[HTPC] Keuze 478 mobo / videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08-2025
Ik ben op dit moment van bestaande hardware een media center aan het bouwen en nu kwam ik er achter dat het 478 moederbord dat ik heb liggen geen AGP heeft (server bordje). Ik heb een P IV 2,53Ghz liggen met DDR geheugen dus ik heb wel een 478 mobo nodig.

Op dit moment zit ik met de keuze of ik een 865 of een 845 chipset ga nemen en welke videokaart. Ik heb de volgende ideeën:
  • 865 chipset ivm 7.1 onboard audio
  • XFX GeForce 6200A 256MB DDR2 TV/DVI AGP8
De vragen:
  • Kan deze videokaart ook hoge resoluties aan zodat als ik ooit HDTV wil nemen de videokaart het ook trekt? Ik weet dat het een DX9 kaart is dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat hij voor HTPC meer dan voldoende is (gamen doe ik toch niet).
  • Ik kan ook voor een 845 mobo gaan en met het geld dat ik daarmee uitspaar (is niet veel, maar toch) een andere geluidskaart kopen (Creative 7.1 SB Audigy SE), is de onboard audio goed genoeg of moet ik echt voor een andere kaart gaan? Ik vind mooi geluid belangrijk, maar ik ben geen audiofiel die àl te hoge eisen stelt. Ik ga waarschijnlijk voor een 5.1 speaker setje van creative.

Verwijderd

Als je HDTV weer wilt gaan geven dan zijn de systeemeisen behoorlijk pittig, verkijk je daar in ieder geval niet op.

• Galileo_Galilei
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:14:
Als je HDTV weer wilt gaan geven dan zijn de systeemeisen behoorlijk pittig, verkijk je daar in ieder geval niet op.
Ik ben niet zo bang voor de cpu en het geheugen, gaat de videokaart dat trekken? Als ik een tv-tuner neem die hardware matig codeert op u100 dan moet dat lijkt me wel lukken om HDTV op te nemen, maar gaat het afspelen lukken op die kaart?

Verwijderd

Galileo_Galilei schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:27:
[...]

Ik ben niet zo bang voor de cpu en het geheugen, gaat de videokaart dat trekken? Als ik een tv-tuner neem die hardware matig codeert op u100 dan moet dat lijkt me wel lukken om HDTV op te nemen, maar gaat het afspelen lukken op die kaart?
Moeilijk om daar zo antwoord op te geven, wel of niet lukken.

In mijn media-center zit een ATI X700 Pro met 256 MB en via VLC-player lukt dat aardig (op dit moment in 1366x768) met de Sony demo 1080i (gemaakt voor hun LCD-TV's).

Ik heb op dit moment nog geen ervaring met zelf opgenomen HDTV en het afspelen daarvan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 00:38 ]

• Galileo_Galilei
Naja, ik kan hem altijd inbouwen en zien wat het doet, ik heb 2 weken om te beslissen of ik hem hou. Wat wel belangrijk is, is dat ik het nu in een keer goed doe omdat de AGP kaarten eruit gaan en ik in feite een hele media center met 'oude' hardware ga opbouwen. Als de videokaart over een jaar ofzo niet blijkt te voldoen dan ben ik genaaid want dan mag ik naar PCI express, dat betekent ook weer een nieuw mobo, nieuwe proc, nieuw geheugen en als je dan eenmaal toch bezig bent ...

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:02

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Volgens mij is het toch vooral de cpu die bepaald of je hdtv af kunt spelen, een pentium 4 2,53 zal dit net/net niet trekken (officieel heb je een p4 2,4Ghz nodig voor 720P).
Pagina: 1