Toon posts:

Printerport interrupt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing om op een nette manier een druksensor aan te sluiten op de parallele port en een proces te triggeren indien op deze druksensor gedrukt wordt. Platform is linux, programmeertaal c.
Momenteel ben ik de hele tijd aan het pollen naar de printerport en kijken of een input pin hoog staat. Niet ideaal natuurlijk en kost veel CPU. M.b.v. interrupts zou het beter moeten kunnen, maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat aan moet pakken. Het schijnt namelijk niet zo makkelijk te zijn interrupts zomaar te gebruiken in je applicatie. Iemand die me op weg kan helpen?

Hmm zie dat ik de titel niet goed heb gedaan denk de [C++] d'r maar even voor dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 15:43 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20
Interrupts kun je in user space niet bij. Daarvoor moet je in kernel space zitten ( kernel driver ). Kun je niet een mechanisme gebruiken als select( ... ) ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dus het steeds opvragen van de status?
Dat gebruik ik dus nu al, maar het kost vrij veel CPU kracht...
had gehoopt op een betere andere oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 15:48 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 10:42

elTigro

Es un Gringo!

Wanneer je het erg nice laat lopen maakt die cpu kracht toch niet zo uit? (-19 bijvoorbeeld :P )

[ Voor 15% gewijzigd door elTigro op 28-07-2006 16:22 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar een nette oplossing is het ook niet

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je moet je niet gaan blindstaren op interrupts en de manier waarop printerpoorten vroeger werkten. Je kan beter een driver programmeren die een arbitraire poort als aansluiting kan hebben. Want stel je es voor, een gebruiker denkt jouw app op een LPT5 van een USB-printerpoort te gebruiken. Daarom moet je geen legacy-spul in Windows een modern OS gebruiken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-07-2006 13:07 . Reden: geen windows natuurlijk... ]

日本!🎌

Pagina: 1