Toon posts:

callerid info livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een poosje opzoek hoe ik telefoon data vanaf mijn livebox kan uitlezen en deze in een database of iets dergelijks kan pompen.
De livebox (sagem F@st3202) maakt gebruik van h.323. Callerid werkt gewoon op mijn dect telefoon.
Maar zou het erg handig en gaaf vinden om deze info naar mijn server te sturen. Iemand al een keer met dit beiltje gehakt?

Ben benieuwd!!

gr. Jord

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

Verwijderd

Heey,

ik ben de afgelopen tijd ook bezig geweest met het managen van de livebox waar o.a. het uitlezen middels snmp in thuis hoort. Ik had verwacht hier e.e.a. in terug te vinden qua nummers.

Helaas is de box dusdanig onstabiel dat om het minste wat er gewijzigd wordt deze "vastloopt".
van buitenaf kan ik na wat snmp wijzigingen m'n externe ip adres met soms 3sec. time-outs benaderen. M'n server achter is dan natuurlijk niet voor uit te branden. En uiteindelijk is m'n internet verbinding helemaal naar de haaien. Ik kan dan ook niet meer via de interne kant een telnet naar de LB opzetten.
Een reboot van de livebox brengt er weer leven in, wat lastig is als je niet thuis bent.

Vandaar dat ik er (bijna) mee gestopt ben om er mee te stoeien.

Mocht je er wel al mee verder gekomen zijn, dan ben ik zeer benieuwd.