Toon posts:

[XP] foutmelding 7 bij het installeren van sata hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen aan het proberen een sata hardeschijf te installeren.Nu is het me eindelijk gelukt een unattended cd te maken met de drivers maar dan geeft hij weer foutmelding 7 naar het scherm van "druk op f2..." Ik heb het ook nog eens met de diskette geprobeerd maar dan staat er weer dat het de verkeerde naam heeft. Je kunt dan ook op enter drukken in dat scherm dan gaat hij allerlei drivers laden (vanuit de windows cd) maar dan wil hij verder gaan met de installatie en dan komt er weer te staan dat er geen schijf is, druk op f3 voor afsluiten. Maar nu ga ik mijn bios denk ik wijzigen maar waar kan ik die instellingen vinden voor RAID enz. Ik kan wel raid 0, of raid 1 gaan instellen maar dan weet ik ook niet ofdat ik het goed doe. Als ik niets met RAID te maken MOET hebben zeg dat dan aub. want dan kan ik zelf zoeken naar een oplossing want er word hier niets voorgekouwd zoals de moderator dat zo mooi kan zeggen.

PS ik ben net 16 dus verwacht niet dat ik alles weet van configs e.d.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als het een enkele schijf is, hoef je normaal gesproken niets in te stellen wat RAID etc. betreft.
Als je in het BIOS de mogelijkheid hebt om de RAID uit te schakelen, zodat de SATA poorten zich als "extra IDE" poorten gaan gedragen, kun je het beste voor die optie kiezen.
Misschien is het makkelijk even te posten wat voor moederbord etc. je hebt, kunnen we je misschien beter helpen...

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

ik geloof dat het om deze error gaat?
Als het die is, dat had kennis vorige week ook nog voor, daar hielp het iig om eens bios defaults te laden... Maar ik denk dat je van geluk mag spreken als het daaraan ligt :)

edit: oh jah, wat op de site van microsoft staat

"When you receive the "Press F6 to load SCSI/Raid Drivers" prompt, press F7 to bypass Advanced Configuration and PowerInterface (ACPI) detection."

dat schijnt nooit/bij niemand te werken :+

[ Voor 32% gewijzigd door ripperke op 26-07-2006 08:31 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP