[ZyXEL 2602HW] Wireless Interface IP adres+mask?

Pagina: 1
Acties:

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb bij de LAN instellingen op de ZyXEL DHCP uitgezet, tevens het IP adres veranderd (alsmede de mask van het subnet). Waar kan ik deze zelfde instellingen vinden voor de Wireless interface? Kom deze in geen enkele gevonden documentatie tegen...

Verwijderd

Je wireless van de ZyXEL zal ook wel onder het LAN vallen. Hier hoef je geen aparte configuratie voor te maken. Enkel op je computer moet je even de wireless kaart de goeie IP configuratie geven.

Mag ik vragen waarom je DHCP uit wil zetten? Ik zie het nut er niet van in (behalve als je al een DHCP server hebt). Veel veiliger is dit niet hoor, dus ik zie geen reden om zonder DHCP te werken. Zolang je Wifi maar WPA(2) is, icm een goed (langer dan 20 chars) wachtwoord.

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Achter de ZyXEL zit een DMZ met daarin enkel een OpenBSD server en verder een SonicWALL firewall aangesloten op zijn WAN poort (achter de SonicWALL zitten de werkstations). Wou bij allebei statisch IP gebruiken. Zal verder niets in het DMZ terecht (mogen) komen. DHCP had dus geen toegevoegde waarde, en dus uitgezet.

Kan mij niet voorstellen dat zowel de LAN- als de Wireless interface hetzelfde IP hebben, maar eerlijk is eerlijk, daar kan ik volkomen naast zitten. Vind het voornamelijk vreemd dat ik hier geen informatie over kan vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wireless adapter is waarschijnlijk gebridged met de LAN adapter van de router. Beiden gebruiken dus 1 IP adres.