[PC MMORPG] GoT Alliance: Ogame Universum IX

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier alleen discussies over Universum 9 svp!!

GoT Allantie Ogame Universum IX

Ogame Universum is een simulatie game waarbij je de beschikking krijgt over een complete planeet.
Op deze planeet bouw je gebouwen voor bepaalde grondstoffen, zoals metalen en kristallen, en hiermee kun je weer andere gebouwen bouwen voor het bouwen van schepen, afweergeschut en technologieen. Je kunt allianties aangaan met anderen, en, als het uiteindelijk drukker wordt
kun je oorlogen uitvechten met andere spelers/allianties.Het is niet een spel dat je even in een uurtje speelt, je moet je wel registreren, maar vanaf dat moment begint het ook te lopen. Zelfs als je niet online bent loopt het spel door.

Aanmelden:
Dus ga naar www.ogame.nl registreer jezelf in Universum 9, zoek via het menu links naar allianties naar "GoT" en je wordt toegevoegd in de alliantie. Voorwaarde is dat jij een bestaand GoT member bent, je dient namelijk je GoT Username en GoT ID nummer te vermelden bij je aanmelding bij de GoT alliantie. Je GoT ID nummer vindt je door je muis op het knopje "MyReact" te houden en dan op "Profiel bekijken" klikken.

Aanmelden bij de alliantie kan dus alleen:
- Als je een GoT account hebt en een paar posts hebt.
- Als je geen GoT account hebt, maar wel door een bestaand alliantie lid wordt voorgedragen (als zijnde vriend/broer/zus/opa enz).

Meld het 2e wel bij de leiders.
Voldoe je niet aan bovenstaande eisen dan krijg je geen toegang tot de alliantie.

Een aantal tips/opmerkingen:
■ Concentreer je in het begin op het bouwen van metaal en kristalmijnen en zorg voor voldoende stroom via de zonne-energie centrales.
■ Bouw GEEN zonne-energie satelliet, deze kosten relatief gezien meer en trekken te veel aandacht. Bovendien worden ze te snel vernietigd bij een aanval.
■ Kijk bij Technologie wat voor gebouwen, grondstoffen en/of technieken je nodig hebt voor bepaalde wapens/schepen/gebouwen etc.
■ Bij Allianties kun je kijken hoeveel leden de GoT alliantie inmiddels heeft, hier staan ook gelijk de hoeveel punten vermeldt.
■ Voor elke 1000 aan grondstoffen die je uitgeeft (ongeacht welk type grondstof) krijg je 1 punt. Ongeveer 3x per etmaal worden de scores bijgewerkt.
■ Bij de optie Statistieken kun je de score van de allianties en individuele spelers zien.
■ Via de optie berichten kun je berichten sturen naar andere gebruikers en hier zullen ook je ontvangen berichten staan.
■ Als je op "Melkweg" klikt kost je dat 10 deuterium per bekeken zonnestelsel, in het begin heb je nog geen deuterium en zal je dus deze optie nog niet kunnen gebruiken. Zodra dit wel kan zie je precies welke planeten je om je heen hebt en wie er op zitten.

Grondstoffen:
Bij de optie Grondstoffen kun je zien of alles goed loopt, eenmaal een metaalmijn of kristalmijn gebouwd moet je deze op 100% zetten. Heb je energie tekort, dan kun je voor een lagere waarde kiezen. Zorg dus altijd voor voldoende energie. De waarden die er staan vermeldt zijn de hoeveelheden die je per uur krijgt.

Links:
Ogame Faq
Het nationale Ogame forum
Alternatieve link indien registratie of inloggen niet lukt :)
Topic over Universum 3

Spelregels:
■ Geen teammates aanvallen.
■ Geen leden van andere allianties aanvallen waarvan je niet weet hoe sterk deze zijn.
■ Losse spelers, dus spelers zonder alliantie mogen zonder overleg aangevallen worden
■ Wil je toch een bepaalde speler in een alliantie aanvallen, dan eerst in overleg met de Oprichter
■ Wordt je (telkens) aangevallen, en kun je er zelf er niets meer aan verhelpen, stuur dan een bericht naar de Oprichter, die gaat eerst onderhandelen, levert dit niets op dan wordt aan iedereen met beschikbare vloten gevraagd de aanvaller aan te vallen.
■ Indien je 6 dagen inactief bent, ontvang je hiervoor een bericht. Ben je de dag erna nog inactief en heb je niet gereageerd dan wordt je uit de alliantie gezet.
■ Indien je na 6 dagen nog steeds 0 punten hebt wordt je ook uit de alliantie geplaatst
■ Er wordt verwacht dat de spelers minimaal 1x per 3 dagen aanwezig zijn.
■ Als je op vakantie gaat geef dit door aan de leiders.
■ En het allerbelangrijkste: HAVE FUN!!!.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Is er ook een GoT alliance in universum 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
hoe zat het ook alweer met die grondstoffen krijg je die nu elk half uur of elk uur ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Je krijgt elke 2 seconden geloof ik grondstoffen. Maar als je hogere mijnen hebt krijg je er meer per seconden.

@Deathraven, dan moet je zoeken bij allianties en als je nog geen alliantie hebt moet je zoek alliantie en dan zoeken naar GoT. Als die er niet bijstaat dan is er geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
wat was de some ook al weer om uit te rekenen hoeveel grondstoffen je krijgt per minuut/seconde ?

grondstoffen/60 =grondstoffen per minuut ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ja, je moet op grondstoffen klikken. Daar staat dan hoeveel je per minuut uur krijgt. Dat moet je dan delen door 60.

[ Voor 5% gewijzigd door Pimorez op 30-07-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
We hebben nog mensen nodig woor de alliantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ja, we hebben 5 mensen en staan 200e ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 14:52
Hallo,

heb me ook aangemeld, vind dit soort games wel leuk,, kijken wat het is,, hulp is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Welkom ;)

Voor vragen kun je bij mij of Ferhat terecht maar bij de andere leden natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
thxs :)

zit op 1:481:11

ben nu alleen bezig upgraden v/d inkomsten

metaal mijn, niveau5
kristal mijn , Niveau3
Deuterium, niveau2
Zonne energie N5

verder kan je nog niks in het begin,, maar ik heb geduld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Klik op alliantie en dan moet je zoeken naar GoT. Dan moet je een aanvraag doen met daarin je id nummer van GoT en je naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
Pimorez schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:51:
Klik op alliantie en dan moet je zoeken naar GoT. Dan moet je een aanvraag doen met daarin je id nummer van GoT en je naam.
gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze ben je toegelaten :)
Welkom!

[Edit]
Ik ben dus Ferhat 1 van de leiders

En misschien dat de topic titel veranderd kan worden met [PC MMORPG] ervoor zoals bij meeste topics over dit soort games.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kbeuriot
thxs for letting me in... :*) ga mijn best doen...

hebben jullie nog tips (ga morgen wel dat andere topic lezen) voor het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen met uni 9. Ik zal eerst wat bouwen, en dan hopelijk toto GoT toetreden...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Zorg dat je energie niet in de min staat ;)

Welkom Dynia _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:55

TweakBoy

---

i'm in ;) voor het eerst meedoen aan oGame ... lijkt me wel wat... en hopelijk bugvrij...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:55

TweakBoy

---

mensen joinen ons niet echt... de Alliantie blijft klein :(

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
komt denk ik doordat er veel mensen in andere "universums" spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook aangemeld voor deze GoT alliantie
IGN: CoRn
Planeet; Dark hole (1:195::6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook in uni 3, 4 en 8...die heb ik allemaal opgegeven, of zijn intussen gedelete omdat ik niet actief meer was....Nu dus een nieuwe uni, nieuwe kansen...maar als ik het zo zie, loopt GoT al behoorlijk achter op de andere allianties...:(...dus kom op gasten...knallen met die hap... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ja, vind je het gek... Er was iemand die in de top 100 stond en die is gestopt... En iemand met 80 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe...ik bedoelde het niet negatief hoor, ik zal ook snel joinen, en hopelijk hard groeien..ik heb nu ook pas 33 punten...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb ook een account aangemaakt voor uni 9. Speelde sinds kort op uni 8, maar daar was iedereen al veel te groot om iets nuttigs te kunnen doen. Lekker opnieuw hier beginnen dus :)

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Tweakboy, dat van dat forum is gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb me ook aan gemeld voor de GoT alliantie

ik zit op Positie 2:117:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb je geaccepteerd. Welkom in de alliantie. Meld je ook aan voor het forum AUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Is al weer een tijd geleden dat ik een webgame speel. Heb er wel weer zin in.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al een tijdje op t forum te komen maar ik krijg steeds een error :(
hij kan de pagina gewoon niet vinden.

[edit] laatmaar is al gelukt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sta nu bijna in de T1000, dus ik dacht, laat ik me eens aanmelden...:D...Ik wordt ook steeds lastig gevallen door een GoT-ter, dus kan die ook meteen ophouden...Ik wacht wel af of ik geaccepteerd wordt...:))

Tis trouwens wel lastig target vinden op dit moment...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snif*...eindelijk opgenomen in de familiie...:D

Ik zie overigens bar weinig op het forum...moet ik ergens nog geautoriseerd worden? Ik zie alleen 2 lege publieke forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Zie je het nu?

• Kbeuriot
Heee Pimorez.... kom je nog eens? of ben je op vakantie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

K speel al een tijdje op Uni 7, heb zonet dit topic gevonden en dacht, laat ik ook maar even op uni 9 spelen :P
Ik zal eerst beetje opbouwen, daarna (later vandaag dus :P) ff een aanvraag versturen \o/.
Kzit trouwens op positie 2:196:6

Edit: aanvraag is ingediend ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Str1ngS op 19-08-2006 12:00 ]

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik was op voetbalkamp, maar ik beantwoordt weer al jullie vragen en probeer het zo goed mogelijk te doen. En ik probeer natuurlijk ook om weer in de top 1500 te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Got ook in uni9 zie ik :)

Zit zelf in uni2 bij section5, en ben ook is in 9 begonnen, had daar voor de grap crashdummies opgericht maar dat is ondertussen wat uitegroeid naar een serieuze alliantie :)

Ik heet wel anders daar, in uni2 Is het Skimo maar in 9 nu Luminal, mss verander ik die naam nog wel naar mn uni2 nick maar dat zie ik nog wel.

Hopelijk komen er oook nog wat meer ervaren spelers jullie versterken.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimorez, kunnen jullie allemaal de galaxyplugin installeren? zodat we samen heel het universum op kaart kunnen zetten?

***** Copy n Paste ********************************************************************************************
Op www.phoenix-nl.co.nr hebben we een eigen Galaxytool database, na het installeren van een firefox plugin worden melkweg overzichten automatisch geupload en is het mogelijk spionage rapporten te uploaden met uno klik op de muis :)

1. Installeer Firefox en de GalaxyPlugin (http://www.mathe-informat...axietool/galaxyplugin.xpi)

2. Na het installeren zie je een extra toolbar (zonder ads..) klik op "GTP options" en vul het volgende in..

- Servername = ogame492.de
- Galaxytool URL = PM in ogame "Mees" (aka mForce)
- Username = GOTUNI9
- Password = PM in ogame "Mees" (aka mForce)

(met deze login gegevens kan je ook inloggen op www.phoenix-nl.co.nr en gebruikers en planeten zoeken..)

3. Ga naar berichten en als het goed is zie je in de toolbar staan "status: reports found" klik nu op "get reports" en de reports zijn geupload :)

Melkweg overzichten worden automatisch geupload :)
********************************************************************************************************************

Mees (mForce) Phoenix Alliantie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... ben eindelijk over de brug gekomen om dit spel te gaan spelen. We zullen zien wat voor game dit is? Spelen er nog wat Gotters dit of is het echt dood dood?

gamename: Mauce (email: maurice.vogt AT wanadoo.fr) uni 9

trouwens duurt het altijd zo lang met die email voor het wachtwoord gebeuren :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:19:
Ok... ben eindelijk over de brug gekomen om dit spel te gaan spelen. We zullen zien wat voor game dit is? Spelen er nog wat Gotters dit of is het echt dood dood?

gamename: Mauce (email: maurice.vogt AT wanadoo.fr) uni 9

trouwens duurt het altijd zo lang met die email voor het wachtwoord gebeuren :S
Ik zit in Uni 2
, maar zie elke keer dat ik kijk dat er een heleboel mensen mee gekapt zijn (aantal spelers)

speel zelf ook niet meer actief, wordt een beetje erg saai namelijk. Uni9 geen idee, maar mijn verwachting is dat Ogame binnenkort (6 maanden tops) zo weinig spelers over heb dat het niet meer rendabel is om te laten draaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
In uni 3 zitten er 50+ leden in GoT :) Andere uni's weet ik niet maar in uni 9 zitten er ongeveer 20 leden.
- Username = GOTUNI9
Dat snap ik niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimorez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:22:
In uni 3 zitten er 50+ leden in GoT :) Andere uni's weet ik niet maar in uni 9 zitten er ongeveer 20 leden.

[...]

Dat snap ik niet echt...
>>> 2. Na het installeren zie je een extra toolbar (zonder ads..) klik op "GTP options" en vul het volgende in..

- Username = GOTUNI9

(alleen voor UNI9 mensen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik snap het nu alleen moet je ff die pass en galaxytool URL pm'en naar me.

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
offtopic:
Hoe komt het eigenlijk dat er geen got alliantie is in Uni 8! In al de andere bestaat er wel een. Uni 8 is juist waar ik speel!!
Kun je veranderen van uni?

• Pimorez
  • Niet online
Veranderen van uni? Dus van uni 8 naar 9 gaan bijvoorbeeld? Nee, dat kan niet...
En dat van dat eerste, dat komt omdat daar miss geen GoT'ters in zitten? Of wel GoT'ters maar die willen geen nieuwe alliantie :?

• dieter87
Pimorez schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:19:
Veranderen van uni? Dus van uni 8 naar 9 gaan bijvoorbeeld? Nee, dat kan niet...
En dat van dat eerste, dat komt omdat daar miss geen GoT'ters in zitten? Of wel GoT'ters maar die willen geen nieuwe alliantie :?
Met deze een oproep.

• Pimorez
  • Niet online
Oproep? Je kunt zelf ook een alliantie beginnen hoor...

• dieter87
Pimorez schreef op donderdag 07 september 2006 @ 16:08:
Oproep? Je kunt zelf ook een alliantie beginnen hoor...
Wat voor zin heeft het een aliantie te beginnen als je geen leden hebt of niet weet of er wel tweakers in Uni 8 spelen?

• Pimorez
  • Niet online
Ow, oproep voor tweakers in 8? Nu snap ik het ;) Maar als je een goede alli wilt moet je in 3 gaan. Daar staat GoT 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
Pimorez schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:22:
Ow, oproep voor tweakers in 8? Nu snap ik het ;) Maar als je een goede alli wilt moet je in 8 gaan. Daar staat GoT 2e.
Ik zit in Uni 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Sorry, bedoelde uni 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf in Uni2, lijkt langzaam dood te bloeden daar. Er zitten nog steeds meer dan 1500 spelers in, maar wel enigzins open plekken hier en daar. Mijn screenname is daar hetzelfde btw, ik zie redelijk vaak de GoTters voorbij komen. Zit wel pas rond plaats 1300 :P Speel ook pas 3 maanden, maar dat heb je in zo'n 'gevestigde' uni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
ook maar even aangemeld.
Ik was een fanatieke speler in UNI2, maar wegens tijdgebrek toen gestopt
Ogame blijft je toch trekken he ;-)

Mijn stats :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Planeet info
-------------------------
Diameter 12800 km ( 70 / 163 velden )  
Temperatuur  ongeveer. -34°C tot 6 °C 
Positie 3:18:12 
Score 604 (rang 2374 van 7231) 

Gebouwen 
--------------------------
Metaal Mijn  15  
Kristal Mijn  14  
Deuterium fabriek  10  
Zonne-energie centrale  17  
Fusie centrale  0  
Robot fabriek  4  
Werf  4  
Metaal opslag  0  
Kristal opslag  0  
Deuterium tank  0  
Onderzoeks lab  6  
Raket silo  0  

Onderzoek 
------------------------------
Spionage techniek  3  
Computer techniek  3  
Wapen techniek  1  
Schild techniek  2  
Pantser techniek  3  
Energie techniek  4  
Verbrandings motor  4  
Impuls motor  2  
Laser techniek  5  
Ion techniek  4  

Schepen 
---------------------------
Klein vrachtschip  0  
Licht gevechtsschip  0  
Zwaar gevechtsschip  0  
Spionage sonde  0  
Zonne-energie satelliet  0  

Verdediging 
---------------------------
Raket lanceerder  0  
Kleine laser  17  
Ion kanon  0  
Kleine planetaire schildkoepel  1

Hoe ik speel :
Ik bouw eerst me mijnen naar :20-18-18
en zorh dat ik door middel van energie centrale's genoeg energie kan produceren.
paar x per dag maak ik me grondstoffen op ( adners te veel aanvallen )
Met de overige grondstoffen ga ik research+defensie bouwen.

ik weet dat me defensie zuigt, maar mensen blijven er wel door weg
( tja deze def en en telkens maar 4/5 K grondstoffen is ook niks )
als ik me mijnen op juiste lvl heb, dan ga ik beginnen aan fatsoenlijke def...)
daarna ga ik bouwen aan me werf/vloot. en een kolonie erbij bouwen voor puur deut creatie.
volbouwen, en harde def erop.

[ Voor 27% gewijzigd door Vecodo op 09-09-2006 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 23:35
Ik heb ook 4 maanden uni2 gespeelt. Opgeklommen tot in de top 400. Men zegt dat defence geen zin heeft. Ik had wel rond de 8500 lasers en 150 gauss en 100 plasma enz. Dat houd alles boven de top 30 wel buiten de deur. Ik zou wel uni 2 of 3 joinen. Daar staan we er redelijk goed voor. En krijg je gratis resourses van de alliantie als je beginner bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als je 2 of 3 joined zou ik 3 joinen. Daar staat GoT 2e en hebben we ruim 100 mensen in de top 300.

• Fleer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 22:51
Ik ben sinds gister GoT op Uni 9 gejoint.
Hopen dat het een beetje goed gaat nu ^^

• Pimorez
  • Niet online
Dat ging het al maar met meer leden nog beter :)
Pagina: 1