Toon posts:

Aanschaf Externe DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar een Externe DVD brander.
Aangezien mensen in de winkel altijd leuke praatjes hebben om je dingen
aan te smeren hoorde ik dat je hier wat beter advies kan krijgen.

Ik heb zelf niet zo heel veel verstand ervan namelijk.

Ik zoek een Externe DVD brander (liefst zwarte)
die betrouwbaar is en ook beetje langdurig mee gaat.

Ik zag bij Dixons een philips brander
en bij Dynabyte een LG
Maar zijn die goed? of kan ik beter andere nemen?
en waar kan ik die dan halen? Want koop hem het liefste in de winkel
aangezien ik geen creditcard heb :)

Groetjes

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik in de PW even zoek op USB in de categorie 'CD en DVD branders' krijg ik dit als resultaat:
http://tweakers.net/price...Cat2=63&Query=USB&x=0&y=0

Het lijkt me dat daar toch wel een aantal tussen zitten die je aanspreken en waarvan je reviews kan vinden. Daarbij zullen ze ook nog een heel pak goedkoper zijn dan bij de Dixons of dynabyte gezien die gewoon peperduur zijn voor wat betreft hardware

Verwijderd

Topicstarter
Heey

Dat zijn dus allemaal externe branders zo te zien omdat er usb achter staat?
Maar dan weet ik nog vrij weinig over de kwaliteit, want neem aan dat de ene brander wel bekend staat om kuren ofzo en de ander juist aangeraden wordt.

Kan ik dat ook ergens op deze site vinden?
want meningen van mensen zijn van bepaalde branders?

Daar staat alleen de prijs bij en internet winkels
zijn die dan ook in de winkel te koop?

Verwijderd

Een externe brander is net dezelfde als een interne. Met als enig verschil dat er een bridge chip tussen zit (firewire is steeds een aanrader). Zo veel verschil zit er niet tussen de verschillende goede merken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:11:
Heey

Dat zijn dus allemaal externe branders zo te zien omdat er usb achter staat?
Maar dan weet ik nog vrij weinig over de kwaliteit, want neem aan dat de ene brander wel bekend staat om kuren ofzo en de ander juist aangeraden wordt.
USB branders kunnen iig extern aangesloten worden. Je kunt ook kijken naar firewire, maar USB is het meest voorkomend.
En voor de kwaliteit is het een kweste van reviews doorlezen.
Kan ik dat ook ergens op deze site vinden?
want meningen van mensen zijn van bepaalde branders?
Daarvoor bestaat de shopsurvey en natuurlijk dit forum. Zoek gewoon op ervaringen en trek daaruit je conclusies.
Daar staat alleen de prijs bij en internet winkels zijn die dan ook in de winkel te koop?
Dat is het hele idee van de pricewatch natuurlijk. Je kunt kijken waar het product het goedkoopst is omdat daar alle prijzen staan.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de Samsung SE-W164L. Goedkoop, snel en goed en op veel plaatsen te koop. Ik heb veel ervaring met branders (o.a. NEC, Plextor, LG, BenQ en Philips) maar de Samsung is (naast mijn BenQ 1655, intern model) momenteel favoriet. Rewritables doet hij het best van allemaal en er zit nog lightscribe op ook (hoewel ik dat nooit gebruik).
Ook de review op cdfreaks.com is lovend.
Pagina: 1