Na backup restore heeft TCP/IP kuren

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 13:39
Zoals de titel al zegt heb ik een backup teruggezet, dit ging perfect en heb ik eerder gedaan. Maar sindsdien kan ik niet meer goed internetten. Normaal surfen werkt wel, maar Outlook Express weigert mijn Hotmail en @home binnen te halen en als ik bv. titan poker software wil downloaden (via een downloader van Titan) geeft hij aan geen toegang te hebben tot internet. Op andere pc's in mijn netwerk heb ik dit niet.

Specifieke foutgegevens in Outlook Express bij ophalen hotmail:
"Er is een TCP/IP-initialisatiefout opgetreden tijdens een poging om een verbinding tot stand te brengen met de server."

Configuratie:
Protocol: HTTPMail
Poort: 0
Beveiligd(SSL): 0
CODE: 800ccc14
en bij het ophalen van @home pop3:
Er is een onbekende TCP/IP-fout opgetreden. Account: 'mail.home.nl', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC40
Wat ik geprobeerd heb is het volgende:
• Virusscan
• Hitman Pro volledig
• WinSockXPfix

Iemand ideeën over hoe ik dit irritante probleem kan oplossen zonder weer een slopende format?

[ Voor 3% gewijzigd door kikibu op 26-07-2006 12:14 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uninstal je netwerkkaart eens, PC uit, kaart er uit, PC aan, PC uit, kaart er in, kaart re-install

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kikibu
Daar had ik nog niet aan gedacht. Nu maar even gedaan:

Netwerkkaart zit in m'n Nforce chipset. Ik heb de gehele nforce drivers uninstalled, netwerkkaart uitgeschakeld, restart, netwerkkaart ingeschakeld, nieuwste nforce drivers geinstalleerd en opnieuw geprobeerd -> nog steeds dezelfde problemen...

[ Voor 17% gewijzigd door kikibu op 26-07-2006 12:37 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat zijn je IP instellingen, gebruik je DHCP? Wat is je DHCP server, is het een router?
Krijg je een adres van je provider?
Heb je de foutcodes opgezocht die je bij de mail krijgt?
Staat er wat in de eventviewer?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• kikibu
Wat zijn je IP instellingen, gebruik je DHCP? Wat is je DHCP server, is het een router?
- Ja, die deelt mijn router uit (WRT54G of zoiets), ik kan ook gewoon internetten en krijg dus een IP van router

Krijg je een adres van je provider?
- Deze snap ik niet, mijn routernaam is iets van C3249050-a oid.

Heb je de foutcodes opgezocht die je bij de mail krijgt?
- Ja. Voor POP3 heb ik dit gevonden (bovenste) en voor hotmail op dezelfde site dit : "0×800CCC14 SOCKET_INIT_ERROR Unable to initialize Winsock"

Staat er wat in de eventviewer?
- Ik heb mijn 'taakbeheer' doorgespit, doe ik elke week en ook de opstartentries zijn schoon.
Er lijkt dus een probleem te zijn met mijn winsock, toch heb ik die WinsockXPfix 1.2 al gedraaid en ook handmatig in cmd 'netsh winsock reset' uitgevoerd, wat kan ik hier nog meer aan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door kikibu op 26-07-2006 16:14 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je IPConfig doet, heeft je PC dan een lokaal IP adres, dus in de range vqan 192.168.x.x of 10.0.x.x?
Als niet, dan lijkt het erop dat hij direct gebruik maakt van het internet. Dan heeft hij dus een extern ip adres. 195.145.x.x bijvoorbeeld.

Post anders je IP instellinge voor die PC hier eens? Komen die overeen met de IP instellingen van je andere PC's in het netwerk?

Als je Winsock vernaggeld is, dan zou ik helaas zo even 123 niet weten wat je daaraan zou kunnen doen. Wellicht dat iemand anders hier zijn licht over kan laten schijnen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• kikibu
ElCondor schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:21:
Als je IPConfig doet, heeft je PC dan een lokaal IP adres, dus in de range vqan 192.168.x.x of 10.0.x.x?
192.168.1.4 dat zit wel goed. Mijn IPconfig geeft hetzelfde subnet en andere adressen als op de andere pc's in het netwerk, dus dat zit ook wel goed.

Verwijderd

Zet je antivirus/firewall eens uit, wat gebeurt er dan?

• kikibu
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:38:
Zet je antivirus/firewall eens uit, wat gebeurt er dan?
Dan doet hij het weer! Ik kwam zojuist erachter omdat ik in veilige modus met netwerkmogelijkheden het probeerde.

Hoera, nouja meteen m'n mcafee er af gepleurd. Dank u voor de reacties :)
Pagina: 1