gas kan geven.

Verder heb ik een hekel aan iedereen die het knipperlicht niet gebruikt vooral op rotondes, maar dat heb ik dan nog erger met fietsers waarvoor je stopt en die dan toch ineens de rotonde afgaan

[ Voor 11% gewijzigd door TwoR op 26-07-2006 16:23 ]

• deepbass909
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Erazzzer schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:30:
[...]

Het is verplicht, dus iedereen doet het ;)
ik weet niet hoeveel kilometers jij op de snelweg maakt, maar ik zie bijna meer mensen die geen richting aangeven dan wel. (Beetje overdreven misschien, maar wel ongelovelijk veel.)

[...]

Daarom knippert hij 3 keer

[...]

Ik weet niet hoe scherp jij van rijstrook wisselt, maar bij mij moet ik weer een extra handeling uitvoeren om hem uit te zetten.
Zo is het ook verplicht richting aan te geven als je afslaat, maar ga voor de gein eens een half uurtje door een willekeurige stad rijden en tel hoevaak er géén richting wordt aangegeven bij afslaan.
Vooral op rotondes kan ik me daar mateloos aan ergeren, dan sta je te wachten omdat je denkt dat hij/zij de rotonde verder volgt, en dan slaan ze voor je neus af...Of op de snelweg, wil je inhalen en de persoon voor je gooit zijn auto zonder knipperen voor je neus...

Dus nogmaals aan Acid_Burn, ik weet niet hoeveel je rijdt en in welke regio, maar in regio Utrecht en Amsterdam is het knipperlicht gebruik op de A2 erg triest te noemen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pixal schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:17:
Ook snap ik de reden van je topic niet, je stelt een vraag in de topictitel maar in je post lees ik alleen iets wat je hebt meegemaakt. Daarbij blijkt uit een andere reactie die je plaatst dat je het handig vindt (dus je hebt je eigen topictitel al beantwoord). En mensen die melden dat ze het niet handig vinden zijn niet gewenst :?
Dit topic is door SmartDoDo afgesplitst uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 34 en daar ging het zwaar off-topic ;)

Does it make sense now? ;)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

TwoR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:18:
[...]

ik knipper meestal maar 1 keer en dan ben ik in die knipper ook weer op de andere baan. Ik knipper dan pas ook als ik van baan wissel en niet al een poosje daarvoor. Lijkt me erg irritant als je een auto ziet knipperen die dan niet opzij gaat. Dit is vooral lastig als je er achter zit en er langs wil.

Dan ben je behoorlijk irritant want het is de bedoeling dat je kijkt of je van baan kan wisselen, vervolgens de knipper aangooit en DAN pas gaat. Als jij gaat en 1 keer knippert zou je hem kunnen laten knipperen terwijl je met 2 wielen over de streep zit. (en niet op het moment dat je nog op je eigen baan zit zoals het hoort) Das dus gewoon aso.

Net als die mensen die moeten invoegen op zo'n ritsstrook. Ze komen in de laatste 5 meter nog naast je, willen ertussen. Kijken niet of er een gat is maar zetten hun richtingaanwijzer 1 keer aan en knallen hem ertussen. Ze vergeten het KIJKEN en waarschuwen dat ze ertussen willen aangezien ze hem er gewoon tussen knallen. En dan boos zijn dat ik ze er niet meer tussenlaat? Als ik ze zie kijken en ze geven op tijd richting aan maak ik altijd een groot gat voor ze. Ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat ik compleet gefocussed ben op hun lampen om te kijken of ze hem nog een keertje laten knipperen?

Als jij het alleen in rustige situaties doet vind ik het niet erg hoor maar 1 keer knipperen in de spits is aso en zelfmoord. (Als ik iemand in de verte 1 keer zie knipperen vind ik het informatief, als iemand op m'n neus zit zit ik niet de hele tijd naar z'n lampen te staren en dan is het te weinig).
Gunner schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:23:
[...]

Dit topic is door SmartDoDo afgesplitst uit Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 34 en daar ging het zwaar off-topic ;)

Does it make sense now? ;)
Dat verklaart een hoop, ik had zo'n topic al niet eens van je verwacht namelijk ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 26-07-2006 16:29 ]

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Pixal schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:25:
[...]

Dan ben je behoorlijk irritant want het is de bedoeling dat je kijkt of je van baan kan wisselen, vervolgens de knipper aangooit en DAN pas gaat. Als jij gaat en 1 keer knippert zou je hem kunnen laten knipperen terwijl je met 2 wielen over de streep zit. (en niet op het moment dat je nog op je eigen baan zit zoals het hoort) Das dus gewoon aso.
Ik kijk altijd eerst of ik naar rechts/links kan en dan pas zet ik het knipperlicht aan. Maar als het wat drukker is staat ie altijd wel wat langer aan als ik 's nachts overde A6 van Sneek naar Leleystad bijvoorbeeld ga dan knipper ik eigenlijk altijd maar 1 keer bij het wisselen van de baan.
Net als die mensen die moeten invoegen op zo'n ritsstrook. Ze komen in de laatste 5 meter nog naast je, willen ertussen. Kijken niet of er een gat is maar zetten hun richtingaanwijzer 1 keer aan en knallen hem ertussen. Ze vergeten het KIJKEN en waarschuwen dat ze ertussen willen aangezien ze hem er gewoon tussen knallen. En dan boos zijn dat ik ze er niet meer tussenlaat? Als ik ze zie kijken en ze geven op tijd richting aan maak ik altijd een groot gat voor ze. Ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat ik compleet gefocussed ben op hun lampen om te kijken of ze hem nog een keertje laten knipperen?
Sowieso vind ik het redelijk debiel om als je ziet dat het erg druk is (file) tot het eind door te rijden om hem er dan tussen te drukken. Voor mijn gevoel is dat gewoon om nog snel even wat auto's in te halen. En dan heb ik het dus over auto's die met een verschil van > 50 km/h er langs jagen en hem er dan tussen douwen. Van mij hoef je in zo'n situatie ook geen ruimte te verwachten. Als je het inderdaad normaal doet, ongeveer zelfde snelheid en dan rustig er tussen zorg ik voor ruimte.
Als jij het alleen in rustige situaties doet vind ik het niet erg hoor maar 1 keer knipperen in de spits is aso en zelfmoord.
O, dat had ik nu pas gelezen, zie hierboven dus. In een drukke spits wordt er vaker geknipperd omdat je dan dus langzamer rijdt en dus ook langzamer van baan wisselt. Als het rustig is en je rijdt sneller hoef je voor mijn gevoel dus ook minder vaak te knipperen.
Dat verklaart een hoop, ik had zo'n topic al niet eens van je verwacht namelijk ;)
:S ? is niet mijn topic, hoe bedoel je dit
Zag pas na het posten dat dit niet op mij sloeg.

[ Voor 3% gewijzigd door TwoR op 26-07-2006 16:34 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Is het handig: Ja

Ben zelf op de snelweg ook van het 1 keer knipperen en vond het burstknipperlicht wat er op m'n leen Astra zat echt een geweldig iets. Veel duidelijker voor je mede weg gebruikers. En makkelijk voor jezelf. Klein tikje om het aan te zetten en vergeten.

• paQ
  • Laatst online: 16:16

paQ

het is zeker vet handig...
de volvo heeft het niet en ben ook al 2 weken naarstig opzoek naar een relaistje die dit WEL doet.

Overigens (neem aan dat het bij alle relais hetzelfde werkt)
Als je de hendel ietsjes langer inhoudt in plaats van even aan te tikken, dan knippert hij maar 1 keer hoor ;)

voor alle azijnzeikers die het weer 'gevaarlijk' vinden

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 26-07-2006 22:30 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

TwoR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:18:
[...]

Verder heb ik een hekel aan iedereen die het knipperlicht niet gebruikt vooral op rotondes, maar dat heb ik dan nog erger met fietsers waarvoor je stopt en die dan toch ineens de rotonde afgaan
Ontgaat het doel van een richtingaanwijzer je nu volledig? Het ding dient ervoor om medeweggebruikers te laten zien wat je gáát doen, niet zo zeer wat je al aan het doen bént.

1 maal knipperen is dus per definitie te weinig. Het trouwens nu niet zo dat mensen die netjes op tijd hun richtingaanwijzer aandoen, persé lang wachten voor ze van strook wisselen waardoor je wel eens ietsjes langer zou moeten kunnen wachten. Iets meer rust in het verkeer kan echt geen kwaad.

Knipperlicht op rotondes ben ik het roerend mee eens.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik gebruik het ook als ik het kan, ideaal op de snelweg

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gunner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:18:
[...]

Wat maakt het uit wanneer iemand aangeeft dat ze het een onzin feature vinden (ik zie het nut er eigenlijk ook niet van in als ik eerlijk ben)? Het nut van zo'n opmerking is net zo hoog als het nut van de topicstart: het meld alleen even iets, er is geen discussie punt of nieuws waarde. Natuurlijk is het leuk wanneer jij er wel blij mee bent maar accepteer dan ook gewoon dat andere mensen het nut er niet van in zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 28-07-2006 18:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• J0YR1D3R
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:49:
Wat maakt het uit wanneer iemand aangeeft dat ze het een onzin feature vinden (ik zie het nut er eigenlijk ook niet van in als ik eerlijk ben)? Het nut van zo'n opmerking is net zo hoog als het nut van de topicstart: het meld alleen even iets, er is geen discussie punt of nieuws waarde. Natuurlijk is het leuk wanneer jij er wel blij mee bent maar accepteer dan ook gewoon dat andere mensen het nut er niet van in zien.
Vergeet even niet dat het topic geen eigen topicstart heeft gehad en het geheel is afgesplitst uit een ander topic. Het komt uit het "Heb je iets nieuws en moet je het gewoon showen" topic uit de Huiskamer waar Gunner het gewoon als melding plaatste. Omdat er dusdanig veel reacties op gekomen zijn is er een eigen topic gemaakt door de moderator (imho juiste beslissing om het topic niet te "vervuilen")

Mijns inziens geeft het wel een toevoeging, een tikje als je gaat inhalen en je knippert. Iets wat vele malen beter is dan heel veel mensen die gewoon simpelweg geen richting aangeven. Ik zie er geen gevaren in, de werking van het licht is verder gewoon gelijk gebleven tov een conventioneel knipperlicht en op rotondes of waar dan ook is er niets anders aan het hendeltje dat problemen of ongelukken kan veroorzaken. Twijfelsituaties zijn er ook niet zoals eerder in het topic werd gesuggereerd.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik word echt verkeerd begrepen hier :o

Bedankt JOY! :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 28-07-2006 20:35 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 23:49
Voor degene die dit niet hebben in een VAG (ala Golf IV etc), ik weet wel een adresje waar ze het verkopen, origineel VW en kost (nu...) maar 35 euro. Wel zelf inbouwen maar volgens mij niet al te moeilijk. Ik denk niet dat ik hier de link mag posten dus degene die het zoekt moet me maar mailen.

Ik ben er nog niet helemaal uit of het handig is... Ik heb het zelf niet in mn A3, de Astra van mn werkgever wel. Reed daar vorige week voor het eerst mee en moest er even aan wennen voordat ik doorhad dat het daar ook op zit... Op mn eigen A3 mis ik het niet eigenlijk.

Whoop!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
ik 'mis' het ook niet als ik in andere auto's rij, maar als ik het heb gebruik ik het ook. Ik heb ooit horen zeggen dat je bij het inhalen minimaal 3x moet knipperen, maar dat is wss gewoon onzin..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:29:
het is zeker vet handig...
de volvo heeft het niet en ben ook al 2 weken naarstig opzoek naar een relaistje die dit WEL doet.

Overigens (neem aan dat het bij alle relais hetzelfde werkt)
Als je de hendel ietsjes langer inhoudt in plaats van even aan te tikken, dan knippert hij maar 1 keer hoor ;)

voor alle azijnzeikers die het weer 'gevaarlijk' vinden
Kijk eens bij conrad... Daar hebben ze ook zo'n apparaatje... Twee versies zelfs...
Pagina: 1