[Upgrade] Amilo EL 6800 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• surfdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 07:02
Ik wil het geheugen van de Amilo van mijn zusje upgraden en vraag me af wat ik precies naast het huidige reepje PC2100 256MB kan prikken. Moet ik in beide banken gelijke grootte houden? Is sneller geheugen een probleem? ik weet dat ie er waarschijnlijk niet van profiteert, maar het is wel goedkoper. Ik zit te denken aan de volgende opties:

- 256MB erbij
- 512MB erbij
- vervangen door 2x512MB

Het kan altijd mooier en beter...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding dual channel ondersteunt dan is 2x dezelfde grootte aan te raden. Anders is het gewoon geheugen bijprikken. Sneller geheugen is vaak geen probleem, het klokt dan toch wel terug.
Wat ik je nog als tip kan geven is even in de QVL kijken van je systeem om te zien wat hij ondersteund.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De meeste vragen zijn eigenlijk al door jezelf te antwoorden na een beetje onderzoek. Zo kun je in de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen al het antwoord vinden op twee van je vragen. Tevens kun je gebruik maken van de manual van de laptop, hierin staan vaak de upgrademogelijkheden. Ook zijn er nog gehuegenconfigurators op sites van bijvoorbeeld Dane-Elec, als je niets van het technische gebeuren begrijpt. :)

Dit topic is gesloten.