Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wilde zojuist mijn telefoon pakken en opeens sprong het achterste klepje (wat over de accu zit) los. Toen wilde ik deze weer erop schuiven maar dat lukte niet. Ik voel zo wat er in de weg zit; staat de accu helemaal bol.

De accu is dus een paar mm dikker geworden maar ik kan hem wel nog indrukken, alsof het een kussentje is. Ik snap natuurlijk wel dat dit niet zo goed is, wat is er precies aan de hand? Waarom gaat zon accu bol staan? Er is niks raars mee gebeurd en de capaciteit was niet echt minder geworden.

Ik heb de telefoon nou ongeveer 1 week niet gebruikt en zag nu dus dat die accu bol staat zonder dat ik het van te voren zag aankomen. De telefoon lag niet in de zon maar het is wel gewoon warm hier binnen waar de telefoon ligt. Kan warmte de oorzaak zijn?

Wat ik graag wil weten; is het veilig als ik die accu nu gewoon gebruik? Dus de telefoon gebruik en de accu oplaad enzo? Kan hij niet ontploffen?

Ik heb gezocht maar kan dit niet specifiek vinden. Ik zou graag nog mijn dingen van de telefoon af willen halen.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Telefoon niet gebruiken!

Als die accu uit elkaar klapt dan kan het nog eens lelijk uitpakken..
Ga terug naar de zaa waar je je SL65 hebt gehaald.

Ik denk dat warmte best een oorzaak kan zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 26-07-2006 00:36 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 15:08
Je kan die accu NIET meer veilig gebruiken!

Stockeer em voorlopig op een plaats waar het geen kwaad kan dat ie een steekvlam van een metertje uitblaast, en dien em zo snel mogelijk in bij het containerpark (klein gevaarlijk afval). Er is iets mis met de accu, en lithiumaccu's zijn ferm gevaarlijk als er iets mee misgaat (in de batterij zit lithium in een verbinding, door grote hitte kan het zuivere lithium in de batterij gedeeltelijk vrijkomen, en dat is een erg gevaarlijk en onstabiel goedje, zie de ontploffende Dell-laptop).

Aan je telefoon is hoogstwaarschijnlijk niets, dus met een nieuwe/geleende accu kan je nog je bestanden van je telefoon halen (mss helpt de zaak waar je em hebt gehaald je wel, laten ze je ff een accu proberen ofzo).

[ Voor 43% gewijzigd door naftebakje op 26-07-2006 00:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor jullie antwoorden, heeft misschien wat gewonden gescheeld ;) Ik heb het maar even op een iets veiligere plek gelegd en probeer hem zo snel mogelijk in het containerpark te dumpen.

Ik zag nog niks van lekkage en ga er inderdaad ook nog wel van uit dat de gsm werkt. Probeer wel een accu te lenen dan.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Ik zou zeggen, hoe oud is de batterij, is ie origineel voor de telefoon?
Als het niet zo`n oude is, in elk geval kontakt opnemen met de leverancier of fabrikant van de batterij, of telefoon.
Wie weet is het een massa fout.
Als je hem weggooit dan weet zeker niemand er van.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een origineel en is ongeveer 10 maanden oud.

Ik zal hem dan maar niet weggooien en zolang op een veilige koele plaats stoppen. Ik denk gewoon in een lade van een kast, alleen. Is dat veilig voor zolang?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zo lang je hem maar niet bij sokken, ondergoed of ander brandbaar materiaal laat ;)

Als de contacten niet naar buiten steken zou ik hem in een blikken busje op een koele plek in de tuin leggen, daar weet je zeker dat er geen ongelukken kunnen gebeuren (wel weghalen als je de tuin gaat sproeien)
En bij zo'n jonge batterij kan je natuurlijk altijd garantie proberen te claimen.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 26-07-2006 20:42 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1