Toon posts:

Harddisk brak?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sind enige tijd doet zich bij mij het volgende voor: regelmatig ( een paar keer per week) loopt de PC vast. Je hoort dan een tikkend geluid uit de harddisk en een zoemend, opspinnend geluid alsof de disk niet kan opstarten. Windows loopt dan vast en daarna is het de vraag of de PC nog opstart, meestal wordt dit gevolgd door spontane reboots bij de eerst volgende poging om de PC op te starten. Na controle van de disk is dan ook de MBR corrupt. Het betreft een Acer aspire met een 160Gb SATA schijfje.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25

lier

MikroTik nerd

TS,

Het verhaal doet vermoeden dat de HD op overlijden staat. Wat je kan doen is met behulp van een tooltje voor het controleren van de harddisk (deze is te vinden op de site van de fabrikant van de HD), om te testen of de HD inderdaad niet goed is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Je zou even kunnen kijken welk merk schijf het is en dan een test tooltje gebruiken van de schijffabrikant.

Edit: te laat

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Inspire op 26-07-2006 10:27 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

SpamLame

niks

Welk merk HD heb je?
Zoek je daar het testtooltje voor en laat je dat draaien.

Zie ook OM FAQ / Beleid Harddisk doet vaag sectie

[ Voor 43% gewijzigd door SpamLame op 26-07-2006 10:30 . Reden: lier is sneller ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel draait SpinRite op de harddisk. Testen de tools van de fabrikant dan meer dan alleen bad sectors en opervlakte problemen? De reden dat ik twijfel is dat ik me afvraag of zoiets niet aa de controler of andere componeneten kan liggen. En natuurlijk bedankt voor alle hulp so far!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 10:42 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
in de FAQ staat duidelijk aangegeven hoe outomatisch rebooten uit te vinken;
BTW wat geven de foutenlogboeken aan? windows kan uitstekend mislukte schrijf/ lees-bewerkingen aangeven met bijbehorend gegevens.

gewaarwordingshorizon

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? Daarnaast kan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uit de PMG FAQ van pas komen.

Wegens gebrek aan aantoonbare inzet in de topicstart gaat dit topic dicht. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.