Ik ben nu bezig met een oude stage opdracht van mij die ik toendertijd helaas niet heb kunnen afmaken. Nu ben ik bezig de applicatie van toen om te zetten in iets beters. Alleen implementeer ik wel vele onderdelen die toen al goed werkten.
Nu heb ik een klein probleempje met de activewidgets.
zo zou het moeten zijn:

en zo ziet het er nu uit:

de script van deze widgets zijn exact hetzelfde (ook de styles)
het enigste wat er dus niet goed doorkomt zijn de benamingen van de kolommen en de uitlijning van de resultaten onder deze kolommen.... (zie stippellijntjes)
er worden 2 externe files aangeroepen (grid.js en grid.css) maar hier moet niks mis mee zijn.
hieronder de stijl die de layout van de grid zou moeten bepalen zoals in het eerste plaatje
(deze code is precies hetzelfde als bij het 2de plaatje, alleen werkt het daar niet
)
Hieronder de script voor de grid zelf
De vraag is dus wat de oorzaak kan zijn dat hij de styl niet goed opneemt?
Nu heb ik een klein probleempje met de activewidgets.
zo zou het moeten zijn:
en zo ziet het er nu uit:
de script van deze widgets zijn exact hetzelfde (ook de styles)
het enigste wat er dus niet goed doorkomt zijn de benamingen van de kolommen en de uitlijning van de resultaten onder deze kolommen.... (zie stippellijntjes)
er worden 2 externe files aangeroepen (grid.js en grid.css) maar hier moet niks mis mee zijn.
hieronder de stijl die de layout van de grid zou moeten bepalen zoals in het eerste plaatje
(deze code is precies hetzelfde als bij het 2de plaatje, alleen werkt het daar niet
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <style> .active-controls-grid {height: 100%; font-family: Tahoma; background-color: #F4F4F4 font: menu; font-size: 8pt; border-bottom-color:#FFFFCC} .active-row-cell {border-right: 1px dotted #666666} .active-column-0 {width: 70px;} .active-column-1 {width: 200px; background-color:#F7F7F7} .active-column-2 {width: 100px;text-align: left;} .active-column-3 {width: 50px;text-align: right;} .active-column-4 {width: 80px;text-align: right;} .active-column-5 {width: 100px; background-color:#F7F7F7} .active-column-6 {width: 80px;text-align: right;} .active-column-7 {width: 80px;text-align: right;} .active-row-highlight {background-color: threedface} .active-row-highlight .active-row-cell {background-color: #DDFFCC} color: blue; background: buttonface; font-size: 8pt; font-family: monospace; border: 3px double black; } </style> |
Hieronder de script voor de grid zelf
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <script> ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // Grid Script ////////////////////////////////////////////////////////////////////////// function selectDeb(){ var index = obj.getProperty("selection/index"); var debnr = obj.getProperty("data/text", index, 0); var debnaam = obj.getDataProperty("text", index, 1); //window.location = ""; niet relevant } var alternate = function(){ return this.getProperty("row/order") % 2 ? "#F7F7F7" : "white"; } var row = new Active.Templates.Row; row.setStyle("background", alternate); row.setEvent("onmouseover", "mouseover(this, 'active-row-highlight')"); row.setEvent("onmouseout", "mouseout(this, 'active-row-highlight')"); row.setEvent("ondblclick", selectDeb); var table = new Active.XML.Table; table.setURL("xml/abonnement_debiteuren_zoek.xml"); table.request(); var obj = new Active.Controls.Grid; obj.setProperty("column/count", 8); obj.setModel("data", table); obj.setTemplate("row", row); var myColumns = ["Debiteurnr.", "Debiteurnaam", "Straat", "Nummer", "Postcode", "Woonplaats", "Telefoon", "Fax"]; obj.setColumnText(function(i){return myColumns[i]}); document.write(obj); </script> |
De vraag is dus wat de oorzaak kan zijn dat hij de styl niet goed opneemt?
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H