Localhost geen stabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Goedenavond,

Sinds ik mijn nieuwe configuratie heb speelt het volgende probleem op zodra ik ga ontwikkelen. Ik ontwikkel applicaties in PHP 5 met MySQL 5. Hiervoor had ik op mijn huidige systeem een simpele localhost opgericht, zelf de benodigde onderdelen zoals apache, php, mysql en perl geinstalleerd. Echter zodra ik door mijn webpagina's begon te browsen kreeg ik om de haverklap in firefox de error "De verbinding werd geherinitialiseerd". Omdat ik in eerste instantie dacht dat het een firefox probleempje was ook met internet explorer geprobeerd, hier krijg ik dan gewoon een "pagina kan niet weergegeven worden" error.

Nu ik dat uitgesloten had de volgende stap, wellicht had ik zelf wat fout geconfigureerd, dus ik verwijderde mijn boeltje inclusief de services daarvan, en installeerde het klant en klaar pakket XAMPP, maar ook hier de zelfde problemen. Het ligt dus ergens aan mijn configuratie buiten de development omgeving.

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe PC, ik geef even beknopt de specificaties van het huidige systeem. Mocht er meer informatie gewenst zijn, geef maar een gil.

- Processor: AMD Athlon X2 4200+ (geen oc)
- Geheugen: 2x 1GB (TwinMos)
- Video: XFX Geforce 7600GT
- Moederbord: Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI, nForce4 SLI

Ik gebruik voor het netwerk de onboard kaart van mijn moederbord. Ik denk dat dit de belangrijkste specs zijn. Ik heb veel problemen meegemaakt, maar ik kan me hier echt niks bij indenken. Omdat mijn pc nogal leeg was heb ik ook voor de 'test' maar een herinstallatie gedaan, maar dit mocht niet baten. Denk dus toch aan een configuratie item, of hardware matigs? Het laatste lijkt mij stug trouwens...

Iemand enig idee? Voor de rest is het systeem gewoon stabiel, nergens problemen mee. Het bladeren door phpmyadmin is zo echt geen pretje...

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsvr op 25-07-2006 22:56 ]

• Nielsvr
Subtiel schopje? Is dit een té specifiek probleem? Niemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
nForce chipset: nVidia Firewall probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 27-07-2006 13:58 ]

• Nielsvr
En waar zou ik dat kunnen vinden? Ik heb de drivers handmatig geinstalleerd, omdat de setup van de cd niet opstart (geeft melding dat ik een x64 draai, en de drivers kan vinden in de betreffende map). Dus gewoon door middel van device manager geinstalleerd, kan bij de netwerk verbindingen nergens iets vinden over deze firewall.

Edit: Ik heb de modus van mijn netwerkkaart veranderd naar 100 Full duplex, en tot nu toe geen problemen. Mochten ze wel weer op treden horen jullie het wel van me.

Edit2: Valt dus tegen, nog steeds "De verbinding werd geherinitialiseerd" error.

[ Voor 31% gewijzigd door Nielsvr op 27-07-2006 15:58 ]

• Nielsvr
Niemand enig idee wat de verbinding zou kunnen tegenstaan? Ik hou het zelfde probleem met firewalls uit, en al het andere wat roet in het eten zou kunnen gooien. Het begint nu echt frusterend te worden...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:28

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmm ga eens gewoon met xp 32bit sp2 werken. 64bit windows geeft je echt nog geen meerwaarde op dit momment. grote kans dat dat ook misschien wel de reden van je probleem kan zijn.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

crisp

Devver

Pixelated

Check de error-log van je webserver eens?

Intentionally left blank

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hubert, in geval van Apache, PHP en MySQL kan het wel degelijk voordelen opleveren. Als daar x64 versies van zijn. Bovendien kan 32 of 64 bits echt niets met het probleem te maken hebben. Zou lekker als win2003 x64 (zelfde kernel) een dergelijk probleem had... geloof je dat zelf?

TS: probeer es je computernaam, of je DNS-adres. En heb je ook de logs van MySQL gecheckt?

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-07-2006 22:34 ]

日本!🎌

• Nielsvr
Ik had zowel de logs gechecked, als mede er een dns adres aangehangen. Echter bleef ik de foutmeldingen krijgen. Gezien deze ontwikkel omgeving belangrijk voor me is toch teruggeschakeld naar de 32bits windows, en heb het tot nu toe niet meer zien verschijnen... Waarschijnelijk toch een onderdeel wat er niet goed mee overweg kon? Achja... ik wacht wel op een stabiele vista om mn 64bit te benuttigen. Bedankt iig voor jullie hulp.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Ik heb hetzelfde wel eens gehad, en dan voornamelijk met SSL verbindingen. Uiteindelijk op kunnen lossen door een aantal mod_SSL dll's te veranderen. (lees andere versies gebruiken).

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Waarom zou je met SSL naar localhost willen verbinden :?

日本!🎌

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

_Thanatos_ schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 21:05:
Waarom zou je met SSL naar localhost willen verbinden :?
Niet, maar als de SSL implementatie braque is, kan dat nog wel problemen geven met apache. En dan dus ook op je standaard poortje 80.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1