Toon posts:

Problemen met nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Zes weken geleden heb ik (na lang sparen) een nieuwe desktop gekocht en omdat ik de komende tijd ermee vooruit wil heb ik (voor mijn doen) niet bespaard op de configuratie:

- AMD AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3800+ Tray (Manchester, 2x512KB)
- Asus A8N-SLI Premium (Sound, 2xGLan, FW, 2xSATA RAID)
- 2048MB PC3200 (2x1024MB) GSkill Value Series Dual
- GeForce 7 7900GT 256MB Gigabyte NX79T256DB Retail
- AMD+P4 Zalman CNPS 7700-CU 120
- 2x Cooler 80x80x25 Papst 8412/NGME
- 250GB SATA Western Digital WD2500JD
- 485W Enermax NoiseTaker EG485AX-VE(G) SFMA
- Soundcard Terratec Aureon PCI 5.1 retail
- Diskettedrive incl. 7in1 Card Reader black
- TV-Kaart Hauppauge PCI-FM Stereo

En nog wat losse dingen zoals, uiteraard, toetsenbord etc...
Ik ben echter al die tijd al aan het klooien om hem foutloos aan het lopen te krijgen. In het begin kreeg ik steeds BSOD's of startte hij niet op, of het duurde een half uur voordat hij verder sprong naar Windows (Win XP Pro SP2).

Na contact op te hebben genomen met de winkel zeiden zij dat ik andere drivers voor de hdd moest installeren tijdens de install van Windows. Dit werkte inderdaad, tenminste zo leek het...
Sinds die tijd moet ik regelmatig (8 van de 10x) meerdere keren proberen om mijn PC op te starten: de ene keer hoor ik de "piep"-toon in het begin niet eens en de andere keer start hij opnieuw op (of hangt vast) als ik iets simpels als WinAmp of Internet Explorer open heb staan.

In de winkel zeiden ze dat ze de PC getest hadden (dus met een complete install) en dat hij perfect liep....

Komt iemand dit probleem bekend voor? Of heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik zou nu namelijk eindelijk eens plezier van mijn PC willen hebben (heb er namelijk lang voor moeten sparen...)

Bij voorbaat dank!

PS: Het rare is dat in het begin de problemen meestal begonnen nadat ik de TV- of geluidskaart geïnstalleerd had, maar hierbij had ik na die andere hdd-drivers ook geen last van... :r

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Begin eens met het testen van het geheugen, dat kan namelijk veel problemen geven. Test alle onderdelen eens om te kijken waar het probleem ligt en welke je moet vervangen.

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-01 07:08

Arrogant

S.F.W.

Staat alles in de BIOS goed ingesteld?

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen. Het plaatsen in het goede forum heeft zo een aantal voordelen:
  • De kans op een snel en duidelijk antwoord is groter als je topic in het juiste forum staat
  • Mensen gaan zich niet aan je ergeren omdat je je topic fout geplaatst hebt.
Bekijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die Terw_Dan reeds vermeldt had. Troubleshoot het systeem (maak het bv. eens zo kaal mogelijk ofwel alle non-essentiële hardware eruit) en verhelp het probleem.
Mocht je er dan alsnog niet uitkomen dan kun je een topic starten in één van de andere subfora :)

Dit topic gaat dus dicht omdat het simpelweg niet thuishoort in CSL.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.