Secure Digital traag na verloop van tijd

Pagina: 1
Acties:

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
In oktober 2004 kocht ik mijn (huidige) Canon Ixus IIs camera. Leuke camera, zeker om in de broekzak mee te nemen. De accu houdt het zelfs nog leuk vol en hoewel de behuizing er behoorlijk aangevreten uitziet (dat zal de broekzak wel zijn) is er toch een 'probleem'.

Samen met mijn camera kocht ik een 256mb secure digital kaartje, dit omdat 16 mb de moeite niet is (en toen ook al niet was). Deze werkte prima maar toen ik vorig jaar een dikke week naar Egypte ging heb ik er een 512mb kaartje bij gekocht en na de vakantie mijn 256 aan mijn zusje gegeven die zelf een nieuwer broertje van mijn ixus gekocht had.

Na een jaar gebruik is mijn Secure Digital kaartje van 512mb echter vreselijk traag geworden. Ik heb dik 7500 foto's en filmpjes gebrouwd die ik veelal al op mijn camera al weer weggooide. Nu duurt het echter na het maken van een filmpje op 640*480 van 30 seconden ongeveer 18 seconden voordat het ding 'uitgeschreven' is. Voordat ik mijn geheugenkaartje formatteerde duurde dit zelfs 28 seconden.

Vandaag kreeg ik mijn twee extra geheugenkaartjes van 1gb voor de komende vakantie binnen. En wat ik eigenlijk al dacht bleek waarheid. Daar is de schrijftijd na een filmpje van 30seconden maar 1 seconden ofzo.

Nu is het niet zo dat ik er heel erg wakker van lig natuurlijk (een kaartje van 40 euro dat een jaar lang uitgebreid dienst heeft gedaan en nu vervangen is door twee nieuwe kaartjes die samen vier keer meer ruimte bieden voor een zelfde prijs), maar ik vraag me af of meer mensen tegen dit probleem aanlopen. Uiteraard hoor ik wel eens dat flashgeheugen er de brui aangeeft als het heel vaak beschreven wordt, maar ik wist niet dat een jaar behoorlijk cameragebruik ook al voldoende was om het geheugen om zeep te helpen.

Mijn vraag is dus: zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben, en wat is het beste om te doen: kaartje thuislaten omdat het er vroeg of laat meenokt, of gewoon meenemen en af en toe een paar seconden (extra) geduld hebben. Of is dit euvel zefls eenvoudig te verhelpen.

Het gaat om een Kingston 512 mb secure digital geheugenkaartje.

Ik weet niet of het topic helemaal goed staat, maar de zoek bracht in ieder geval weinig uitkomst (of ik zoek verkeerd), en datgene dat ik vond stond in dit subforum.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd je kaartje te formatteren en daarna opnieuw te testen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Blaatschaap11 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:40:
Voordat ik mijn geheugenkaartje formatteerde duurde dit zelfs 28 seconden.

• HCMarX
Ja dus, maar dat was wel een gewone windowsformatering

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 16:25
Blaatschaap11 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:06:
Ja dus, maar dat was wel een gewone windowsformatering
Altijd via je camera doen....

Kanonnier zeg maar.

• HCMarX
Nooit aan gedacht, maar dat werkt dus (wel). Het ding is net zo snel als mijn nieuwe kaartjes. Mijn dank!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 16:25
Blaatschaap11 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:59:
Nooit aan gedacht, maar dat werkt dus (wel). Het ding is net zo snel als mijn nieuwe kaartjes. Mijn dank!
Graag gedaan...

Kanonnier zeg maar.

Pagina: 1