blaataaps en ik hadden het gisteren toevallig over dit topic: [rml][ XP] Is een installatie echt niet optimaal te houden?[/rml]
Voor de mensen die het niet gelezen hebben, het gaat over waarom Windows trager wordt als je het een tijd lang gebruikt - dit is iets wat je veel terug hoort: Windows moet je {elk half jaar, elk jaar, elke 10 minuten} herinstalleren anders draait Windows trager, ik zelf herinstalleer Windows nooit om deze reden dus ik geloof er niet in, maar wat is er beter dan dit gewoon te gaan testen?
Mijn voorstel is dan ook dit:
Voor de mensen die het niet gelezen hebben, het gaat over waarom Windows trager wordt als je het een tijd lang gebruikt - dit is iets wat je veel terug hoort: Windows moet je {elk half jaar, elk jaar, elke 10 minuten} herinstalleren anders draait Windows trager, ik zelf herinstalleer Windows nooit om deze reden dus ik geloof er niet in, maar wat is er beter dan dit gewoon te gaan testen?
Mijn voorstel is dan ook dit:
- Een aantal mensen installeert in Virtual PC of in VMware een Windows XP
- We stellen een lijst met applicaties vast die we installeren (die lijst gaan we bepalen in dit topic)
- We stellen / kiezen een benchmark op waarin we geautomatiseerd een aantal zaken uittesten
- We zetten de virtuele PC elke dag een bepaalde periode aan en draaien die benchmark.
- We zetten de virusscanner op automatische updates voor zover mogelijk
- We zetten Windows op automatische updates voor zover mogelijk
Mijn voorstel voor de te installeren applicaties
- Windows XP met SP2
- Windows Defender
- AVG
- FireFox 1.5
- ThunderBird
- Open Office 2.0
De dagelijkse activiteiten
- Openen van www.msn.nl en doorklikken op 1 link
- Openen van http://gathering.tweakers.net en openen van Windows Clients
- Bezoeken van http://www.lipsum.com/, hier 4 paragrafen tekst maken, in OoO Writer plakken en dit document saven
- Twee maal openen van Windows Vista Step-by-Step Guides for IT Professionals
- Twee maal Open Group Policy Settings Reference
- Printen van beide documenten naar een NUL printer (10 copies)
- Ophalen van mail en een reply sturen naar mezelf
Benchmark?
Voor manier van benchmarken heb ik nog niet echt een idee dus daarbij hoop ik dat iemand anders wat ideeen heeft, ook zou het leuk zijn als meer mensen dezelfde test uitvoeren (in een virtuele omgeving, dat wel) zodat we kunnen vergelijkenResultaten
[ Voor 45% gewijzigd door elevator op 14-08-2006 13:06 ]