Nieuwe leden en de algemene regels / faq

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 14:28
Hallo Lieve Adjes,
ik ben nieuw hier op Tweakers en ik plemp gelijk mijn vraag neer
en ik vertel vooral niet wat ik zelf al onderzocht heb en of iemand
me maar snel wil helpen.

Met vriendelijke groet,

Dancing_Animal

Dit zie je de laatste tijd steeds meer, mensen die zich even snel
registreren en een berichtje als hierboven neerkwakken.
Is het misschien een goed plan om ze een soort vragenrondje te
laten beantwoorden met multiple choice antwoorden om lid te worden.
En dan 1 vraag per pagina met een uitleg van het antwoord. Soort theorie-examenoefening:

U wilt uw vraag afsluiten met 'Met vriendelijke groet', is dit goed ja of nee.
En dan het antwoord: Bij 'Ja' Inderdaad, de groeten hoeven er niet onder, of bij
'Nee' Fout, de groeten hoeven er niet onder.
Volgende bladzijde, anders klikken ze een hoop antwoorden aan en lezen ze
niet alles wat er bij staat.

Die regels staan wel in een lap tekst maar iedereen beschouwt dat toch als
flauwekul en klikt wel op 'Akkoord', zoals wel blijkt.

Is dit een goed idee of wat,

nou de groeten,

Dancing_Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als die groeten en overtollig-entergebruik grappig moeten zijn: mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik denk dat dat de drempel wel heel erg zal verhogen om je aan te melden bij GoT, dat lijkt me geen goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is het zoveelste idee in dit rijtje; het zou helpen als je zelf een beetje gezocht had: *klik* :)

Kort samengevat: postbegrenzingen en userpesten gaan we niet aan beginnen, omdat we daar ook de goeie users mee kloten. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Ik vraag me sowieso af of zoiets helpt. Ik zie ook genoeg mensen die na tig posts en tig slotjes verder nog steeds op dezelfde manier hun vragen stellen. Die mensen lezen gewoon niet wat hun verteld wordt...

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Op zich vindt ik het wel een intressant idee :) . Het forceert mensen denk ik daadwerkelijk op te letten bij het lezen van de regels, of ze moeten toevalligerwijs steeds goed gokken :P . Het nadeel is dat je de drempel voor registreren omhoogwerpt. Het zóu kunnen dat deze zo hoog wordt dat je waardevolle leden gaat missen. Ik weet op het moment niet echt of dat zo zou zijn..

Daarnaast vraag ik me af hoe dat zit na de merge. Moeten we dan een nog uitgebreidere vragenlijst maken voor zowel forum als frontpage, inclusief onderdelen zoals de Buyers Zone? Dat zou de barrieren wel zeer hoog maken..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
-NMe- schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:27:
Dit is het zoveelste idee in dit rijtje; het zou helpen als je zelf een beetje gezocht had: *klik* :)

Kort samengevat: postbegrenzingen en userpesten gaan we niet aan beginnen, omdat we daar ook de goeie users mee kloten. ;)
Is niet postbegrenzen en userpesten. Is alleen voor de eerste keer aanmelden dat ze het even goed lezen.
sdomburg schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:26:
Als die groeten en overtollig-entergebruik grappig moeten zijn: mislukt.
Dat entergebruik was niet expres, dat gegroet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JHS schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:31:

Daarnaast vraag ik me af hoe dat zit na de merge. Moeten we dan een nog uitgebreidere vragenlijst maken voor zowel forum als frontpage, inclusief onderdelen zoals de Buyers Zone? Dat zou de barrieren wel zeer hoog maken..
Dat niet alleen, maar got heeft zo'n ongelovelijk breed raakvlak met veel dingen. Zelf weet ik zat over HW en kom daar dus ook veel, maar heb bijna 0,0 kennis van wat er in NOS of PNS besproken wordt. Dus dat maakt het testen op inhoud ok heel erg moeilijk omdat je niet kunt verwachten dat iedereen overal wat van weet.

Ik denk dat je dit soort dingen niet kunt voorkomen. Gewoon streng modden om users op het goede pad te houden is denk ik het enige dat je kunt doen om het niveau hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
-NMe- schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:27:

Eens met hem. Het komt altijd op het zelfde uit zulke topics. Tweakers en got moet toegankelijk blijven, en we moeten niet vergeten dat het een commercieel bedrijf is. Simpel gezegd: iedereen is welkom, zolang je je maar aan de regels houdt. En daar hebben de mods dus hun handen vol aan en daar is denk ik weinig aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik doelde meer op de algemene regels. Ik weet niet of het technisch mogelijk is (vast wel) maar als iemand voor het eerst in een categorie post kan hij/zij alsnog (kort) de regels voor de neus krijgen. Voor de mods is het toch ook lastig om iedere keer weer iemand op z'n gegroet te moeten wijzen?

[ Voor 20% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dancing_Animal schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:42:
Is niet postbegrenzen en userpesten. Is alleen voor de eerste keer aanmelden dat ze het even goed lezen.
Als ik een probleem heb en ik registreer ergens, dan heb ik geen zin in tig vraagjes "om niks". Ik weet prima hoe ik me moet gedragen op een forum, en heb daarbij geen zin om triviale vraagjes te beantwoorden in de tijd die ik ook in het oplossen van mijn probleem had kunnen steken. Er gaan op dat punt gewoon mensen afhaken.
Wat? Ben ik nou nòg niet klaar met registreren? Nou laat dan maar, ik zoek wel een ander forum. :/
Bij de eerste post een beetje sturing krijgen van regulars en/of mods werkt IMO veel beter dan elke automatische oplossing die je maar kan bedenken. Persoonlijk contact doet het gewoon beter dan een computer die iedereen willekeurige vraagjes voorschotelt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dancing_Animal schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:48:
Ik doelde meer op de algemene regels. Ik weet niet of het technisch mogelijk is (vast wel) maar als iemand voor het eerst in een categorie post kan hij/zij alsnog (kort) de regels voor de neus krijgen. Voor de mods is het toch ook lastig om iedere keer weer iemand op z'n gegroet te moeten wijzen?
die regels krijg je al, boven iedere post staat al dat je ontopic moet reageren en een link naar de policy. Daarnaast heb je ook nog dingen als topic warnings die gelden voor specifieke topics.

Daarnaast kun je natuurlijk doen wat je wilt, mensen hebben vaak toch geen zin om te lezen, hoe vaak je ze er ook wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dancing_Animal schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:48:
Iedere keer? Dat valt ook wel weer mee hoor :)

[ Voor 82% gewijzigd door BtM909 op 25-07-2006 22:54 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt de server de inhoud van een posting laten controleren en geef je de poster een melding op het scherm als er in de laatste 100 tekens van zijn tekst de woorden "groet" of dergelijke voorkomen ?

Zo stuur je automatisch de groet mensen naar een melding dat groeten niet nodig is..

[ Voor 3% gewijzigd door bgrr op 25-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

bgrr: In startposts is groeten niet per sé ongewenst :) . In posts ook niet in 100% van de gevallen. Het lijkt mij bijzonder vervelend als ik een verhaaltje aan het tikken ben over het groeten van elkaar en ik vervolgens een melding krijg voorgeschoteld over dat elkaar groeten niet de bedoeling is ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

We moeten niet alles technisch willen oplossen, dat werkt nou eenmaal lang niet altijd :)
We hebben op GoT zoveel regels en die worden ook nog eens op zoveel plekken opgedrongen dat hiervan maar een heel klein gedeelte hier van daadwerkelijk aankomt bij de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind dat mensen zelf gewoon de regeltjes moeten doornemen. Doen ze dat niet dan merk je dat vaak in het aantal topicreports en eventueel een slotje ;) Dus zelf vind ik het een overbodige feature, want ik zou zelf niet zo'n rotding in mijn scherm willen hebben van: "heeft u er geen groetjes eronder gezet" :X

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

elevator schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:
(...) We hebben op GoT zoveel regels en die worden ook nog eens op zoveel plekken opgedrongen dat hiervan maar een heel klein gedeelte hier van daadwerkelijk aankomt bij de gebruiker :)
Hier schuilt volgens mij zeker een kern van waarheid in. De hoeveelheid regels en de manier waarop ze nu georganiseerd zijn lokt niet echt uit tot het tot je nemen van al die informatie. Daar zijn we dan ook mee bezig :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, er is wel een Betrekkelijk korte versie van de policy waarin *alles* genoemd staat (en de zaken die bij nieuwe users het vaakst fout gaan uitgebreider bovenaan).

Overigens is dit niet echt iets van "de laatste tijd" hoor, dit wordt al sinds 2001 geroepen. Het is me wel opgevallen dat het de laatste tijd juist niet meer zo vaak geroepen wordt dat het de laatste tijd zoveel slechter gaat met het niveau :P.

En een quizje? Mjah, ik ben bang dat het nogal kinderachtig en belerend overkomt...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

elevator schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:
We moeten niet alles technisch willen oplossen, dat werkt nou eenmaal lang niet altijd :)
We hebben op GoT zoveel regels en die worden ook nog eens op zoveel plekken opgedrongen dat hiervan maar een heel klein gedeelte hier van daadwerkelijk aankomt bij de gebruiker :)
^^ Eensch.
Er zijn op GoT zoveel regels dat ik ruim de helft niet ken, en van de 45% die ik wel ken, is 60% niet interessant genoeg om te onthouden. Je wordt doodgegooid met regels.

Om verder te gaan op TS.. Theorie examen? Hoe stel jij je dat voor?
"Vraag 6: Wie is de bierfeut?" *user tikt in WTF is een bierfeut* "Helaas, je bent niet op de hoogte van de modforce. Tot ziens!"
"Vraag 41: Via welke switches van tar kan je in Unix een bz2 bestand uitpakken?" *user geeft fout antwoord in* "Helaas, je hebt niet genoeg kennis om op GoT te mogen discussieren. Probeer het over een kwartiertje nog eens".

Lijkt me erg afschrikwekkend voor nieuwe users. Okay, er zullen van de 100 nieuwelingen een stuk of 4 a 5 mensen zijn voor wie policies nog altijd rare dingen zijn die ontworpen zijn om hun topic te verneuqen, en toegegeven ook een stel "veteranen", maar om daar dit soort methoden voor te gaan gebruiken? Als de admins/mods zien dat iemand constant de policy lekker negeert, zal ie vanzelf een keer lekker een IP ban krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 26-07-2006 00:27 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dat soort users hou je. Ik heb er totaal geen moeite mee om bij een slotje van zo'n topic even de tekst "[faq=forumgedrag]" te intypen en user te verzoeken deze te doornemen. Vaak helpt dit prima zat :) Bij herhalingen zijn er mailtemplates beschikbaar om dat soort users te sturen. Bij verdere herhalingen drukken we de (temp)ban-knopjes in.

Kleine moeite allemaal :) Het is voor jullie allemaal ook kleine moeite om zulke topics gewoon te negeren en een topicreportje te bakken. Ik erger me eigenlijk meer aan users die toch -al dan niet- belerend in zulke topics reageren en helemaal geen TR bakken, dan aan desbetreffende topicstarter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 26-07-2006 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, Sat4All.com doet het wel, zo'n theorieexamen als je je wilt registreren. Drempelverhogend. Persoonlijk zou ik al zoiets hebben van Stik dan maar met je GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens het moet ook niet onderschat worden hoe vaak het voorkomt dat mensen, na een tijdje op GoT lid te zijn en er een vraag te posten, zich ook aanpassen....

Je moet je niet blindkijken op de nét aangekomen gebruikers, die nogal wat fouten maken en allerhande regeltjes overtreden en daarop gewezen moeten worden.

Mijn ervaring is wel degelijk (en aangezien ik veel met zulke gevallen bezig ben, meen ik er een beetje zicht op te hebben) dat ook een redelijk deel van de gebruikers, als ze actief willen blijven zich gewoon aanpast;
en vroeger of later gewoon confomr de mores van GoT verderpost ... ook zonder dat daarvoor een examen nodig is, maar gewoonweg omdat ze 'al doende leren' (wat natuurlijk zeer 'des tweakers' is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 19:02
MueR schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:26:
[...]

Om verder te gaan op TS.. Theorie examen? Hoe stel jij je dat voor?
"Vraag 6: Wie is de bierfeut?" *user tikt in WTF is een bierfeut* "Helaas, je bent niet op de hoogte van de modforce. Tot ziens!"
"Vraag 41: Via welke switches van tar kan je in Unix een bz2 bestand uitpakken?" *user geeft fout antwoord in* "Helaas, je hebt niet genoeg kennis om op GoT te mogen discussieren. Probeer het over een kwartiertje nog eens".

[..]
Hier gaat het de TS natuurlijk niet om. Het gaat hem om de vorm van de posts, niet de inhoud. Dat lijkt me ook duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JHS schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:31:
Op zich vindt ik het wel een intressant idee :) . Het forceert mensen denk ik daadwerkelijk op te letten bij het lezen van de regels, of ze moeten toevalligerwijs steeds goed gokken :P .
Brrr, en dat van iemand uit het DT. Ik vind het een akelig idee dat er uberhaupt gedacht wordt over zoiets en dat een DT-lid dan nog deels voor is :X :X
JHS schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:57:
bgrr: In startposts is groeten niet per sé ongewenst :) . In posts ook niet in 100% van de gevallen. Het lijkt mij bijzonder vervelend als ik een verhaaltje aan het tikken ben over het groeten van elkaar en ik vervolgens een melding krijg voorgeschoteld over dat elkaar groeten niet de bedoeling is ;) .
Err? Het staat wel degelijk in een FAQ/Policy en hiermee ondermijn je die nu wel heel erg? Enkeltje DT-cursus misschien?

[/flauwe JHS afzeikmode]

Even serieus... ik denk dat een drempelverhogend quizje toevoegen de doodsteek voor GoT gaat worden, het zal juist minder goede users aantrekken denk ik.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Zwerver schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:

Brrr, en dat van iemand uit het DT. Ik vind het een akelig idee dat er uberhaupt gedacht wordt over zoiets en dat een DT-lid dan nog deels voor is :X :X
Je zou zn muzieksmaak eens moeten zien, die is helemaal zum kotzen, corry konings enzo :r :P

Maar serieus, DT-leden moeten gewoon discussies zowel binnen de crewfora zelf als in LA begeleiden ... en wat post afhandelen en nog een aantal huishoudelijke taakjes, maar geen beleid 'maken', hooguit kun je soms als crewlid, meer dan gebruikers, ook wat druk uitoefenen om een bepaald gewenst beleid in een bepaalde richting te sturen of op een bepaalde manier doorgevoerd te krijgen. :)

Bij discussies over beleid is het niet verboden een mening te hebben en die duidelijk te geven
het kan wel zinnig zijn gewoon ook je eigen mening te verklaren zolang daarbij duidelijk is dat het je mening binnen discussie is en geen beleid dat ook zo besloten is als 'officieel beleid (dat moet jij weten zwerver ;) )
Err? Het staat wel degelijk in een FAQ/Policy en hiermee ondermijn je die nu wel heel erg? Enkeltje DT-cursus misschien?
Klopt, maar dat is ook een van de alleroudste stukje uit volgens mij de allereerste FAQ op tweakers, door Femme persoonlijk snel opgeschreven (dat 'wij twakers doen elkaar permanent de groeten' is natuurlijk wel een leuke weergave van de intieme sfeer op tw.net in de begindagen) ... de waarde is volgens mij vooral de 'historische' waarde...

natuurlijk is het nog steeds wel prettig als mensen niet altijd die 'groetjes' blijven zetten onder posts op GoT, maar het is nu eenmaal iets dat veel mensen bijna instinctief doen bij hun eerste post en daarop keihard ingrijpen vind ik ook niet altijd de zinnigste 'moderatie' die uitgevoerd zou moeten worden op een nieuwe gebruiker.... :)

Ik vind bv de vraag of iemand zelf de moeite heeft gedaan zijn eigen probleem op te lossen, zelf gezocht heeft en iig al wat eigen initiatief toont in een startpost belangrijkeer, als aangrijpspunt om zo iemand vervolgens te kunnen helpen ...
Dat is volgens mij ook gewoon een stuk belangrijker dan of iemand 'groetjes' doet of niet:

iemand die veel moeite doet voor een allereerste startpost, zélf initiatief toont en zo ook de motivatie geeft hem graag te helpen ..
daarvoor neem ik nu jusit graag mn pet af ... en dan hoef femme me niet te vertellen dat 'wij tweakers altijd de petten voor elkaar afnemen' ;) :P

verder deel ik ook je mening dat ik niks zie in quizjes, tenzij het weer zoiets is als de 5-jaars quiz voor iedereen en je er wat bij kunt winnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 27-07-2006 13:42 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RM-rf schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:40:
[...]
Je zou zn muzieksmaak eens moeten zien, die is helemaal zum kotzen, corry konings enzo :r :P

:P :P :P
Bij discussies over beleid is het niet verboden een mening te hebben en die duidelijk te geven
het kan wel zinnig zijn gewoon ook je eigen mening te verklaren zolang daarbij duidelijk is dat het je mening binnen discussie is en geen beleid dat ook zo besloten is als 'officieel beleid (dat moet jij weten zwerver ;) )
* Zwerver kijkt onschuldig
[...]
Klopt, maar dat is ook een van de alleroudste stukje uit volgens mij de allereerste FAQ op tweakers, door Femme persoonlijk snel opgeschreven (dat 'wij twakers doen elkaar permanent de groeten' is natuurlijk wel een leuke weergave van de intieme sfeer op tw.net in de begindagen) ... de waarde is volgens mij vooral de 'historische' waarde...

Ik vind bv de vraag of iemand zelf de moeite heeft gedaan zijn eigen probleem op te lossen, zelf gezocht heeft en iig al wat eigen initiatief toont in een startpost belangrijkeer, als aangrijpspunt om zo iemand vervolgens te kunnen helpen ...
Dat is volgens mij ook gewoon een stuk belangrijker dan of iemand 'groetjes' doet of niet:

iemand die veel moeite doet voor een allereerste startpost, zélf initiatief toont en zo ook de motivatie geeft hem graag te helpen ..
daarvoor neem ik nu jusit graag mn pet af ... en dan hoef femme me niet te vertellen dat 'wij tweakers altijd de petten voor elkaar afnemen' ;) :P

verder deel ik ook je mening dat ik niks zie in quizjes, tenzij het weer zoiets is als de 5-jaars quiz voor iedereen en je er wat bij kunt winnen :)
Volgens mij miste je de [/.....] opmerking die er tussenstond :P

Maar goed, het moge duidelijk zijn dat het JHS zijn persoonlijke mening is en niet die van de crew O-)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Zwerver schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:23:
[...] Brrr, en dat van iemand uit het DT. Ik vind het een akelig idee dat er uberhaupt gedacht wordt over zoiets en dat een DT-lid dan nog deels voor is :X :X
Ik zei dat ik het een intressant idee vond. Dat wil niet zeggen dat ik het vind opwegen van het gigantische nadeel van het verbinden van dat soort zaken aan registratie.
[...] Err? Het staat wel degelijk in een FAQ/Policy en hiermee ondermijn je die nu wel heel erg? Enkeltje DT-cursus misschien?
Het is volgens mij nooit de bedoeling geweest de FAQ zomaar sec uit te voeren.
[/flauwe JHS afzeikmode]
:* :P .
Even serieus... ik denk dat een drempelverhogend quizje toevoegen de doodsteek voor GoT gaat worden, het zal juist minder goede users aantrekken denk ik.
Het kennen van de regels voegt in mijn ogen ook niet zo héél veel toe. Het overgrote deel is met logisch nadenken en een beetje rond je kijken voor je wat post al goed te doen :) . Daarnaast denk ik dat, zoals * RM-rf al zegt, het stúren van gebruikers veel belangrijker en nuttiger is als het wéren van gebruikers. Dat laatste zou in mijn ogen alleen het laatste middel moeten zijn, en zeker niet preventief moeten worden toegepast.

DM!

Pagina: 1