Toon posts:

zalman cooler op 6600 koelribjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier een club3d 6600 pci-e kaart waarvoor ik een zalman vf700-cu cooler voor heb gekocht. nu is mijn vraag: er zitten van die koelribjes bij die je op de geheugenchips van de kaart kan plakken. De ribjes zijn echter iets breder dan de chips zelf. Kan ik zonder risico verder deze er iets overheen laten vallen? (1 a 2 mm) Ik weet nl niet of dat plakspul kan gaan lekken bijv.

:)thx

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 12:47

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Op mijn 6600GT's (1AGP, 1PCI-e) en 7600GT zitten ook van die koelblokjes, en die laat ik zonder moeite uitsteken. Of het 100% safe is kan ik natuurlijk niet garanderen, maar ik zou er niet al te bang voor zijn :)

specs

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo lang die dingen geen metaal op de kaart raken (pootjes van de chips, componenten die er omheen staan) kan het geen kwaad.

En niet te dik de warmtegeleidingsprut er op smeren zodat dat ook geen contact kan maken.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Die plakstickertjes lekken niet etc, wel krijg je natuurlijk stof wat erop gaat zitten als het teveel uitsteekt. Weeg niet teveel aan deze blokjes, het ziet er leuk uit, maar functioneel (qua extra overklokken)doet het weinig als je al een simpel briesje hebt langs je mem.

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:55:
Die plakstickertjes lekken niet etc, wel krijg je natuurlijk stof wat erop gaat zitten als het teveel uitsteekt. Weeg niet teveel aan deze blokjes, het ziet er leuk uit, maar functioneel (qua extra overklokken)doet het weinig als je al een simpel briesje hebt langs je mem.
je hebt helemaal gelijk, het smelt helemaal niet eens.. t zit er nu al goed op jongens, bedankt voor replies.

*CLOSED*