Ik ben op dit moment van bestaande hardware een media center aan het bouwen en nu kwam ik er achter dat het 478 moederbord dat ik heb liggen geen AGP heeft (server bordje). Ik heb een P IV 2,53Ghz liggen met DDR geheugen dus ik heb wel een 478 mobo nodig.
Op dit moment zit ik met de keuze of ik een 865 of een 845 chipset ga nemen en welke videokaart. Ik heb de volgende ideeën:
Op dit moment zit ik met de keuze of ik een 865 of een 845 chipset ga nemen en welke videokaart. Ik heb de volgende ideeën:
- 865 chipset ivm 7.1 onboard audio
- XFX GeForce 6200A 256MB DDR2 TV/DVI AGP8
- Kan deze videokaart ook hoge resoluties aan zodat als ik ooit HDTV wil nemen de videokaart het ook trekt? Ik weet dat het een DX9 kaart is dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat hij voor HTPC meer dan voldoende is (gamen doe ik toch niet).
- Ik kan ook voor een 845 mobo gaan en met het geld dat ik daarmee uitspaar (is niet veel, maar toch) een andere geluidskaart kopen (Creative 7.1 SB Audigy SE), is de onboard audio goed genoeg of moet ik echt voor een andere kaart gaan? Ik vind mooi geluid belangrijk, maar ik ben geen audiofiel die àl te hoge eisen stelt. Ik ga waarschijnlijk voor een 5.1 speaker setje van creative.