Synchronisatie met Windows 2000 server geeft access denied

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik probeer een laptop met daarop een netwerkschijf g: die gekoppeld is aan \\server\home\de_username te synchroniseren met 'my documents'. Deze 'my documents' verwijst weer naar g:\.

Als ik 'make available offline' kies uit het popupmenu van 'my documents' dan lijkt ie te gaan synchroniseren maar op het eind krijg ik op alle submappen van de g-schijf een 'access-denied'-melding (een hele waslijst dus).

De server is een windows 2000 server. De user heeft alle rechten op zijn homedir. Ik heb de user ook al local admin gemaakt maar dit heeft niet mogen baten. Wat zie ik over het hoofd?

Ik kan als administrator overigens wel gewoon synchroniseren.

** toevoeging: De map 'home' staat op de root van de server. Op deze map heeft alleen 'administrator' rechten. Daarin staan usermappen waarvan de betreffende users alle rechten hebben. Ik heb nu deze user alle rechten over de hele home-map gegeven. (Hij kon dus tijdelijk in ALLE usermappen). Nu kon de user wel synchroniseren. Daarna heb ik deze rechten weer afgenomen en het synchroniseren lukt nog steeds. Wie snapt wat er hier aan de hand is??

[ Voor 29% gewijzigd door FaceDown op 26-07-2006 15:37 ]

Groetjes, FaceDown.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Alle submappen van de G: schijf - wat bedoel je daar precies mee? Zijn dat de mappen waar de user daadwerkelijk geen toegang toe heeft of zijn dat andere mappen? :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Dat zijn submappen van zijn usermap, dus allemaal mappen waartoe de user alle rechten heeft.

Daarnaast lijkt het alsof bij synchronisatie ALLE bestanden gescand worden. Is dit normaal? Ik dacht dat alleen de wijzigingen gesynchroniseerd werden. Op deze manier kan synchronisatie bij grote usermappen wel minuten duren. Gebruikers worden daar niet blij van.

Groetjes, FaceDown.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vreemd dat ie die rechten geeft - gaat het wel goed als je direct de "G:" schijf offline beschikbaar maakt en dit niet via de omweg "My Documents" doet? :)

Wat betreft synchronisatie - hoe zou Windows moeten weten wat er gewijzigd is zonder alles te scannen? :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:12:
Vreemd dat ie die rechten geeft - gaat het wel goed als je direct de "G:" schijf offline beschikbaar maakt en dit niet via de omweg "My Documents" doet? :)

Wat betreft synchronisatie - hoe zou Windows moeten weten wat er gewijzigd is zonder alles te scannen? :)
Kan me zo voorstellen dat er een soort van database wordt bijgehouden voor gewijzigde bestanden wat betreft de offline files..

Groetjes, FaceDown.