[TV] Coax kabel geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ik heb perfect ontvangst op de beneden verdieping, en nu wil ik op mijn tv boven en mijn computer tv kunnen kijken, maar daar gaat het fout.

als ik de coax kabel op mijn computer & de tv aansluit maar nog geen verbinding maak met de beneden verdieping, krijg ik toch al wel een schok als ik de stekker aanraak, volgens mij zou ik zelf met een verbinding geen schok moeten krijgen of wel (geen verstand van eigenlijk ;) )

het beeld op de tv is goed, en vandaaruit gaat het met een splitter naar mijn pc met een kabel van mmmm....+/- 8 meter.

nederland 1+ 2+ 3 zijn goed, maar veronica bv is erg slecht.

weet iemand hoe het kan dat er stroom op de kabel staat terwijl de antenne er nog niet eens aan zit ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
er staat altijd een beetje spanning op, dat zou geen kwaad moeten kunnen. om jouw probleem op te lossen moet je een kabelversterker aanschaffen en die zo dicht mogelijk aansluiten bij het punt waar de kabel jouw huis binnenkomt.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15
Zoals je het beschrijft zou je dat straffeloos moeten kunnen zonder versterker. Controleer je stekkers eens of alles er wel goed in zit en de afscherming goed zit.

Dat er een potentiaalverschil zit tussen je pc en de kabel is heel goed mogelijk, vaak ook al tussen kabel en verwarming (huisaarde).

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
ja maar, volgens mij moet die tv en ook de computer geen stroom op de kabel zetten, alleen de antenne kabel mag, en kan dat (ander is er geen signaal natuurlijk).
zelfs als ik de verbinding met benenden verbreek, dan heb ik nog stroom op de kabel staan die alleen maar op de antenne aansluiting van de tv & computer zit, is dat wel normaal dan ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik had hetzelfde probleem. Oplossing: alles vervangen door hirschmann

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 22:43

Barrycade

Through the...

Probleem ook gehad en bleek dat er een aarde draadje tegen de kern aanzat in 1 stekker. Alles opnieuw aangesloten en probleem over. Versterker is er nu ook tussenuit :).

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 13:56
Bij mij waren ook een aantal zenders slecht. Heb die dunne flexibele kabel ( met van die fabrieksmatige stekkertjes) vervangen door dikke (schotel) coax met een massieve kern. Metalen stekkers gebruikt. Resultaat een superstrak signaal met 15 meter. Geen dure Hirschmann, maar gewoon Gamma.....
Pagina: 1