Hét programma om MP3's te recoden

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe MP3 speler gekocht. Er was een speler van 512 MB in de aanbieding, en omdat dat al een verdubbeling van mijn vorige speler was heb ik hem gekocht. Ik heb Sensation 2005 op mijn harde schijf staan, en die is in 320Kbps MP3 formaat opgeslagen. Daardoor zijn sommige liedjes meer dan 10MB groot, en dan raakt zo´n speler nogal snel vol.
Ik zoek dus een programma om de MP3´s te recoden naar een VBR tussen 96 en 128Kbps (lage kwaliteit, maar het is ook een cheapass ding). Ik heb het geprobeerd met EAC, omdat ik daarover goede verhalen heb gehoord. Ik heb in EAC echter geen functie gevonden om de bitrate te verlagen. Toen heb ik wat gegoogled, maar ik vond vooral heel veel sharewareprogjes, en daarnaast ook de nodige links met reclame, maar geen programma. Ook de FAQ werd doorgelezen, maar ook daar geen aanwijzing.

Dus: welk programma raden jullie mij aan?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hiervoor altijd audiocatalyst gebruikt. Zeer makkelijk om waves en mp3s te encoden (en kan dat ook in VBR). Prog is al wel tijdje oud, maar werkt prima.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Lame command line doet dergelijke dingen ook zonder problemen voor zover ik weet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

eac icm lame encoder, werkt echt prima.

gewoon downloaden en uitpakken. (http://www.exactaudiocopy.de/)
daarnaast lame voor windows downloaden (http://lame.bakerweb.biz/)
stel ook de freedb in. dit is erg handig, dan hoef je geen track nummers in te typen als het systeem de audio cd herkent.

in de directory van eac staat een map lame encoder, pak daar de lame encoder in deze map

orginele cd erin, druk op de freecd knop en vervolgens op de mp3 knop, werkt prima.

veel succes ermee

post beter gelezen. ik heb net in eac gekeken, onder compression options (F11) kan je bij external compression de bitrate instellen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 14:15 ]

Verwijderd

dBpoweramp

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38
deepspace schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:01:
Lame command line doet dergelijke dingen ook zonder problemen voor zover ik weet.
Precies. LAME wil je sowieso gebruiken, en accepteert ook MP3 als invoer.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:10:

eac icm lame encoder, werkt echt prima.

gewoon downloaden en uitpakken. (http://www.exactaudiocopy.de/)
daarnaast lame voor windows downloaden (http://lame.bakerweb.biz/)
stel ook de freedb in. dit is erg handig, dan hoef je geen track nummers in te typen als het systeem de audio cd herkent.

in de directory van eac staat een map lame encoder, pak daar de lame encoder in deze map

orginele cd erin, druk op de freecd knop en vervolgens op de mp3 knop, werkt prima.

veel succes ermee

post beter gelezen. ik heb net in eac gekeken, onder compression options (F11) kan je bij external compression de bitrate instellen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn.
Dat is enkel te gebruiken als je cd's wil rippen volgens mij.

dbPowerAmp is idd wel goed ja.

Verwijderd

Soultaker schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:51:
[...]

Precies. LAME wil je sowieso gebruiken, en accepteert ook MP3 als invoer.
Daarom dbpoweramp dus.

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Dat is enkel te gebruiken als je cd's wil rippen volgens mij.

dbPowerAmp is idd wel goed ja.
ik ging er eigenlijk vanuit dat hij deze zelf met EAC copy heeft gemaakt, en daarom ook de originele cd heeft.

Verwijderd

acoustica audio converter gebruik ik, werkt kei goed, rechtermuisklik op een nummer convert to mp3 blabla kbps klaar

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Het lijkt me duidelijk dat ik dBPoweramp eens ga proberen :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 13:51
Je kan ook iTunes eens proberen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Straat schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:40:
Je kan ook iTunes eens proberen.
Nog nooit zo'n baggerpakket gehad als iTunes... Na de aanschaf van mijn iPod was dat dezelfde dag weer van mijn PC verdwenen, wat een ruksoftware zeg. Slechte interface, statusbalkjes die er niet zijn of nergens over gaan, Software die niet meer reageert, etc. Misschien dat het voor een mac-gebruiker goed werkt, op een PC heeft die software niets te zoeken.

Ik zou ook iets nemen wat gebruik maakt van Lame. Dan heb je de kwaliteit iig gecoverd. Dan hou je nog de interface over, en ik lees dat dBpoweramp een goede is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-07-2006 16:51 ]

Aannames zijn fataal.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 09:20
Volgens mij moet het ook kunnen met LamedropXPd
Daar kan je dan gewoon bitrate instellen en via drag&drop je mp3'tjes dan converten.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

dBPowerAmp is denk ik handig idd. Bedenk wel dat deze tool en de meeste andere echt recoden... dus decoden en dan weer encoden -> kwaliteitsverlies...

Misschien kan je nog wat met mp3 repacker: http://www.hydrogenaudio....x.php?showtopic=40780&hl=
Can make --preset insane files up to 10% smaller LOSSLESSLY (depending on the LAME version used)

[ Voor 19% gewijzigd door John_Glenn op 27-07-2006 01:17 ]

Verwijderd

Voor coderen gebruik ik dBpowerAMP.
Voor hercoderen gebruik ik Acoustica Audio Converter Pro.
Als Codec gebruik ik WMA 9.1.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Naast bovengenoemd oplossingen kan het ook met Foobar2000 als frontend om LAME aan te sturen. Het voordeel is dat je dan ook eventuele id3V2.x tags meekopieert.

Disclaimer: Bij transcoden krijg je een (veel) slechtere kwaliteit dan opnieuw encoden vanaf de lossless source files.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 27-07-2006 02:30 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ben zelf een tevreden met winLAME: http://winlame.sourceforge.net/download.php

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 17:54
Ten overvloede zal ik dBpowerAMP ook nog maar eens noemen: dBpowerAMP.

Ik verwacht niet dat je speler 'Playsforsure' support maar als hij dat wel doet zou je dat kunnen gebruiken in bijvoorbeeld MediaMonkey. MediaMonkey is namelijk zo in te stellen dat alle MP3s die naar een PFS speler worden gekopieerd automatisch naar een lagere bitrate worden geconverteerd (middels LAME bijvoorbeeld). Dit gebruik ik dan in combinatie met een Creative Zen Micro. Erg handig...

• Henk007
Play for sure heeft m.i. niks met mp3 te maken. Alleen met DRM-WMA.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 27-07-2006 01:22 ]

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 17:54
Ik weet niet zeker hoe dat dan zit met playsforsure software maar als MediaMonkey maar met dat ding kan praten zou ik zeggen :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
LAME kan dit makkelijk. En als je je niet wil verdiepen in de commandline opties, gebruik dan iets als Razorlame als frontend. :)
[sub] en zoals gezegd, EAC is een cdrip tool (Exact Audio Copy), geen mp3 convert tool

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik snap niet dat razorlame altijd aangeraden wordt. Wat een onhandig programma is dat. En de presets zuigen wat leidt tot slechte kwaliteit mp3s.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:35

sanook

_/-\o_

DbPoweramp, en de v3.96.1 lame encoder

was het niet zo dat je versie 10 moet hebben van dbpoweramp, omdat versie 11 encoding license vergoeding vraagt en 10 het nog gratis doet ? Ik heb in ieder geval versie 10 en bevalt prima.

[ Voor 74% gewijzigd door sanook op 27-07-2006 12:14 . Reden: v3.96.1 ipv v3.96 ]

• Henk007
hvangent schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:04:
DbPoweramp, en de v3.96 lame encoder
Recommended LAME use @ HA.org

[ Voor 9% gewijzigd door Henk007 op 27-07-2006 12:32 ]

Pagina: 1