Intel 2200BG laat SMC router vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 23:22
Goed ik had hier een Draytek 2600, maar die heeft helaas de geest geven. Dus ik naar mycom voor een goedkope router. Dat is de SMCWBR14-G2 geworden. Deze doet het verder prima, alleen op het moment dat ik me medion MD95500 laptop (met een intel 2200BG erin) wireless connect werkt het ongeveer nog 2 minuten en dan moet ik de router resetten (stroom er 30 seconden af). Aantal andere pc zijn ook wireless verbonden en die hebben geen enkel probleem. Me MD95500 werkt altijd prima wireless zowel op de overleden draytek als op het wireless schoolnetwerk.

Dus het probleem zal wel in de laptop zitten maar zou niet weten waar. Laptop is net opnieuw geinstalleerd. gebruikte driver is de nieuwste van de intel site 10.5.0.0. OS van de laptop is windows XP, staan nog geen firewalls en/of AV software op geinstalleerd.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Je spreekt jezelf tegen, aan de ene kant werkt de MD95500 goed (school enzo) en aan de andere kant denk je dat het aan de laptop ligt?

Ik denk dat het de SMC troep is die vastloopt omdat ze de WiFi standaard niet goed geimplementeerd hebben. Ik denk dat de Intel 2200BG een bepaalde packet verstuurd volgends de WiFi standaard, en dat de SMC hierop probeert te reageren, maar dmv een BUG loopt het apparaat vast.

Geef toch wat geld uit aan netwerkapparatuur, dan is de kans wat kleiner dat dit soort rare problemen optreden. Ik ben dus niet echt te spreken over SMC "rommel".

Dit zag ik dus ook met Nokia icm GPRS zenders. Nokia was de 1e met GPRS telefoons, dus dan ga je de GPRS zenders testen met Nokia telefoons. De studentjes die Nokia draaiende houden (ja dat is echt zo!) hadden echter een implementatiefout gemaakt, waardoor het testen van de GPRS zenders niet echt vlekkenloos gebeurde.
Wel cool overigens, 200 Nokia GSM's + 4 GPRS antenne's in 1 ruimte (gsm's wel allemaal met externe antenne, etc. om te zorgen dat je niet overbestraald raakte).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 15:08 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:04:
Je spreekt jezelf tegen, aan de ene kant werkt de MD95500 goed (school enzo) en aan de andere kant denk je dat het aan de laptop ligt?

Ik denk dat het de SMC troep is die vastloopt omdat ze de WiFi standaard niet goed geimplementeerd hebben. Ik denk dat de Intel 2200BG een bepaalde packet verstuurd volgends de WiFi standaard, en dat de SMC hierop probeert te reageren, maar dmv een BUG loopt het apparaat vast.

Geef toch wat geld uit aan netwerkapparatuur, dan is de kans wat kleiner dat dit soort rare problemen optreden. Ik ben dus niet echt te spreken over SMC "rommel".

Dit zag ik dus ook met Nokia icm GPRS zenders. Nokia was de 1e met GPRS telefoons, dus dan ga je de GPRS zenders testen met Nokia telefoons. De studentjes die Nokia draaiende houden (ja dat is echt zo!) hadden echter een implementatiefout gemaakt, waardoor het testen van de GPRS zenders niet echt vlekkenloos gebeurde.
Wel cool overigens, 200 Nokia GSM's + 4 GPRS antenne's in 1 ruimte (gsm's wel allemaal met externe antenne, etc. om te zorgen dat je niet overbestraald raakte).
Ja breng hem morgen maar weer terug naar de Mycom, hopen maar dat ik me geld terug krijg (ja is een recht, maar ja dan moet je het nog steeds wel krijgen).

Dan ga ik maar voor een linksys of asus. Hoe is US Robotics eigenlijk? Gebruik zelf voor draadloos eigenlijk altijd linksys of asus (waarom dan nu niet, ja dat is een goede vraag ;) )

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5