Toon posts:

[2003] Server vraagt om opstartwachtwoord*

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een windows 2003 server staan maar nadat ik mijn server opnieuw opstarte vraagt hij nu voordat ik aan moet melden op windows om een opstartwachtwoord.

Dit is niet mijn bios opstartwachtwoord

Hij vraagt ook om dit wachtwoord in de recovery console
Hij vraagt ook om dit wachtwoord in Safe mode
Ik heb al de last known good configuration geprobeert

Graag medewerking van iemand die dit probleem ook kent.

Tot nu toe lijkt mij de enige optie Opnieuw installeren maar graag andere oplossing

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Je hebt toch een wachtwoord moeten invullen bij installatie? :P

Als je dat niet hebt gedaan zou het gewoon leeg kunnen zijn, dan kan je gewoon op enter rammen.
En anders opnieuw installeren inderdaad.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:56
bestaan bootdisks waarbij je paswoord kunt verwijderen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Emergency boot-cd downloaden, daarmee kun je het password resetten.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:46:
Emergency boot-cd downloaden, daarmee kun je het password resetten.
Heb je misschien een linkje, Het is namelijk niet mijn Admin account. Daar heb ik ook het wachtwoord van.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:52
Het wachtwoord wat gevraagd wordt is imo het lokale administrator wachtwoord. Dus niet het wachtwoord van de administrator in de Active Directory, maar het wachtwoord wat je hebt ingevuld tijdens de installatie van je server.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:11

Equator

Crew Council

#whisky #barista

move naar WSS :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke tekst staat er om heen? Is dit in de GUI ? Hoezo weet je dit password niet meer? Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem aan te pakken? :)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Na je topic van gisteren (Die met dat slotje (HINT))...

This topic sucks without PICS!!

Verwijderd

Topicstarter
Masch schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:50:
Het wachtwoord wat gevraagd wordt is imo het lokale administrator wachtwoord. Dus niet het wachtwoord van de administrator in de Active Directory, maar het wachtwoord wat je hebt ingevuld tijdens de installatie van je server.
Dit gaat niet om local admin. Ik weet nog wel wat mijn local admin wachtwoord is. Dit heb ik niet veranderd. Mijn server draait al een jaar en ik log regelmatig lokaal in. Dus dat is het niet

Verwijderd

Topicstarter
Pannenkoekkie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:02:
Na je topic van gisteren (Die met dat slotje (HINT))...

This topic sucks without PICS!!
Sorry, post niet zo vaak, maar hoe wil ik een screenshot of iets dergelijks gaan maken als ik er niet in kom

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:59:
Welke tekst staat er om heen? Is dit in de GUI ? Hoezo weet je dit password niet meer? Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem aan te pakken? :)
De de tekst die er om heen staat is: opstartwachtwoord invullen
Dit is in de GUI
Ik zou het password niet meer weten omdat ik het zelf nog nooit heb ingesteld en weet dus niet hoe ik er aan kom.

Ik heb alle verschillende modussen geprobeerd in te loggen maar overal vraagt hij om een opstartwachtwoord

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:04:
[...]

Sorry, post niet zo vaak, maar hoe wil ik een screenshot of iets dergelijks gaan maken als ik er niet in kom
Met een fotocamera.. Heb hier echt nog nooit van gehoord, dus ik vermoed dat er een of ander third-party tooltje op draait.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:13:
[...]

Met een fotocamera.. Heb hier echt nog nooit van gehoord, dus ik vermoed dat er een of ander third-party tooltje op draait.
Dat wordt dan vanavond dat ik dat pas kan doen. Dit doe ik namelijk via mijn werk.
Ik heb zelf ook al veel gezien maar dit nog nooit.

Ik heb al veel gegoogled maar ik vind het nog steeds een vreemde melding

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn wachtwoord 3 x verkeerd heb ingetypt krijg ik de volgende melding

"Systeemfout LSASS.EXE:
Als deze status wordt opgegeven als u probeert een wachtwoord bij te werken, betekent dit dat de waarde die u hebt opgegeven voor het huidige wachtwoord niet juist is."

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Dit lijkt op een probleem dat ik laatst had met 2003 R2. Er was toen een security file van Windows corrupt.

Inloggen kon niet meer, password reset tooltjes werkten ook niet. Nog een boot CD gemaakt met Bart PE, maar dat hielp ook niet. File weggehaald, in oude Windows versies werkte dat nog, maar in 2003 blijkbaar niet meer.

Uiteindelijk de server maar opnieuw geinstalleerd...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:22:
Dit lijkt op een probleem dat ik laatst had met 2003 R2. Er was toen een security file van Windows corrupt.

Inloggen kon niet meer, password reset tooltjes werkten ook niet. Nog een boot CD gemaakt met Bart PE, maar dat hielp ook niet. File weggehaald, in oude Windows versies werkte dat nog, maar in 2003 blijkbaar niet meer.

Uiteindelijk de server maar opnieuw geinstalleerd...
Hmzzz, dat lijkt mij ook de enige optie maar dat is niet de optie waar ik echt op zat te w88 :P

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:30:
[...]

Hmzzz, dat lijkt mij ook de enige optie maar dat is niet de optie waar ik echt op zat te w88 :P
Geen backup's zeker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me server op een andere schijf staan dan mijn data maar ik heb gewoon geen zin om die opnieuw te installeren omdat ik dan ook al mijn instellingen e.d. kwijt ben. Dus moet ik dit dan weer opnieuw instellen.

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:06:
[...]

Ik heb me server op een andere schijf staan dan mijn data maar ik heb gewoon geen zin om die opnieuw te installeren omdat ik dan ook al mijn instellingen e.d. kwijt ben. Dus moet ik dit dan weer opnieuw instellen.
Just my 2cents: Herinstalleren... Is minder tijdrovend dan enkele avonden/dagen spenderen naar het zoeken van een mogelijke oplossing... (En who knows wat er nog meer tevoorschijn komt)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je met syskey.exe een wachtwoord ingesteld.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:10:
Waarschijnlijk heb je met syskey.exe een wachtwoord ingesteld.
Nog nooit van gehoord. maar heb je een oplossing om dit zonder het wachtwoord te weten weg te halen?????????

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer de bootdisk op http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html eens. Die is bewezen ook voor XP te werken, en zou ook op w2k3 enterprise moeten werken. Past gewoon offline de SAM aan. En als het goed is moet je gewoon al je accounst kunnen zien, dus als je niet de localadmin pakt heb je dikke kanst dat je de goede hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:21:
Probeer de bootdisk op http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html eens. Die is bewezen ook voor XP te werken, en zou ook op w2k3 enterprise moeten werken. Past gewoon offline de SAM aan. En als het goed is moet je gewoon al je accounst kunnen zien, dus als je niet de localadmin pakt heb je dikke kanst dat je de goede hebt :)
Ok thanx voor de oplossing. Ik ga het vanaaf meteen proberen. Zal laten horen of het werkt

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Tja, zoals ik al zei heb ik dus slechte ervaring met het aanpassen van de SAM op 2003 R2. Daarna werd het er in ieder geval niet beter op :) De hier genoemde bootdisk hielp bij mijn server in ieder geval niet, niet met het instellen van een nieuw wachtwoord en ook niet om 'm leeg te maken.

Ik ben er ook een ruime dag mee bezig geweest, en daarna toch opnieuw moeten installeren, was veel sneller geweest om dat meteen te doen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als het kan, post dan nog wel ff een screenshotje ;)
Ben toch benieuwd hoe dit eruit ziet.
Niet dat ik je niet geloof hoor ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:40:
Tja, zoals ik al zei heb ik dus slechte ervaring met het aanpassen van de SAM op 2003 R2. Daarna werd het er in ieder geval niet beter op :) De hier genoemde bootdisk hielp bij mijn server in ieder geval niet, niet met het instellen van een nieuw wachtwoord en ook niet om 'm leeg te maken.

Ik ben er ook een ruime dag mee bezig geweest, en daarna toch opnieuw moeten installeren, was veel sneller geweest om dat meteen te doen.
Hmm Damn. Ik word hier niet echt blij van

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:41:
Als het kan, post dan nog wel ff een screenshotje ;)
Ben toch benieuwd hoe dit eruit ziet.
Niet dat ik je niet geloof hoor ;)
Ik zal eerst even een paar fototjes vanaaf maken. Ik weet nog niet wanneer ik ze er op zet. Ivm mijn tijd. ik zal het zo snel mogelijk proberen

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat foto's. Ik hoop dat jullie het kunnen zien.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/maredje/IMG_7821.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/maredje/IMG_7822.JPG
http://home.quicknet.nl/qn/prive/maredje/IMG_7823.JPG

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 19:26 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft.com/kb/310105/

syskey gebruikt dus. zonder de floppy waarop je een startupkey hebt bewaard heb je een groot probleem.

syskey gebruik je eigenlijk om je lokale sam nog beter dicht te tikken tegen 'offline' misbruik.
conclusie: je bent gewoon gehackt en iemand heeft je nu buiten gesloten.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:34:
http://support.microsoft.com/kb/310105/

syskey gebruikt dus. zonder de floppy waarop je een startupkey hebt bewaard heb je een groot probleem.

syskey gebruik je eigenlijk om je lokale sam nog beter dicht te tikken tegen 'offline' misbruik.
conclusie: je bent gewoon gehackt en iemand heeft je nu buiten gesloten.
evengoed bedankt. Ik ben nu weer up and running
Pagina: 1