Dode Pixels MacBook bij Bestelling Online?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:15
Hee allemaal,

Volgend jaar ga ik een jaar in Schotland studeren, en aangezien ik daarvoor toch echt een laptop nodig heb, heb ik besloten de overstap naar Apple te maken en een MacBook te gaan bestellen. Nu ben ik nog student aan de Universiteit Utrecht, en als ik hem dan telefonisch bestel kan ik een slordige 10% korting krijgen, wat mij toch al snel 130 euro gaat schelen, die ik dan weer kan bijleggen om AppleCare te kopen. Mijn enige zorg is dat hij dan via de post geleverd wordt, en er geen 100% dode pixel garantie bij zit (alleen bij meer dan 3 of 5 dode pixels ofzo). Heeft iemand hier misschien ervaringen met dode pixels bij levering via de post? Of zal het allemaal wel meevallen?

Alvast bedankt!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
Indien je bij de apple store op internet of via telefoon hebt besteld krijg je 2 weken de tijd (10 werkdagen), om hem om te ruilen of retour te zenden.
Dus bij dode pixels apple bellen en ze halen hem op en sturen een nieuwe.

• donleone83
Dat klinkt goed! Alleen werd mij bij de AppleStore in Utrecht (Bakkerstraat) vertelt dat Apple hier niet makkelijk over doet...

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Wanneer jij zegt tegen Apple dat het om een dode pixel gaat dan gaan ze moeilijk doen....een soort ontmoedigings beleid. Maar je hebt het recht om binnen die 10 dagen zonder opgave van reden het product in te leveren. Dit is wettelijk geregeld.

• donleone83
Alleen heb je dan ook het recht om een nieuwe te eisen? Dat lijkt me dan weer niet...

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
donleone83 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:37:
Alleen heb je dan ook het recht om een nieuwe te eisen? Dat lijkt me dan weer niet...
Je levert hem in en krijgt je geld terug. Daarna kun je gewoon een nieuwe kopen.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 22:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je hem in utrecht bij a-mac haalt krijg je ook de studentenprijzen, dus met de korting. Kan je meteen checken op dp en als er wat mis mee is kan je ermee terug.. (zo heb ik mijn iMac gekocht - en zat daarna met de doos en al in de trein :))

ping 127.212.23.124

Verwijderd

donleone83 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:03:
Hee allemaal,

Volgend jaar ga ik een jaar in Schotland studeren, en aangezien ik daarvoor toch echt een laptop nodig heb, heb ik besloten de overstap naar Apple te maken en een MacBook te gaan bestellen. Nu ben ik nog student aan de Universiteit Utrecht, en als ik hem dan telefonisch bestel kan ik een slordige 10% korting krijgen, wat mij toch al snel 130 euro gaat schelen, die ik dan weer kan bijleggen om AppleCare te kopen. Mijn enige zorg is dat hij dan via de post geleverd wordt, en er geen 100% dode pixel garantie bij zit (alleen bij meer dan 3 of 5 dode pixels ofzo). Heeft iemand hier misschien ervaringen met dode pixels bij levering via de post? Of zal het allemaal wel meevallen?

Alvast bedankt!
Mijn eerste MacBook besteld via de online shop. 3 dead pixels. Retour gezonden. Geld terug gevangen.

Tweede exemplaar gekocht bij de MacHouse. Meteen gechecked. In perfecte staat.

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 22:39
Ik had via de website een iBook besteld. Bij aankomst merkte ik na 2dagen ofzo dat ik een hot subpixel had: ergens middem op mijn scherm stond een rode subpixel voortdurend aan. Vooral irritant bij dvd's kijken want dan viel hij in de zwarte balk.

Dus ik Apple gebeld gewapend met Europese consumenten wetten etc: "Ik heb hier een rode hot subpixel, wat kunnen we daaraan doen?" "Ik stuur nu een nieuwe op en als u dit nummer belt kun u een afspraak maken voor het afhalen van uw oude laptop."
Nou, dat ging dus verdacht makkelijk :) En een weekje later had ik gloed nieuwe. Perfecte service dus. Maar als je geen geeikel wil met wachten op pakketjes etc kun je misschien beter naar een Apple store gaan waar de boel op voorraad is.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apple geeft zelfs zelf aan dat je -ongeacht de reden- je product binnen 10 werkdagen kan terug sturen om vervolgens je geld terug te ontvangen als je het product via de webshop koopt. Stel dat de dode pixel je pas na 3 dagen gaat opvallen zit je bij de webshop dus beter dan bij de fysieke winkel.

Het URL waar de 10 werkdagen regel wordt bevestigd kan ik overigens nu zo niet vinden.

🌞🍃

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet om reclame te maken, maar Media Markt verkoopt ook Apple produkten en kent een 14-dagen niet-goed-geld-terug garantie. Je hoeft dus niet persé bij Apple online te kopen voor een soepele regeling in geval van dode (sub)pixels.

Verwijderd

pjottum schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:01:
Als je hem in utrecht bij a-mac haalt krijg je ook de studentenprijzen, dus met de korting. Kan je meteen checken op dp en als er wat mis mee is kan je ermee terug.. (zo heb ik mijn iMac gekocht - en zat daarna met de doos en al in de trein :))
2% toch?? Is niet echt veel.. Bij MacHouse is dat 6%. Alleen is dat dan weer niet in Utrecht

@Deephouse: in Utrecht verkopen ze geen Apple bij de MM..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:09:
[...]

2% toch?? Is niet echt veel.. Bij MacHouse is dat 6%. Alleen is dat dan weer niet in Utrecht

Nee, 4%, ook minder dan de 6% van de Apple onderwijsstore.
Standaard studentenkorting is 2% maar als je je onderwijsinstelling op de bon laat vermelden krijg je bij A-Mac ook 4% korting.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ok hier nog een ervaring van iemand die een macbook online heeft gekocht met een dode pixel:

ik heb gewoon een mail gestuurd over die dode pixel naar customerservice, ik kreeg een reply met een telefoonnr wat ik moest bellen, toevallig kreeg ik degene aan de lijn die het mailtje naar me had gestuurd. Ze zei dat het geen probleem was en ze had een nieuwe order voor me aangemaakt, en de MB met dode pixel werd opgehaald.

sim-pel

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 22:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ik heb de korting gehad die ik ook bij de Apple Store online kreeg, hoeveel dat is - geen idee. Als MacHouse meer geeft ..

ping 127.212.23.124

Verwijderd

onderwijs korting voor studenten (mbo/hbo) is 8 procent, voor hogere scholen gelden er andere kortingen

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]
Aha, maar Amsterdam is slechts 30 km van Utrecht verwijderd en de trein stopt vlakbij MM in Amsterdam! Het was maar een suggestie.
Pagina: 1