Toon posts:

VOIP op de Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Enig tijd geleden gebruikte ik VOIPbuster op mijn oude PC. Daarmee kon ik gratis bellen naar bestaande telefoonnummers in Nederland.

Ik zie dat er geen VOIPbuster bestaat voor de Mac.

Wat zijn de alternatieven?
Ik gebruik Skype voor het bellen met mensen die ook Skype hebben maar hoe werkt dat met het bellen naar vaste telefoonnummers?

Is er een methode om net zoals met VOIPBuster gratis naar vaste telefoonnummers of tegen zeer lage tarieven te bellen?

Hoe doen jullie dat?

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 22:18
Ik gebruik X-Lite van Xten (http://www.xten.com/). Het programma is gratis, en werkt goed met Voipbuster. Het enige probleem is dat je bij Voipbuster moet registreren via hun eigen software, welke Windows-only is. Dus eenmalig registreren via Windows, daarna kun je bellen via de Mac :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:56:
Wat zijn de alternatieven?
Ik gebruik Skype voor het bellen met mensen die ook Skype hebben maar hoe werkt dat met het bellen naar vaste telefoonnummers?
Dat kan met Skype Out
Is er een methode om net zoals met VOIPBuster gratis naar vaste telefoonnummers of tegen zeer lage tarieven te bellen? Hoe doen jullie dat?
Met een Linksys Sipura Spa 3000. Die configureer je voor voipbuster en je belt met je normale telefoon. Waarom zou je nog bellen van achter je computer?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
RobbertC schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:07:
Ik gebruik X-Lite van Xten (http://www.xten.com/). Het programma is gratis, en werkt goed met Voipbuster. Het enige probleem is dat je bij Voipbuster moet registreren via hun eigen software, welke Windows-only is. Dus eenmalig registreren via Windows, daarna kun je bellen via de Mac :)
Wow, ik zat al te hopen dat ze voipbuster ooit voor de mac gingen maken, (lekker goedkoop bellen, handig als je geen vaste telefoon hebt...)
Maar dit is even goed natuurlijk. Ik snap alleen van die site het verschil tussen die twee programma's niet, en de user interface ziet er niet uit... maargoed, toch even proberen natuurlijk, thx voor deze tip!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me ook even uitleggen hoe het zit met gratis bellen?
skype out kost 10 euro credit, vervalt na 180 dagen niet gebruiken. Bellen vanaf 1 cent per minuut zo een beetje naar de vaste lijnen in .nl

Is er ook een mogelijkheid om gratis naar vaste lijnen te bellen?

Hoe kan ik een gratis nummer krijgen zodat mensen mij kunnen bellen via VOIP, is dat mogelijk met Skype en/of VOIPBuster?

Hoe gaat dat in zijn werk?

• DocB
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:27:
kan iemand me ook even uitleggen hoe het zit met gratis bellen?
skype out kost 10 euro credit, vervalt na 180 dagen niet gebruiken. Bellen vanaf 1 cent per minuut zo een beetje naar de vaste lijnen in .nl

Is er ook een mogelijkheid om gratis naar vaste lijnen te bellen?

Hoe kan ik een gratis nummer krijgen zodat mensen mij kunnen bellen via VOIP, is dat mogelijk met Skype en/of VOIPBuster?

Hoe gaat dat in zijn werk?
Met voipbuster is het redelijk simpel. Je kunt gratis bellen naar een groot aantal landlijnen (zie voipbuster.com). Ook kun je gratis een nummer krijgen om op gebeld te worden. Voorwaarde voor het bellen is geloof ik wel dat je eerst minstens 5 of 10 euro aan credits moet kopen. Deze blijven gewoon staan zolang je gratis nummers blijft bellen, dus zie het als een soort donatie die je wel nog kunt gebruiken voor andere nummers (mobiel bv)

Hoe dat allemaal precies moet laat ik wel aan jou over. Ga es naar de site, klik een beetje rond, en je komt er vanzelf achter.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer ook eens Gizmo Project :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het vervelende is dat X-lite niet goed werkt met Rosetta en er buiten Sjphone verder geen fatsoenlijke SIP clients zijn, die ook nog een UB zijn.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:59:
Het vervelende is dat X-lite niet goed werkt met Rosetta en er buiten Sjphone verder geen fatsoenlijke SIP clients zijn, die ook nog een UB zijn.
Rosetta/SjPhone/SIP Clients/UB ?

We hebben het toch over de Mac, niet over MS DOS?

/me snapt het niet zo goed...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:01:
[...]

Wat heeft een rij namen danwel afkortingen van standaarden en programma's te maken met MS-DOS?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:01:
[...]

Rosetta is het interne vertaal programma van OS X om PowerPC applicaties om te zetten naar X86. SJPhone is een SIP (Session initiation protocol, het meeste algemene VoIP protocol) applicatie, hier maakt voipbuster gebruik van.

En UB = universal binary, een applicatie die samen voor X86 en PPC gecompiled is. http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_binary.
CyBeR schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:19:
Wat heeft een rij namen danwel afkortingen van standaarden en programma's te maken met MS-DOS?
Vroeger begrepen mensen iets niet en toen werd er een nieuwe god gemaakt, nu begrijpen mensen iets niet en wordt er maar naar iets verwezen wat ook maar met een console te maken heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Attilla op 27-07-2006 12:41 ]

Pagina: 1