Axis 206 Netwerk Camera video Relaying

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb voor een bedrijf een IP-camera geinstalleerd, welke zowel als beveiligingscamera als webcam moet dienen. Het betreft een Axis 206, die zowel still images als MJPEG uit kan spuwen. Op het lokale netwerk gaat dit natuurlijk lekker vloeiend (25fps) maar als de camera door meerdere personen via internet bekeken wordt, dan is de 1MBit upload van de ADSL niet voldoende.

Mijn idee is het volgende: ik wil de camera één stream over die internetverbinding naar een colocated server laten sturen (die bandbreedte en dataverkeer over heeft) zoals dat hier door axis zelf beschreven wordt. Het probleem is alleen dat de 206 geen FTP-push ondersteund. Daarnaast is de webserver geen IIS, maar dat is misschien nog wel op te lossen.
Door de plm 30 viewers dan naar de colo-server te sturen wordt het ADSL-verbindinkje gespaard.

Mijn vraag is: hoe zouden jullie dat oplossen?

Mogelijkheden:
1.) Op de server een programma draaien wat elke x miliseconden het plaatje van de camera ophaalt via HTTP. Dit kan niet via het schedule in windows (die kan alleen elke minuut) Kent iemand zo'n programma / script?
2.) Apache op de server op de een of andere manier die stream laten mirroren. Opnieuw hiermee geen ervaring, wellicht weet iemand dit?
3.) Een server op het lokale netwerk de MJPEG stream om laten zetten in bijv. een Windows Media stream, en deze op de colo met Media Server laten broadcasten
4.) Een andere camera kopen die dit wel ondersteund.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor oplossing 1 of 2 gaan.

Hier staat misschien een oplossing voor je probleem

http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/MjpegProxyGrab

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:44:
Persoonlijk zou ik voor oplossing 1 of 2 gaan.

Hier staat misschien een oplossing voor je probleem

http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/MjpegProxyGrab
Hylke, bedankt voor de input. Ik heb de PHP-versie geprobeerd, en het lijkt erop dat deze scripts niet veel meer doen dan voor elke client een frame ophalen en die statisch weergeven. Geen buffer, maar ook geen bewegende beelden. Kan misschien nog wel eens van pas komen. Overigens lijkt het erop dat de supporters van Axis ook al een oplossing hebben.

Gregor van Egdom Krekr

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Zou het mogelijk zijn om de stream van een netwerk camera door te lussen naar een Wifi-fotoframe?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie: Equator in "IP camera via netwerk op internet bekijken."

In dit geval is het topic bijna 3 jaar oud 8)7

Dit topic is gesloten.