Toon posts:

Zelf restartende MacBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist restartte mijn Macbook zichzelf, terwijl ik er niet op aan het doen was..... :? Geen softwareupdate, was op de adapter aangesloten en was volgens mij de screensaver aan het weergeven. Volgens mij heb ik het al een keer gehad. Ging naar m'n MacBook en zag het inlogscherm. Dacht toen dat ik per ongeluk op restart o.i.d gedrukt had. Maar deze keer weet ik zeker dat ik niets gedaan hebt wat een restart zou kunnen veroorzaken.
Lijkt een geval als dit. Heb mijn MacBook nu ongeveer anderhalve maand. This de witte versie met 2.0Ghz en heeft 2Gb Ram.

Wat kan ik nu het beste doen.... Volgens mij is het nog niet door Apple erkent. Het is eigenlijk (nog) geen groot probleem, aangezien het (blijkbaar) niet vaak voorkomt. Maar een echt geweldig gevoel krijg ik er natuurlijk niet van. :(

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

nieuws: Gebruikers klagen over willekeurig afsluitende MacBooks ?

-edit-
Ja, een klein woordje als dit zie ik zo over het hoofd ;)
Maar klagen kost enkel wat belminuten...
In de gaten houden of het vaker gebeurt dus.

[ Voor 50% gewijzigd door Resistor op 25-07-2006 22:48 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ja ik heb het hier ook, nouja, bij mij valt ie gewoon uit... ik heb Apple zover dat ze hier bij mij langskomen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op andere fora (Apple Support en MacOSX.nl) dat ze het over afsluitende MacBooks hebben, net als bij jouw. Terwijl ik last heb van een Macbook die zichzelf restart. Kweet niet in hoeverre mijn geval daarmee te maken heeft.

Anyway, laat even weten hoe het met je MacBook is gegaan. Of Apple idd je Logic Board heeft vervangen oid.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bel gewoon naar Apple, die verwijzen je dan weer door naar het meest dichtbijzijnde repaircentre.

• peddro

peddro

matiasjansen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:42:
Bel gewoon naar Apple, die verwijzen je dan weer door naar het meest dichtbijzijnde repaircentre.
Je hoeft niet eens naar een repaircentre (de dichtbijzijnde voor mij was in Groningen, dat is 60 Km!)

En Apple is zelfs een soort van verplicht om hem op te halen of bij je thuis te repareren, dat doen ze iig wel bij mij :)

Zeggen ze van niet over de telefoon (wat ze wel doen, heb ik vorige week wel meegemaakt) dan wijs je ze op deze link:

http://promo.euro.apple.c.../consumer/aftersales.html

Ik lees hier:
Indien uw laptop binnen de garantieperiode een defect gaat vertonen
en u zich bevindt in het land waarin wij de hardware hebben geleverd zullen wij, indien de aard van het defect dit vereist, de hardware ter reparatie bij u komen ophalen.

Kortom, kom maar gezellig langs Apple! nouja, Apple komt zelf niet langs maar zo'n bedrijf... :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

klopt niet helemaal. Lees een klein beetje lager en ga dan naar het sterrtje. Nederland valt niet onder de pickup & return service

blup

• peddro

peddro

Dan blijft het alsnog de fout van Apple dat ze iemand langsturen... maarja, dat bedrijf wat langskomt moet vandaag bellen, anders ga ik morgen ff weer met Apple bellen... beetje druk op de ketel zetten...

Lijkt het maar zo, of zijn ze hier in Nederland veel "strenger" dan in amerika?

edit:

En ik lees hier toch:
* Gebied = België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk (alleen het vasteland), Ierland, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje (alleen het vasteland), het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

[ Voor 50% gewijzigd door peddro op 27-07-2006 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig kijk ik het iig geval nog even aan, aangezien het nog niet echt een groot probleem is aangezien het (nog) niet vaak voorkomt. Daarnaast wil ik ook niet mijn MacBook een paar weken krijt voor reparatie.

• peddro

peddro

peddro schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:31:
Dan blijft het alsnog de fout van Apple dat ze iemand langsturen... maarja, dat bedrijf wat langskomt moet vandaag bellen, anders ga ik morgen ff weer met Apple bellen... beetje druk op de ketel zetten...

Lijkt het maar zo, of zijn ze hier in Nederland veel "strenger" dan in amerika?

edit:

En ik lees hier toch:
* Gebied = België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk (alleen het vasteland), Ierland, Italië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje (alleen het vasteland), het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Zo, maandag wordt mijn MacBook opgehaald... en meegenomen voor reparatie... :)

Verwijderd

heb je er ander geheugen ingezet dan het standaard gebeuren van Apple? Daar kan t goed aan liggen..

• peddro

peddro

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:02:
heb je er ander geheugen ingezet dan het standaard gebeuren van Apple? Daar kan t goed aan liggen..
Nee ik heb gewoon het van Apple erin zitten... de oorzaak is al bekend het is een bepaalde serie van de GMA950 (foutje van Intel dus) die problemen veroorzaakt het kan ook heel goed zijn dat je een gewoon moederbord heb gekocht met deze chipset dat je dezelfde problemen hebt...

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 13:00
Zo juist is ook mijn macbook spontaan gaan restarten.. had hem al 3 uur niet meer aangeraakt... Hij was gewoon wat muziek aan het afspelen. en in eens stopt hij en zie ik het inlog scherm op springen.

Het Word vervelend als het vaker gaat voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.inno op 29-07-2006 17:55 ]

inno

Pagina: 1